Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 90 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 1781
    Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    218 har 250. Altså 125 i brokoblet tilstand. Og så må du trekke fra det som blir tapt i kabler osv så sitter du sansyligvis igjen med noe mellom 50 og 70(max).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    218 har 250. Altså 125 i brokoblet tilstand. Og så må du trekke fra det som blir tapt i kabler osv så sitter du sansyligvis igjen med noe mellom 50 og 70(max).
    Sjekka brosjyra til nad218 og jeg tok litt feil faktisk. Har ganske nøyaktig 200 i dempnings faktor. Og forresten da. Hvor har du ifra at dempnings faktor blir tapt i kablene??

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du taper maaaase DF i kablene, har dette fra elektronikklæra på skolen vår. Kan skaffe noen tall på dette om ønskelig. Du må bla regne med tversnitt, langde og ledeevne.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    du taper maaaase DF i kablene, har dette fra elektronikklæra på skolen vår. Kan skaffe noen tall på dette om ønskelig. Du må bla regne med tversnitt, langde og ledeevne.
    Du har sikkert rett i det. Men har du skikkelig kabler med bra tversnitt så mister du ikke så fryktlig mye vil jeg tro.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette begynner å bli OT, og det finnes en egen tråd.

Jeg og min elnikk lærer regnet på Hegel med >1000DF kontra McI med 150DF og med kabler på 3 meter (6meter tur/retur) med tversnitt på 4kvmm. Dette var ikke holdbart i det hele tatt for å beholde DF så høy som mulig. Jeg konkluderte med at jeg skal ha 10kvmm på max 2meter når jeg skal kjøpe meg h4a og noen gromme ht.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Ekstremenist ja? Å det er ikke jeg nei :lol: Kjenner du han egentlig? virker som at du vet veldig mye om han og hvordan han er. Har selv spilt så høyt at det har skreket i ørene og jeg har hatt problem med å puste. Det gjør jeg ofte. Har hørt på CV siden jeg var enn liten drittunge faktisk. Er ikke mange CV høyttalere jeg kan nevne egentlig som jeg ikke har hørt. Bortsett fra de som bare har blitt solgt i USA.

Men virker som mange her ikke klarer å få med seg at jeg skriver 2*218 og ikke 1. Har du ikke hørt 2*218 så ikke uttal deg om hvor bra det er. For det er sykt mye mer en 1 218. Som jeg sa. Hadde fest på lørdag med DC-15 og det var helt sykt. Mange som ikke klarte å vær inne på rommet engang. Og det var helt forvrengnings fritt. Det er sånn kraft når du brokobler 218 at det er helt sykt. Kunne gjerne hatt mer kontroll på elementene. Men det er bra nok. Å sammenligne effekten på enn PA forsterker med enn hifi forsterker er litt dumt. Klart det er mer watt i enn PA forsterker. De er jo laget for akkurat det. Men trur nok at 4*218 hadde knust enn sånn carver lett. Det er sykt mye effekt du. Og tviler ganske sterkt på at enn PA forsterker til 5000-20000 spiller like fint som 218 eller nesten. Det får du meg aldri til og tru. Ikke enn lab engang. Og det er mye dyrere en Carver. Og bedre vil jeg tru.
    Hvis folk ikke klarer å være i rommet med bare DC-15 så må dem vel ha svake ører?:P hehe. Brokobla min 218 å testa bare på 1 høyttaler da...blir jo litt annderledes. Men ja, den har jo mye effekt. Men å si at 218 er syykt kraftig er jo å ta i litt syntes jeg da Tviler litt på at 4 stk NAD 218 hadde knust Carvern så veeeldig (2x1200rms i 4 ohm & 2x750rms i 8 ohm med 600 eller 1000 i dampingfaktor, husker ikke helt). Vekt på 25 kg og pris på 32 000 kr ny. 218 er vel på 1x700rms i 8 ohm og den er jo brokoblet, da 100 i dampingfaktor.

Jeg er nesten født inn i CV da naboen alltid hadde det før. Da jeg var liten så løp jeg alltid ned å skulle høre på musikk med han^^

Dj ultimate: Du hadde vel xi serien til Carver. Bestevennen min har den minste i serien å det er vel klart at i diskantområdet skriker forsterkern en god del. Tror det er en svakhet med xi-serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Jeg er nesten født inn i CV da naboen alltid hadde det før. Da jeg var liten så løp jeg alltid ned å skulle høre på musikk med han^^
    Jeg har to brødre som har hatt CV siden før jeg var født nesten :-P Så jeg har vokst opp med de jeg og :grin: Trur jeg har fått ganske nedsatt hørsel etter alle disse årene med CV. Begge har hatt 1515 også faktisk. Så jeg har hørt de en del ganger.

Hvis folk ikke klarer å være i rommet med bare DC-15 så må dem vel ha svake ører?:P hehe. Brokobla min 218 å testa bare på 1 høyttaler da...blir jo litt annderledes. Men ja, den har jo mye effekt. Men å si at 218 er syykt kraftig er jo å ta i litt syntes jeg da Tviler litt på at 4 stk NAD 218 hadde knust Carvern så veeeldig (2x1200rms i 4 ohm & 2x750rms i 8 ohm med 600 eller 1000 i dampingfaktor, husker ikke helt). Vekt på 25 kg og pris på 32 000 kr ny. 218 er vel på 1x700rms i 8 ohm og den er jo brokoblet, da 100 i dampingfaktor.
    DC-15 er ikke bare bare på 2*218. Synes ikke naboene ivertfall :lol: Langt langt vekk. Så Carvern er vel kanskje bitte litt råere enn 2*218. Men har du 4*218 blir det som 2*1400watt rms 8ohm og 2*2400watt rms 4ohm. 2 brokoblet nad 218 ble målt til 2*1200watt rms 4ohm i test. Så du mener en carver er like kraftig som 4*218 asså? :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dj ultimate: Du hadde vel xi serien til Carver. Bestevennen min har den minste i serien å det er vel klart at i diskantområdet skriker forsterkern en god del. Tror det er en svakhet med xi-serien.
    En 218 har 200 i dempnings faktor. så 2 har 400. tap i kablene har jo carveren (unntatt når en bruker XLR) også så forholdet der blir det samme med begge forsterkerene. en carver er sikkert litt kraftigere 2*218, men å si at den spiller nesten like fint er bare dumt. som jeg har sett cerwin- skrevet før gjør heller ikke en lab det. Og det har jeg hørt selv også. men dette er igrunn en litt teit diskusjon. dette er som alt annet en smakssak. Hva er en ute etter? Viss en vil en vil ha litt finere lyd og ikke skal spille diskotek hele døgnet er både NAD, rotel, harmann kardon osv gode alternativ.men viss en derimot kun hører på trance, metal, og lignende ved 120db og høyere hele dagen/natten er nok carver, lab osv bedre alternativer.

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kims-
    En 218 har 200 i dempnings faktor. så 2 har 400. tap i kablene har jo carveren (unntatt når en bruker XLR) også så forholdet der blir det samme med begge forsterkerene. en carver er sikkert litt kraftigere 2*218, men å si at den spiller nesten like fint er bare dumt. som jeg har sett cerwin- skrevet før gjør heller ikke en lab det. Og det har jeg hørt selv også. men dette er igrunn en litt teit diskusjon. dette er som alt annet en smakssak. Hva er en ute etter? Viss en vil en vil ha litt finere lyd og ikke skal spille diskotek hele døgnet er både NAD, rotel, harmann kardon osv gode alternativ.men viss en derimot kun hører på trance, metal, og lignende ved 120db og høyere hele dagen/natten er nok carver, lab osv bedre alternativer.
    2 har 400? :???: Xlr kabelen har vel ikke så veldig mye med DF å gjøre har den vel det? :-P Såvidt jeg vet så gjelder vel det høytalerkablene..Men hvis vi sammenligner nypris på forsterkerne så ville jo 4x218 kostet 44000,-(Kostet 11000 ny gjorde de ikke?) DET hadde du fått en ganske god PA forsterker for, og veldig mange Midgard blokker.. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-arnesen
    2 har 400? :???: Xlr kabelen har vel ikke så veldig mye med DF å gjøre har den vel det? :-P Såvidt jeg vet så gjelder vel det høytalerkablene..Men hvis vi sammenligner nypris på forsterkerne så ville jo 4x218 kostet 44000,-(Kostet 11000 ny gjorde de ikke?) DET hadde du fått en ganske god PA forsterker for, og veldig mange Midgard blokker.. :wink:
    jo der er ett visst signaltap i kabler. også DF. 1stk 218 har 200 i DF. koster opprinnelig 8000kr ny (økte til 10000kr rett før den gikk ut av produksjon).XLR er balansert så der er ikke signaltap uansett kabellengde. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7-8000kr er en akseptabel pris for 2stk pent brukte 2-3år gamle 218.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Jeg har to brødre som har hatt CV siden før jeg var født nesten :-P Så jeg har vokst opp med de jeg og :grin: Trur jeg har fått ganske nedsatt hørsel etter alle disse årene med CV. Begge har hatt 1515 også faktisk. Så jeg har hørt de en del ganger.

DC-15 er ikke bare bare på 2*218. Synes ikke naboene ivertfall :lol: Langt langt vekk. Så Carvern er vel kanskje bitte litt råere enn 2*218. Men har du 4*218 blir det som 2*1400watt rms 8ohm og 2*2400watt rms 4ohm. 2 brokoblet nad 218 ble målt til 2*1200watt rms 4ohm i test. Så du mener en carver er like kraftig som 4*218 asså? :grin:
    Mener ikke at Carvern spiller bedre enn 4x218 da:P Men for å drive 1 par CLSC-215/CV 1515 BRA så må du til med 1 stk 218 på hver. 1 kanal på min amp er jo like kraftig som en brokobla 218. 2 stk 218 hadde jo aldri klart å drive CLSC-215 + 1515 med like god kontroll og dB som Carvern.

Er egentlig bare det jeg vil fram til:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noe mening om hvordan denne vil spille sammen med clsc 215, veier jo tross alt over 20 kilo, altså like mye som den qsc'en som er anbefalt for 215 i starten av denne tråden. Lydkvaliteten blir vel kanskje ikke akkurat på topp med denne men....

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke signaltap uansett lengde tror jeg ikke noe på... Har du noe å vise til? Det er signaltap i absolutt alt, inkl fiberoptiskekabler. I allefall det jeg har lært.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 stk 218 hadde jo aldri klart å drive CLSC-215 + 1515 med like god kontroll og dB som Carvern.

Er egentlig bare det jeg vil fram til:P
    Det kan hende. Men som jeg har sagt tidligere. PA er jo laget for akkurat det. Mye effekt. Men det skal jo gå an å høre på. Og jeg klarer ikke det. På disko er det greit. Då teller det ikke så mye. Men ellers så må det vær skikkelig lyd.

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.. bare lurer på åssen Cerwin vega 1515 er delt.. jeg tror at den nederste blir delt ved 100 Hz og den øverste bassen blir delt ved 400 Hz og diskant/mellomtone området er delt ved 3500 Hz.. stemmer dette?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

din carver har bare 200 i DF, jeg sjekket manualen som jeg lastet ned fra www.carverpro.com

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drit i DF, de største MCIintosh forsterkerne har godt under 100. Men jeg tror de har god kontroll på elementene allikevel. Mulig jeg husker feil her nå, men mener å ha lest at denne type forsterkere har så lav DF.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bryr meg egentli ganske lite om df.. hehe.. har 3200 selv

det samme med penger, er ikke så opptatt av det.. hehe.. neida!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    din carver har bare 200 i DF, jeg sjekket manualen som jeg lastet ned fra www.carverpro.com
    Trodde alle Carver hadde 600 jeg..Hmm. Da har selgeren sagt feil til meg. Men men..funker uansett

Side 32 av 90 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 42 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •