Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 90 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1781
    Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hvor var dette? Url?
    Redigerte innlegget. Leste feil

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hvor var dette? Url?
    http://www.speakerrepair.com/ocsrepairprice.html her har de jævlig billige cv deler

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Dette er da en tråd om CV generelt
    Må nesten redigere mitt også gitt.

Takker Reimers!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Tror du har misforstått klasse inndelingen i hifi. budsjett klassen der cv ligger er den laveste klassen. så kommer nedre og øvre mellomklasse, nedre/øvre toppklasse og til slutt high end som innefatter det aller ypperste på markedet og begynner som regel på rundt 25000kr,selfølgelig med enkelte unntak. Så enten vet ikke du hva high end er eller så bare tror du at du vet det. Og når det skal vere sagt så er clsc 215 langt ifra det beste fra cv.
    http://avforum.no/forum/showthread.p...light=high+end
    Les innlegget til Lygren.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kims-
    Klar over det du. men det fins grenser. Å betale mer enn ny pris for noen gamle høyttalere er bare idiotisk.
    Jepp. Man kan si det er litt som en gammel klassisk Ferrari. Som kostet f.eks 800k når den var ny for 50 år siden og koster 30 millioner i dag. Et eksempel på dette er 166 MM(kan hende jeg bommer litt på navnet). Antikk er vel stikkordet

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV-Gunnar.
    Vilke av de CV modellene du har hatt syns du er best da ? virker på meg at AT-100 er rimelig høyt på lista . Har du hørt AL1000 forresten? (tror ikke det er noe for deg, de har veldig "STRAM" bass, og ikke så mye av det liksom, iforhold til AT/DC).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    CV-Gunnar.
    Vilke av de CV modellene du har hatt syns du er best da ? virker på meg at AT-100 er rimelig høyt på lista . Har du hørt AL1000 forresten? (tror ikke det er noe for deg, de har veldig "STRAM" bass, og ikke så mye av det liksom, iforhold til AT/DC).
    AT-100 er vel favoritten når du tenker på pris
    Lette å plassere, trykker bra, spiller greit dypt, spiller høyt, gammel CV bass ikke minst

Ellers så ligger faktisk HP-215 også høyt på lista. Mange vil vel si at jeg er idiot nå, men det er sant

1515 liker jeg vel egentlig best, men koster dog deretter:/

Har hørt både AL-1000 og AL-1002 men dette var bare på små NAD forsterkere ( C372 og 218 ) spiller greit høyt men har ikke den bassen jeg liker

Kan vel samtidig nevne di CV høyttalerne jeg har hatt og HAR:

CV LS-12
    CV E-715
    CV HP-215
    CV CLSC-215
    CV CM-10
    CV 1215mk1 SE
    CV AT-100
    CV 1515

Syntes det er ganske greit da jeg er bare 17 år

Har hørt i tilegg:

CV AL-1000
    CV AL-1002
    CV E-312
    CV DC-15
    CV V-15F
    CV VS-15
    CV V-Max 2x12" ny type (bil da)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Såg innlegget til lygren du. skjønner hva du mener,men en kan liksom ikke kalle alle toppmodeller til alle produsenter uansett prisklasse for high end.Og viss du leser litt videre på hva annet som ble skrevet der så vil du se at når de omtalte high end så snakka de om produkter i en helt annen pris klasse enn cerwin ligger i.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifi = high fidelity på internasjonalen. På godt norsk blir dette høy troverdighet. Noen som har vært på konsert, raveparty o.l før. Det er svært få t.o.m high end som matcher "originalen" for å si det slik. Stativhøytaler til 30k og high end? Pøh! Kommer aldri inn i mittt hus!!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    hifi = high fidelity på internasjonalen. På godt norsk blir dette høy troverdighet. Noen som har vært på konsert, raveparty o.l før. Det er svært få t.o.m high end som matcher "originalen" for å si det slik. Stativhøytaler til 30k og high end? Pøh! Kommer aldri inn i mittt hus!!!
    Helt enig. Husker jeg kom hjem ifra Prodigy's siste opptreden i Oslo (sentrum scene), satte på Fat of the land... HEH, BW 703 ble skuffa fort bort da gitt. AL1000 entra scena.. Og når de og BW ASW850'en ble partnere, da skal jeg love deg at det ble liv og røre.. kl 00 .. Naboene klaga faktisk ikke (bor på landet så ).

Men uansett, også på lavt volum ble Prodigy da helt feil på BW 703'a mine!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Jepp. Man kan si det er litt som en gammel klassisk Ferrari. Som kostet f.eks 800k når den var ny for 50 år siden og koster 30 millioner i dag. Et eksempel på dette er 166 MM(kan hende jeg bommer litt på navnet). Antikk er vel stikkordet
    Sant det. men jeg vil ikke kalle 1515 for antikk. Ikke enda vertfall. AT serie, 1215 og eldre vil jeg kalle antikk. jeg har feks ett par AT40 som er 14år gamle. Faktisk er de de første cv høyttalerne jeg noensinne har hørt og det var da cv interessen min ble til. Så jeg må si jeg føler meg utrolig heldig som fikk kjøpe de av han som eide de først. Og i tillegg fikk jeg de for bare 500kr. døønn strøkne. :grin:

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stativhøyttalere og en skikkelig sub eller to kan rocke fra det meste.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    HEHE JA... :-? Hva med et par hardcore fronter og en/par sub(er) da..... :-P

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ofte dyrt slikt . Men jepp, sant det. Klipsch RB-75, B&W 705/805... +feks Velodyne DD12 eller 15 ... Men da blir det fort dyrt. Men gud for en lyd man får. MEn igjen da, ikke samme lyd som det var på konserten.. Klipsch kan !! .

Det som er så bra med CV, livefølelsen er der rimelig fort, men da må man dra på litt da. Kjører ikke Norah Jones på disse for å få følelsen av at hun sitter på flygelet sitt å spiller 5 meter unna .

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Nå er det vel ikke meningen at en stativhøyttaler til 30k skal matche ett pa annlegg på ett raveparty. Men derimot gjengi instrumental musikk og klassisk med høy troverdighet. Men jeg kan jo nevne noen high end høyttalere med ekstrem fin lyd som spiller ræva av alt fra cv både bassmessig og høy lyd. feks B&W nautilus 801, Dali Megaline, snell type A Reference. men disse er jo seff i en helt annen verden med tanke på pris.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV-gunnar:
    Imponerende CV liste du har altså . Det skal du ha.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    CV-gunnar:
    Imponerende CV liste du har altså . Det skal du ha.
    Takk, hehe

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at det ikke nødvendigvis må være noen store bikkjehus av noen fronthøyttalere for at det skal kunne rocke bra. Dyrere en CV blir det selvfølgelig.
    Men denne diskusjonen kan vi ta i en annen tråd egentlig..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kims-
    Nå er det vel ikke meningen at en stativhøyttaler til 30k skal matche ett pa annlegg på ett raveparty. Men derimot gjengi instrumental musikk og klassisk med høy troverdighet. Men jeg kan jo nevne noen high end høyttalere med ekstrem fin lyd som spiller ræva av alt fra cv både bassmessig og høy lyd. feks B&W nautilus 801, Dali Megaline, snell type A Reference. men disse er jo seff i en helt annen verden med tanke på pris.
    Du skjønte tydeligvis ikke poenget. Høy troverdighet i forhold til hva? Det er stor forskjell på en mann med piano "unplugged" og raveparty.

B&W 801 har ikke en sjanse i verden til å følge med Klipsch RF-7, CV! 215 1515 osv. De har meget lav følsomhet og vil da kreve forsterkere med 10kw. Noe de forøvrig ikke vil tåle.

Poenget mitt er hva skal anlegget ditt klare å gjengi med høy troverdighet? Mann på piano eller raveparty/rockekonsert. Så for min del stiller 1515 høyt i hifi klassen. Hvordan er det med dere andre? Det driter jeg vel egentlig i....... men på et forum som dette treffer man faktisk likemenn. Og det er det som er moro. Det er svært få av mine kamerater som deler samme lidenskap som meg. Noen eksempler:

1. Han har det minste logitech 5.1 systemet som finnes i hele verden. Her er det kjerringa, interessen og lommeboka som holder igjen.

2. Et OK NAD/B&W 5.1 system og PJ til ca. 50k. Potteplante plantet foran center og 80" nedtrekkslerret som stort sett fungerer som rullegardin. Blir svært lite brukt. Ble handlet i en periode som lommeboka var tykk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget mitt er at det ikke nødvendigvis må være noen store bikkjehus av noen fronthøyttalere for at det skal kunne rocke bra. Dyrere en CV blir det selvfølgelig.
    Men denne diskusjonen kan vi ta i en annen tråd egentlig..
    Dimensjon: H1258*B325*D514 mm

Sier disse målene deg noe Audiomur? Husk at noen har større hunder enn andre. Din hund er ikke så liten den ser jeg..... Dachs?

Side 24 av 90 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •