Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 90 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1781
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    At Clsc er en mer nøytral høytaler enn eldre CV er det jo flere som sier, så at Gunnar opplever det er kanskje ikke så rart.
    Er vel en sånn high-end hifi kar CV har fått hjelp av til å lage clsc serien om jeg ikke tar feil
    Hvor i all verden har du fått det ifra? Cerwin vega har produsert høyttalerer i snart 50år så tror ikke de trenger hjelp fra en high end fyr for å lage en disko høyttaler. Classic serien har ingen ting i det hele tatt med high end å gjøre. Og for den saks skyld noe fra Cerwin Vega i det hele tatt. Cerwin vega har aldri prøvd å lage en high end høyttaler noen gang. Og kommer heller aldri til å gjøre det. Det er disko høyttalere. End of story.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    10.000 er alt for mye. Det er jo nesten ny pris. Burde koste rundt 7000. Og da burde de vær heilt strøkne. Det er en sinnsykt rå høytaler. Men 10.000 er for mye. Jeg har sett de til 13.000 også og det er heilt vanvittig :roll:
    hehe, han jeg kjøpte di av hadde et par for noen mnd siden også, å di fikk han 16 000 kr for!!

Men joda, det er noen sinnsykt heftige høyttalere Angrer jo ikke på at jeg kjøpte dem Er jo kongen av CV

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10.000 er alt for mye. Det er jo nesten ny pris. Burde koste rundt 7000. Og da burde de vær heilt strøkne. Det er en sinnsykt rå høytaler. Men 10.000 er for mye. Jeg har sett de til 13.000 også og det er heilt vanvittig :roll:
    Finner du noen 1515 som er kliiin strøkne til 7000 så er du jammen HELDIG!!!:P

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I danmark går de for 5-6000.- paret. Prøvde å finne ut noen specs. men fant bare salgsanonser fra Danmark. Ingen som har en brukermanual liggende?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    I danmark går de for 5-6000.- paret. Prøvde å finne ut noen specs. men fant bare salgsanonser fra Danmark. Ingen som har en brukermanual liggende?
    Jeg skulle jo egentlig her for noen mnd siden kjøpe et klin strøkent par i danmark for 7000 kr, helt til jeg fant ut av duden bodde nede me københavn:P LANGT:S

Ellers er det jo ikke langt fra meg og ned til DK, 30 min kjøring så er jeg på båten

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er det med toll og tull osv når man kjøper brukt fra utlandet (verdens største land).

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint spillende i forhold til annen pa ja.Men ikke fint spillende i hi fi sammnheng. Du kan rett og slett ikke sammenligne pa med hi fi. Det er to forskjellige verdener.
    Vi er vel egentlig enige, begge misforstod hverandre virker det som. Er fult klar over at man ikke kan sammenligne pa og hifi..

men det peet skriver her (jeg er ikke lab fan eller noe, men "kjenner" bra til de)
    at pa forsterkere opererer med mye høyere THD eller forvregning. Og lab oppgir jo sin effekt i FTC og da er det snakk om minimal THD. Eller er jeg helt på jordet nå? Har da sett flere pa forsterkere som oppgir relativt lav forvergning!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Finner du noen 1515 som er kliiin strøkne til 7000 så er du jammen HELDIG!!!:P
    ja idag er du heldig viss du finner 1515 til 7000.jeg hadde 1515 for en fem seks år siden og solgte de (angrer den dag idag ) for 7000 (nypris 12800 ca). .og det var den prisen de lå på brukt da.Så de burde
    faktisk ligge under det idag. Men idag er det jo helt latterlige priser. Og det værste av alt er at folk utrolig nok betaler mer enn ny pris.Å da er det ikke noe rart at det er sånne idiot priser. for en stund siden kjøpte jeg meg et par dc15 som er som om de var helt nye, utrolig velholdt. Ga 3000kr for de og det er en helt ok pris.Viss ikke jeg husker helt feil kostet de 7600 for paret ny.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Nå er det en annen valuta i danmark, den danske kronen er mere vært enn den norske derfor blir det "billigere" i danmark.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor i all verden har du fått det ifra? Cerwin vega har produsert høyttalerer i snart 50år så tror ikke de trenger hjelp fra en high end fyr for å lage en disko høyttaler. Classic serien har ingen ting i det hele tatt med high end å gjøre. Og for den saks skyld noe fra Cerwin Vega i det hele tatt. Cerwin vega har aldri prøvd å lage en high end høyttaler noen gang. Og kommer heller aldri til å gjøre det. Det er disko høyttalere. End of story.
    Du må lese hva jeg skriver da din amøbe

Jeg har da vel på ingen måte sagt at CV har noe med High end og gjøre, men har lest at en fyr som drev å laga Revel høytalere har hatt en finger med i spillet ved utviklinga av Clsc serien, kanskje derfor clsc oppfattes som en mer nøytal høytaler enn eldre CV.
    Har ingen kilder og henvende til, men mener Skorob her på forumet ogå hadde lest det en plass.

uansett, jeg driter egentlig i det jeg da

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kims-
    ja idag er du heldig viss du finner 1515 til 7000.jeg hadde 1515 for en fem seks år siden og solgte de (angrer den dag idag ) for 7000 (nypris 12800 ca). .og det var den prisen de lå på brukt da.Så de burde
    faktisk ligge under det idag. Men idag er det jo helt latterlige priser. Og det værste av alt er at folk utrolig nok betaler mer enn ny pris.Å da er det ikke noe rart at det er sånne idiot priser. for en stund siden kjøpte jeg meg et par dc15 som er som om de var helt nye, utrolig velholdt. Ga 3000kr for de og det er en helt ok pris.Viss ikke jeg husker helt feil kostet de 7600 for paret ny.
    De er sjeldne og veldig, veldig ettertraktet. Derfor kan prisene bli så syke som de noen ganger er, ihvertfall hvis man finner et strøkent par..

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Classic serien har ingen ting i det hele tatt med high end å gjøre. Og for den saks skyld noe fra Cerwin Vega i det hele tatt. Cerwin vega har aldri prøvd å lage en high end høyttaler noen gang. Og kommer heller aldri til å gjøre det. Det er disko høyttalere. End of story.
    Enten så vet du ikke hva High-End er, eller så bare tror du at du vet det. Det er den/de ypperste representantene fra hver enkelte klasse, hvorav CV! sin klasse åpenbart ligger i klassen "stor lyd for små penger". Man kan også med sikkerhet si at CV! ligger på toppen her, så jo - Classic 215 kan sies å være en slags High-End høyttaler(naturligvis bare i sin klasse)..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker, nå selger dem AL1000 woofer og mellomtone til under halvpris i USA.. men dem sender ikke element til norge!!! FARAO!!! Hadde vært greit å ha i backup. Men mener å huske på forrige fosh, at det ikke var tegn til sprengte element i mine.. men kjekt å hatt .. Men men, når dem ikke sender til norge så. Tenkte å bruke Magnum, men blir litt problemer med betaling med Visan, sia adressa blir feil.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Pokker, nå selger dem AL1000 woofer og mellomtone til under halvpris i USA.. men dem sender ikke element til norge!!! FARAO!!! Hadde vært greit å ha i backup. Men mener å huske på forrige fosh, at det ikke var tegn til sprengte element i mine.. men kjekt å hatt .. Men men, når dem ikke sender til norge så. Tenkte å bruke Magnum, men blir litt problemer med betaling med Visan, sia adressa blir feil.
    Noen grunn til at de ikke kan shippes til Norge? Damn..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Noen grunn til at de ikke kan shippes til Norge? Damn..
    Er en vanlig bedrift .. Grunnen er sikkert størrelsen på tinga.

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe såg det der jeg og. utrolig kjipt at de ikke vill sende til norge

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten så vet du ikke hva High-End er, eller så bare tror du at du vet det. Det er den/de ypperste representantene fra hver enkelte klasse, hvorav CV! sin klasse åpenbart ligger i klassen "stor lyd for små penger". Man kan også med sikkerhet si at CV! ligger på toppen her, så jo - Classic 215 kan sies å være en slags High-End høyttaler(naturligvis bare i sin klasse)..
    Tror du har misforstått klasse inndelingen i hifi. budsjett klassen der cv ligger er den laveste klassen. så kommer nedre og øvre mellomklasse, nedre/øvre toppklasse og til slutt high end som innefatter det aller ypperste på markedet og begynner som regel på rundt 25000kr,selfølgelig med enkelte unntak. Så enten vet ikke du hva high end er eller så bare tror du at du vet det. Og når det skal vere sagt så er clsc 215 langt ifra det beste fra cv.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er sjeldne og veldig, veldig ettertraktet. Derfor kan prisene bli så syke som de noen ganger er, ihvertfall hvis man finner et strøkent par..
    Klar over det du. men det fins grenser. Å betale mer enn ny pris for noen gamle høyttalere er bare idiotisk.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har misforstått klasse inndelingen i hifi. budsjett klassen der cv ligger er den laveste klassen. så kommer nedre og øvre mellomklasse, nedre/øvre toppklasse og til slutt high end som innefatter det aller ypperste på markedet og begynner som regel på rundt 25000kr,selfølgelig med enkelte unntak. Så enten vet ikke du hva high end er eller så bare tror du at du vet det. Og når det skal vere sagt så er clsc 215 langt ifra det beste fra cv.
    Lydmessig er CLSC bedre enn DC serien ihvertfall, det mener ihvertfall jeg. Kommer jo ann på øret som lyden treffer også da

Selv syntes jeg at LS-serien spiller veldig fint til å være CV

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor var dette? Url?

Side 23 av 90 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •