Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 90 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1781
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Trodde alle Carver hadde 600 jeg..Hmm. Da har selgeren sagt feil til meg. Men men..funker uansett
    Det var jo merklig lite for å være PA forsterker. Då har jo 218 like mye DF som carvern din. Carveren er sikkert pittelitt kraftigere enn 2*218 effektmessig men det er ikke mye. Og i tillegg spiller 2*218 mye finere. Så etter min mening er 2*218 ett bedre alternativ til cv fordi de har flere egenskaper enn å bare spille høyt. Noe som de forøvrig gjør utrolig bra.

Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Drit i DF, de største MCIintosh forsterkerne har godt under 100. Men jeg tror de har god kontroll på elementene allikevel. Mulig jeg husker feil her nå, men mener å ha lest at denne type forsterkere har så lav DF.
    Det kan jo hende det stemmer. Men nå har jo disse forsterkerene en ekstrem strømstyrke som sikkert kompenserer bra for den lave DFen. Men DF har en del å si for forsterkerens evne til element kontroll.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så er det noen som oppgir litt "useriøse" verdier her og da.. kan ikke si jeg opplever at f.eks Rotel 1090 har så mye bedre kontroll på AL1000 kontra det en NAD S200 hadde asså. Enda her snakker vi om en med 1000df, mot nad sine 200df (men de oppgir jo at det er MER enn 200... Ikke at det er 200..).

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Ikke signaltap uansett lengde tror jeg ikke noe på... Har du noe å vise til? Det er signaltap i absolutt alt, inkl fiberoptiskekabler. I allefall det jeg har lært.
    Ikke signaltap uansett lengde var kanskje å ta litt hard i, men det er vertfall minimalt. Det er derfor det stort sett alltid blir brukt XLR (balansert) på PA rigger, fordi da kan de bruke lange kabler med minimalt signaltap. Søker du litt etter det på nettet finner du sikkert noe info om det.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PT-1800 og PT-2400 er jo bygget på "Magnetic Field Power Supply". Noe som vist skulle være en veldig strømsterk konstruksjon. Har manualen her jeg sitter, men er eledig i engelsk så er fint lite jeg skjønner, hehe

2x218 hadde jo aldri klart å drive 1515 + CLSC-215 GODT! Klarer jo et av parene men ikke begge:P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Men så er det noen som oppgir litt "useriøse" verdier her og da.. kan ikke si jeg opplever at f.eks Rotel 1090 har så mye bedre kontroll på AL1000 kontra det en NAD S200 hadde asså. Enda her snakker vi om en med 1000df, mot nad sine 200df (men de oppgir jo at det er MER enn 200... Ikke at det er 200..).
    Etter mine erfaringer får du mere power for penga med nad i forhold til rotel, men til gjengjeld er det litt finere lyd i rotel. Men dette varierer jo litt fra modell til modell også da.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    PT-1800 og PT-2400 er jo bygget på "Magnetic Field Power Supply". Noe som vist skulle være en veldig strømsterk konstruksjon. Har manualen her jeg sitter, men er eledig i engelsk så er fint lite jeg skjønner, hehe

2x218 hadde jo aldri klart å drive 1515 + CLSC-215 GODT! Klarer jo et av parene men ikke begge:P
    Nei. men da kan man feks bi ampe med 4*218. det vil drive de svært godt. Var forresten på hifi klubben og hørte litt på de nye cvene VE15 idag. de hadde akkurat pakket de ut og koblet de opp når jeg kom dit. hørte de bare på moderat volum da, men hørtes veldig lovende ut bassmessig. Var en bass test plate som sto på og de gikk overraskende dypt med tanke på at de er helt nye. For tidlig å si noe om mellomtone og diskant, men tar meg en tur bort i neste uke for grundigere lytting. :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    Noen som har noe mening om hvordan denne vil spille sammen med clsc 215, veier jo tross alt over 20 kilo, altså like mye som den qsc'en som er anbefalt for 215 i starten av denne tråden. Lydkvaliteten blir vel kanskje ikke akkurat på topp med denne men....
    bump

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kims-
    Nei. men da kan man feks bi ampe med 4*218. det vil drive de svært godt. Var forresten på hifi klubben og hørte litt på de nye cvene VE15 idag. de hadde akkurat pakket de ut og koblet de opp når jeg kom dit. hørte de bare på moderat volum da, men hørtes veldig lovende ut bassmessig. Var en bass test plate som sto på og de gikk overraskende dypt med tanke på at de er helt nye. For tidlig å si noe om mellomtone og diskant, men tar meg en tur bort i neste uke for grundigere lytting. :grin:
    tøft... blir enten ve15 eller cls215 på meg etter hvert :P

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har en anbefaling av pa forsterker til Cerwin Vega DC-15? er STK VS-12 no bra?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    greia med 2x218 brokoblet er vel også at de ikke kan brukes på alt..? Selv 218 liker ikke motstander på under 2ohm noe særlig over tid..

4ohm = 2ohm brokoblet.

jeg vil altså tro det er mer driftsikkert med en PA forsterker på fest enn med 2 stk 218

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    jeg vil altså tro det er mer driftsikkert med en PA forsterker på fest enn med 2 stk 218
    Selfølgelig. PA er laget for det!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet om LAB 1000 driver dc-15 bra?

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    noen som vet om LAB 1000 driver dc-15 bra?
    selvfølgelig

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    selvfølgelig
    Vil ikke si, selvfølgelig.. Den er ikke såå kraftig.. Ifølge Cerwin her så tåler jo dc 15 1000 watt og da ville hvertfall jeg hatt noe annet enn den,

se heller på denne som jeg fant netopp, hadde tenkt til å poste den her før jeg så dette..http://www.finn.no/finn/bap/object?f...23&pos=6&tot=6

Jeg så også¨på www.musikkweb.no at det var en kar som selger 19 STK. QSC PLX 3402 forsterkere, de er på ca 2x 750 watt i 8 ohm. Og de selges for 8000,-

Jeg mener hvertfall at begge disse 2 alternativene er veldig gode, uansett hvordan høyttalere man velger.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg betsilt en STK VS-12 selvom jeg ikke fikk noen meninger her sendte ihvertfall mail til sound1.no og de sa den ville passe utmerket på dc-15.. den er på 2 x 600 watt i 4 ohm

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Vil ikke si, selvfølgelig.. Den er ikke såå kraftig.. Ifølge Cerwin her så tåler jo dc 15 1000 watt og da ville hvertfall jeg hatt noe annet enn den,

se heller på denne som jeg fant netopp, hadde tenkt til å poste den her før jeg så dette..http://www.finn.no/finn/bap/object?f...23&pos=6&tot=6

Jeg så også¨på www.musikkweb.no at det var en kar som selger 19 STK. QSC PLX 3402 forsterkere, de er på ca 2x 750 watt i 8 ohm. Og de selges for 8000,-

Jeg mener hvertfall at begge disse 2 alternativene er veldig gode, uansett hvordan høyttalere man velger.

jo jo, men den driver dc 15 bra slevom det er bedre alternativer

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    nå har jeg betsilt en STK VS-12 selvom jeg ikke fikk noen meninger her sendte ihvertfall mail til sound1.no og de sa den ville passe utmerket på dc-15.. den er på 2 x 600 watt i 4 ohm
    Selvfølgelig sier de det.. hadde jeg jobbet på hifiklubben hadde jeg sikkert sagt at 272 var perfekt!
    anyway, det blir sikkert bra.. Men poenget varbare at selgere er selgere..

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaja.. skjønner det

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DC-15 tåler 1000watt peak på papiret ja. Men du kan gjerne ha en forsterker som gir mye mer effekt enn det. Eller du burde egentlig det. Den burde vær veldig strømsterk og ha mye watt. Viss du skal utnytte de skikkelig :grin:

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 x 600 watt 4 ohm

Side 33 av 90 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •