Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 31

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 31 av 90 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 601 til 620 av 1781
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    ingen som har noen meninger? :-?
    Gå for midgard oberon 6.1 du eller 2*nad218. Hadde fest på lørdag med 2*218 på DC-15 å det va helt sykt! spilte så høyt at hele huset stod i bevegelse(Og naboen's). Hadde nesten glemt hvor råe 218 egentlig er. Og hvor mye DC-15 tåler :lol: nesten skummelt :wink:

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. ja! men da må jeg ut med mellom 10 og 15k.. på STK VS-12 er det halv pris og koster da 4k bare..se her på venstre sia sound1

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Takk for specs. CV_Marius! Nå mangler jeg bare 1215. Nå det gjelder f.eks LS- og E- serien kan disse sammenlignes med V- og DC serien. Eller?

Har du CV! Sandlien? Velkommen til forumet skal du være uansett!

De pre-ampene så fine ut Skorob, rør og greier. Bra priser også. Verdt en titt for de som skal ha stereo.

Sticky moderator? Eller under guider? Bør kunne henvende de fleste NAD og CV! tråder hit nå?

Har ikke CV nei, men har hørt på det MYE... har sett på at "alle" skal ha CV og bare prate om CV... så :-?

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Da9L
    det er ganske dyrt på den siden.. du kan spare MYE penger ved å kjøpe fra http://www.mobilsentrum.no/products....1&n=1227393618
    Mobilsentrum Norge AS

men litt dårlig utvalg der =(
    prøv å ring til en av forhandlerene å spør om pris.. jeg fikk tilbud om 2xv-max12 til 2000kr 400 i rabatt per bass bare for å spør om en bra pris :P

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Gå for midgard oberon 6.1 du eller 2*nad218. Hadde fest på lørdag med 2*218 på DC-15 å det va helt sykt! spilte så høyt at hele huset stod i bevegelse(Og naboen's). Hadde nesten glemt hvor råe 218 egentlig er. Og hvor mye DC-15 tåler :lol: nesten skummelt :wink:
    NAD 218 har slapp bass å lite kontroll. Ikke noen særlig kraftige forsterkere...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    NAD 218 har slapp bass å lite kontroll. Ikke noen særlig kraftige forsterkere...
    Å? det var rart. Har aldri hørt det. 218 har jo utrulig bra kontroll på DC-15 og DC-1515. Ingen slapp bass der nei. Du må ha hørt bare 1 du. Men er ikke noe slapp bass på bare 1 heller :-? Ikke særlig kraftig? hva er kraftig da? lab til 40k? Vet du hvor mye watt du får ut av 2*218 egentlig? det er ikke lite. Å det er ekte watt! Og har mye penere lyd en enn PA forsterker ivertfall. Å forresten da DJfreedo. Du må ikke ut med 10-15k for 2*218. Kjenner mange som har kjøpt 2stk for bare 7-8k. Det er ikke dyrt. Ikke betal mer en 5000 for 1 ivertfall. Oberon 6.1 koster 13k trur jeg. Rundt det ivertfall.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir litt grunnløst å si det, greit at det ikke imponerer stort med en 218 på CV! sine 15"(sånn generelt), men det kommer jo selvfølgelig helt an på hvem høyttalere man skal bruke den på. Den har hverken slapp bass eller lite kontroll på f.eks CV! 12", uansett hvem modell.. Blir litt villedende liksom

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det jeg egentlig lurte på var om STK VS-12 hadde funket bra på de. det er jo som sagt halv pris på de. da koster de 4k.. og det er 2 x 600 watt i 4 ohm..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde NAD 218 på CV LS-12, E-715 og HP-215. Bare 1 stk ja. Hadde den bare i 3 mnd. Spilte greit på LS-12 men ikke HP-215 ihvertfall. Eneste er at 218 spiller greit dypt. Kjenner mange som absolutt ikke liker 218 på CV. Legg merke til at jeg skriver CV. Basselementene i CV høyttalere krever MYE effekt for at dem skal trykke skikkelig. Å jeg mener at 218 absolutt ikke klarer dette. Ikke 15" ihvertfall. Det hjelper jo selvfølgelig å brokoble. Men du mister jo allikevell kontroll. Og kontrollen må du ha for å hente ut di siste dB'ene og trykket i bassen.
    Si at du gir 8000 kr for 2x218 (ikke så veldig ofte du får dem så billig) å jeg ga 9000 for min Carver PA forsterker. Den driver CV 1515 og CLSC-215 samtidig. Å det spiller som pokker. Tar lang tid før forsterkeren produserer varme også. Hadde likt å sett 2x218 drive 8 stk 15" basser så bra. Du må jo ha 4 stk 218 for å få samme effekten og vel så det. Så kommer du jo til lydkvalitet, der mener jeg at det ikke er så mye å ta hensyn til så lenge man har CV. Det er og blir festhøyttalere. Og så lenge du kjøper en PA amp av bra merke så spiller dem ganske fint også. NAD 218 spiller ikke mye finere... Det eneste som er negativt med skikkelige PA forsterke er jo vifta, å det er jo forståelig (er selv lei av den).

Min gamle Carver PM950 kjøpte jeg rett etter salget av 218 å mener at disse lå veldig likt i lydkvalitet. Den spiller fletta av 1 stk NAD 218 og kansje 2 også. Den imponerte stadig med sine 2x325 watt. Vifta bråkte lite også.

Skryter veldig mye av Carver her, men det er jo bare fordi jeg er så veldig fornøyd med det

Kan legge på det at jeg hadde NAD C370 før også samtidig som 218. 218 på E-715 og det eneste jeg merka var at det spilte litt høyere. Ble så skuffa over at det store droget av en krigsblokk ikke kunne trykke mere ut.

Solgte den, og kobla på Carver å smilet slutta aldri

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor stor trafo har 218 egentlig?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    700 eller 750va.

Den burde holde til CV opp til 15" altså. Effektmessig er den kurrant nok, husk at bass elementene til CV takler "bare" 125watt RMS (15" versionene). Og de er relativt lettdrevene. Men de trenger godt med strøm for å holde orden. Men CV-gunnar er ekstremenist da . Han spiller HØYT! og heh, tror han har rett i at NAD 218 blir for snau på fastheten i bassen når man kommer oppå hans nivå.

Gutten er jo super entusiast . Men han burde nok testa 2xNAD 218 . Det er en opplevelse utenom det vanlige. Stå på . 1515 har gutten fått seg og.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    700 eller 750va.

Den burde holde til CV opp til 15" altså. Effektmessig er den kurrant nok, husk at bass elementene til CV takler "bare" 125watt RMS (15" versionene). Og de er relativt lettdrevene. Men de trenger godt med strøm for å holde orden. Men CV-gunnar er ekstremenist da . Han spiller HØYT! og heh, tror han har rett i at NAD 218 blir for snau på fastheten i bassen når man kommer oppå hans nivå.

Gutten er jo super entusiast . Men han burde nok testa 2xNAD 218 . Det er en opplevelse utenom det vanlige. Stå på . 1515 har gutten fått seg og.
    Ja skulle jo ha testa 2x218. Litt dumt egentlig.

Men er morsomt å diskutere å dele meninger om emnet uansett

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja skulle jo ha testa 2x218. Litt dumt egentlig.

Men er morsomt å diskutere å dele meninger om emnet uansett

Jaggu.. og vi biter ikke hode av hverandre her heller . Som ofte skjer på andre deler av dette forumet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 x 218 er mer "villige" enn f.eks MA 6.1, men de kommer til kort når det gjelder kontroll på bassene. Men det trykker bra nok for de fleste. Eller for å si det på en annen måte, 99,9 % av befolkningen rister på hodet og synes det er helt vilt og tåpelig. Det er selvfølgelig edru versjonen, men når ølørene kommer på blir det jo aldri høyt nok. :grin:

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 x 218 er mer "villige" enn f.eks MA 6.1, men de kommer til kort når det gjelder kontroll på bassene. Men det trykker bra nok for de fleste. Eller for å si det på en annen måte, 99,9 % av befolkningen rister på hodet og synes det er helt vilt og tåpelig. Det er selvfølgelig edru versjonen, men når ølørene kommer på blir det jo aldri høyt nok. :grin:
    Stemmer.. . Er samme med mine AL1000 på fest.. når jeg setter dem opp og testkjører de (de har ofte hatt 3-6mnd pause før neste fest etc). Så bare lurer jeg litt på hvor høyt vi egentlig spiller.. . Er vilt å tenke på, når jeg tester, har volumknotten på kl 9-10, og da spiller det villt høyt! Kommer igjen ifra byturen elller lignende.. så står den liksom på rundt 1-2 . WTF liksom.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan var trykket og dB forskellene mellom 2x218 og MA 6.1?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    700 eller 750va.

Ekstremenist ja? Å det er ikke jeg nei :lol: Kjenner du han egentlig? virker som at du vet veldig mye om han og hvordan han er. Har selv spilt så høyt at det har skreket i ørene og jeg har hatt problem med å puste. Det gjør jeg ofte. Har hørt på CV siden jeg var enn liten drittunge faktisk. Er ikke mange CV høyttalere jeg kan nevne egentlig som jeg ikke har hørt. Bortsett fra de som bare har blitt solgt i USA.

Men virker som mange her ikke klarer å få med seg at jeg skriver 2*218 og ikke 1. Har du ikke hørt 2*218 så ikke uttal deg om hvor bra det er. For det er sykt mye mer en 1 218. Som jeg sa. Hadde fest på lørdag med DC-15 og det var helt sykt. Mange som ikke klarte å vær inne på rommet engang. Og det var helt forvrengnings fritt. Det er sånn kraft når du brokobler 218 at det er helt sykt. Kunne gjerne hatt mer kontroll på elementene. Men det er bra nok. Å sammenligne effekten på enn PA forsterker med enn hifi forsterker er litt dumt. Klart det er mer watt i enn PA forsterker. De er jo laget for akkurat det. Men trur nok at 4*218 hadde knust enn sånn carver lett. Det er sykt mye effekt du. Og tviler ganske sterkt på at enn PA forsterker til 5000-20000 spiller like fint som 218 eller nesten. Det får du meg aldri til og tru. Ikke enn lab engang. Og det er mye dyrere en Carver. Og bedre vil jeg tru.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2*218 gir vel sånn sirka samme effekten som MA 6.1 ikke noe mer trur jeg. Og 6.1 har nok enn del mer kontroll på elementene ja pga de har så høg dempnings faktor. 1 218 har vel rundt 400 trur jeg og 6.1 har 1600 :grin:

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man brokobler 218 så synes jeg den mister all kontroll over bass. Ja, det er en del krefter, men nei den har ikke kontroll pga at dempingsfaktoren blir halvert! Det er ikke noe serlig, Carver har iallefall stålkontroll på bassene, men nei, den spiller ikke like pent i mellomtone/diskant. Ikke det at 218 er noen fantastisk forsterker her heller, men ok er det. Så moralen var () biamp Carver eller annen grom PA sak og en S200 som er mye bedre en 218 hva lydkvalitet angår

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Ekstremenist ja? Å det er ikke jeg nei :lol: Kjenner du han egentlig? virker som at du vet veldig mye om han og hvordan han er. Har selv spilt så høyt at det har skreket i ørene og jeg har hatt problem med å puste. Det gjør jeg ofte. Har hørt på CV siden jeg var enn liten drittunge faktisk. Er ikke mange CV høyttalere jeg kan nevne egentlig som jeg ikke har hørt. Bortsett fra de som bare har blitt solgt i USA.

Men virker som mange her ikke klarer å få med seg at jeg skriver 2*218 og ikke 1. Har du ikke hørt 2*218 så ikke uttal deg om hvor bra det er. For det er sykt mye mer en 1 218. Som jeg sa. Hadde fest på lørdag med DC-15 og det var helt sykt. Mange som ikke klarte å vær inne på rommet engang. Og det var helt forvrengnings fritt. Det er sånn kraft når du brokobler 218 at det er helt sykt. Kunne gjerne hatt mer kontroll på elementene. Men det er bra nok. Å sammenligne effekten på enn PA forsterker med enn hifi forsterker er litt dumt. Klart det er mer watt i enn PA forsterker. De er jo laget for akkurat det. Men trur nok at 4*218 hadde knust enn sånn carver lett. Det er sykt mye effekt du. Og tviler ganske sterkt på at enn PA forsterker til 5000-20000 spiller like fint som 218 eller nesten. Det får du meg aldri til og tru. Ikke enn lab engang. Og det er mye dyrere en Carver. Og bedre vil jeg tru.
    Jeg støtter "cerwinN" 100%

Side 31 av 90 FørsteFørste ... 11 21 27 28 29 30 31 32 33 34 35 41 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •