Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 90 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1781
    Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg spør som jeg gjorde i går kveld når det var så stor trafikk her :razz: er nad 370/270 bra nok til dc-15?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det lenge siden jeg har hørt og sett DC-15 i aksjon. Men jeg husker jo litt fra "gamledager", og vi brukte aldri så kraftig skyts som du nevner der. Så dette burde bli meget bra. Vi synes nå det var bra med en 2x80 w forsterker i gamledager......De har sikkert mer å gå på, men du vil garantert få dratt skinnet av pølsa. Kan du forresten laste opp et bilde av tilkoblingsterminalen bakpå DC-15?

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peet
    Spolen har en lakk som ikke er 100% herdet
    fordi den skal kunne ligge lenger på lager.
    Vil den ikke tåle og "ligge lenge på lager" om lakken herder fort da?
    :grin:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Nå er det lenge siden jeg har hørt og sett DC-15 i aksjon. Men jeg husker jo litt fra "gamledager", og vi brukte aldri så kraftig skyts som du nevner der. Så dette burde bli meget bra. Vi synes nå det var bra med en 2x80 w forsterker i gamledager......De har sikkert mer å gå på, men du vil garantert få dratt skinnet av pølsa. Kan du forresten laste opp et bilde av tilkoblingsterminalen bakpå DC-15?
    Har jeg jo gjort før Konrad, er likt som på dine 1515 vil jeg tro

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Har jeg jo gjort før Konrad, er likt som på dine 1515 vil jeg tro

ja du gjorde det du ja..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Vil den ikke tåle og "ligge lenge på lager" om lakken herder fort da?
    :grin:

Både og. Høyttaler produsenter bruker jo forskjellige typer lakk på spolene sine for å få forskjellig ytelser på elementet. De prøver hele tiden å ha tynnere lakk for at spolen skal ligge nærmere megneten. Focal hadde på K2 Power elemtene sine for tynn lakk slik at spolen "sprakk" og de måtte trekke tilbake et helt lass med elementer. Tykkere lakk, lenger herdetid. For å masseprodusere da en høyttaler må man ha masse lagerplass, og det koster. Så jeg tror det også kommer til for å holde prisene nede.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    jeg spør som jeg gjorde i går kveld når det var så stor trafikk her :razz: er nad 370/270 bra nok til dc-15?
    Hei jeg har dc-15 selv. 370/270 vil drive Dc-15 veldig bra. Men Dc-15 har en impedans pukkel som gjør at de synker helt ned til 2,5ohm mens du spiller musikk.Og i tillegg når du brokobler forsterkerene så ser de impedansen på høyttalerene som halvert. Altså siden dc-15 er 4 ohm nominelt(når de ikke spiller) så ser ampene høyttalerne som to ohm. Og så siden impedansen også synker yterligere når du spiller musikk så kan forsterkerne bli ustabile og bli overbelastet når du spiller veldig høyt.to 2*218 hadde nok vert å foretrekke (De er stabile ned til 1ohm ifølge nad selv), men 370/270 vil drive de veldig bra så lenge du ikke presser de alt for mye. Har du gehør til å høre når ampene begynner nå maks så går det nok bra.
    Og for de som har innvendinger mot dette, her er link til nad sin hjemmeside.
    Der finner dere komplette data blad om alle forsterkerene deres.

http://www.nadelectronics.com/support/productinfo.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja. Ikke helt likt, jeg mangler det "klistremerket" som viser hva bryteren er til. Mine står på +2, det så jeg først nå. De skal på "AV" når jeg kommer hjem.

Men jeg hsuker jo at du lasta opp et bilde (samme?) når vi haffe diskusjonen om 1515 het DC-1515 eller bare 1515. Og vi kom jo frem til at modellnavnet kun var 1515. Men at de selvfølgelig er DC serien.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kims-
    Hei jeg har dc-15 selv. 370/270 vil drive Dc-15 veldig bra. Men Dc-15 har en impedans pukkel som gjør at de synker helt ned til 2,5ohm mens du spiller musikk.Og i tillegg når du brokobler forsterkerene så ser de impedansen på høyttalerene som halvert. Altså siden dc-15 er 4 ohm nominelt(når de ikke spiller) så ser ampene høyttalerne som to ohm. Og så siden impedansen også synker yterligere når du spiller musikk så kan forsterkerne bli ustabile og bli overbelastet når du spiller veldig høyt.to 2*218 hadde nok vert å foretrekke (De er stabile ned til 1ohm ifølge nad selv), men 370/270 vil drive de veldig bra så lenge du ikke presser de alt for mye. Har du gehør til å høre når ampene begynner nå maks så går det nok bra.
    Og for de som har innvendinger mot dette, her er link til nad sin hjemmeside.
    Der finner dere komplette data blad om alle forsterkerene deres.

http://www.nadelectronics.com/support/productinfo.html
    Halveres den ikke bare når den er brokoblet a? jeg har tenkt å bi-ampe jeg tror jeg, men jeg er ikke helt sikker på åssen forsterker jeg skal ha enda.. bare så nad 370/270 på finn til 6k..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    Halveres den ikke bare når den er brokoblet a? jeg har tenkt å bi-ampe jeg tror jeg, men jeg er ikke helt sikker på åssen forsterker jeg skal ha enda.. bare så nad 370/270 på finn til 6k..
    Joda det stemmer. Bra løsning å bi ampe også. Da blir ikke de så lett overopphetet. Men du får jo en del mer effekt når du brokobler.
    Jeg ville ha kjøpt meg en 218 i første omgang. Den er forsåvidt ikke stor nok alene men da har du iallefall mulighet til å spe på med en til, og da kan du spille MEGET høyt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. får se hva jeg finner.. og må se hvor mye jeg får til konfen også :razz: hehe

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peet
    Både og. Høyttaler produsenter bruker jo forskjellige typer lakk på spolene sine for å få forskjellig ytelser på elementet. De prøver hele tiden å ha tynnere lakk for at spolen skal ligge nærmere megneten. Focal hadde på K2 Power elemtene sine for tynn lakk slik at spolen "sprakk" og de måtte trekke tilbake et helt lass med elementer. Tykkere lakk, lenger herdetid. For å masseprodusere da en høyttaler må man ha masse lagerplass, og det koster. Så jeg tror det også kommer til for å holde prisene nede.
    Både og hva?
    Så du påstår at dem bruker treig herder, fordi at det er beregna at den skal ligge på lager ei stund? -Hva skulle være hensikten med det? :grin:
    Jeg tror ikke noe på at produsenter leverer elementer med ikke skikkelig herda lakk, du får meg ikke til å tro noe annet.
    "trenger strømgjennomgang for at lakken skal herde" -Hva har det med herdinga og gjøre da?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Se der ja. Ikke helt likt, jeg mangler det "klistremerket" som viser hva bryteren er til. Mine står på +2, det så jeg først nå. De skal på "AV" når jeg kommer hjem.

Men jeg hsuker jo at du lasta opp et bilde (samme?) når vi haffe diskusjonen om 1515 het DC-1515 eller bare 1515. Og vi kom jo frem til at modellnavnet kun var 1515. Men at de selvfølgelig er DC serien.
    Du burde høre forskjell fra når brytern er på og av, det gjør du sikkert nå som du er klar over det.

samme bilde ja, og vi kom fra til det du sier , modellnavn står på det hvite merket under terminalen

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne på lsound og så denne fra Rotel http://www.lsound.no/index.php?side=...up=626&id=2957
    må være et meget godt alternativ forhold til PA forsterkerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart er godt valg, men jeg synes nå prisen blir litt stiv i forhold til Embla, MA monoblokkene. Pris med mva blir ca. 21.000.- Men selvfølgelig et spennende alternativ.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

dc15

Har ett par dc15 men har ikke en sånn spake på terminalan ????

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rotelen går ofte til 10-12k på bruktmarkedet.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, den kan ikke akkurat konkurere på pris

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marantzz
    Har ett par dc15 men har ikke en sånn spake på terminalan ????
    Har dc-15 jeg også og de har heller ikke den bryteren. Men jeg har en kompis som også har dc-15 og de har den bryteren. men de er litt eldre enn mine.Så de har av en eller annen grunn fjernet den på ett eller annet tidspunkt. Hvorfor vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar

Side 29 av 90 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •