Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 90 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1781
    Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hi-fi-noob
    Vil denne adapteren fra clas ohlson virke på cv! db10b?
    søk på 36-1169 på www.clasohlson.no
    Nei! For det første så leverer den der DC. For det andre mener jeg at du får et dårlig resultat når du dropper spenniga 3V i forhold til hva som skal være. For det tredje er det der en type eliminator som støyer.

Du kan jo gjøre den varianten jeg beskrev i et tidligere innlegg her.

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har allerede bestilt et strømadapter nå ;-)

Newcomer hi-fi-noob sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Nei! For det første så leverer den der DC. For det andre mener jeg at du får et dårlig resultat når du dropper spenniga 3V i forhold til hva som skal være. For det tredje er det der en type eliminator som støyer.

Du kan jo gjøre den varianten jeg beskrev i et tidligere innlegg her.
    Sikker på at du så på riktig?? kan velge spenninger fra 5 til 24 volt med den jeg mente. Deriblant 16volt også.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm... mulig jeg så på den over eller under da... :-?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den er 4 veis...!

CV-Gunnar:

Er vel mer saftig punch i 215 enn 1515 (bassen altså)? Alt har en tendens til å bli så utrolig hardt og skrikete med 1515....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har link til en adapter som funker da? sett på elfa men vet ikke hvilken det er. Hva er navnet på den som det var pratet på tidligere i tråden?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger ikke noe adapter, bare skaffe en 230V/14-16V trafo, så mekker du resten selv.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hi-fi-noob
    noen som har link til en adapter som funker da? sett på elfa men vet ikke hvilken det er. Hva er navnet på den som det var pratet på tidligere i tråden?
    http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.p...dok=186854.htm

Kjøp den med artikelnr: 56-383-33
    Og kjøp tilhørende plugg: 3,5/- (telepropp) 69-805-44

Da passer det rett i db10b når du får den.

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    du trenger ikke noe adapter, bare skaffe en 230V/14-16V trafo, så mekker du resten selv.
    sant nok, men lettere og bare kjøpe en adapter som det er bare og sette i kontakta

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjempeflott! Takk for hjelpen CV marius :-) da er det bestillt!

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    den er 4 veis...!

CV-Gunnar:

Er vel mer saftig punch i 215 enn 1515 (bassen altså)? Alt har en tendens til å bli så utrolig hardt og skrikete med 1515....
    Jepp er vel mere saftig punch i 215
    Men er mere punch i 1515, men er ikke like saftig som på 215... Kansje litt vanskelig å forklare.

1515 minner meg litt om HP-215 i lyden. Masse skriking og mye punch, lite fintspillende er 1515 ihvertfall..hehe. Men er nok Carvern sin feil at det skriker litt, kansje det hadde hjulpet litt å skifte forforsterker??? Ikke vet jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd å finn litt specs om 1515, men det er svært vanskelig å finne en pålitelig kilde. Det meste er fra bruktannonser. Og det står alt fra 3-5 veis. he he

Jeg er ganske sikker på at det er 3 veis. Bassene er i sammen, mellomtonene i sammen og diskantene i sammen. Ingen som har en manual da. Det fikk jeg desverre ikke med mine.

Den bryteren bakpå trodde jeg var til biamping. ops:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Har prøvd å finn litt specs om 1515, men det er svært vanskelig å finne en pålitelig kilde. Det meste er fra bruktannonser. Og det står alt fra 3-5 veis. he he

Jeg er ganske sikker på at det er 3 veis. Bassene er i sammen, mellomtonene i sammen og diskantene i sammen. Ingen som har en manual da. Det fikk jeg desverre ikke med mine.

Den bryteren bakpå trodde jeg var til biamping. ops:
    Når jeg så litt bak på dem stod det noe om 2dB+ <-----> Flaat på den bryteren. Så regner vel med at det er diskanten

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men gunnar, kan du ikke bare skru ut det ene elementet og se hvrdan de er koblet opp i mot delefilteret?? Parralell, serie eller hver for seg opp mot forskjellige tilkoblingspunkter på delefilteret...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1515

Det er ikke noe rart du får stygg og skrikende lyd når du bruker pa forst. De er kun bygd for å gi masse effekt.så fin lyd blir ikke prioritert. Skal du ha noe som kansje ligner på "fin" lyd med en pa forst. må du opp i minst 50 000kr. jeg anbefaler på det sterkeste at du går over til en kraftig hi fi forsterker som feks: midgard oberon 6.1 mono blokker I kombinasjon med en kont.forst med litt varm og fet lyd
    (de leverer 2*1000w rms i 4ohm.). viss ikke du skal spille diskotek holder dette i massevis.OG når det gjelder 1515 kan du godt si at de er 4 veis. bassene er dobbel spolet og spolene er serie koblet opp mot hverandre,men ikke bassene i seg selv.det stemmer at den ene er delt ved 100hz og den andre ved 400hz.Dette er for å unngå overdreven mellombass og få mer trøkk ved lavere frekvenser.dette er bare en av mange ting som ikke har blitt gjort med clsc 215. men nå er jo det en mye billigere og dårligere konstruert høyttaler enn 1515; så det blir litt urettferdig å sammenligne de.

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Det er ikke noe rart du får stygg og skrikende lyd når du bruker pa forst. De er kun bygd for å gi masse effekt.så fin lyd blir ikke prioritert. Skal du ha noe som kansje ligner på "fin" lyd med en pa forst. må du opp i minst 50 000kr. jeg anbefaler på det sterkeste at du går over til en kraftig hi fi forsterker som feks: midgard oberon 6.1 mono blokker I kombinasjon med en kont.forst med litt varm og fet lyd
    (de leverer 2*1000w rms i 4ohm.). viss ikke du skal spille diskotek holder dette i massevis.OG når det gjelder 1515 kan du godt si at de er 4 veis. bassene er dobbel spolet og spolene er serie koblet opp mot hverandre,men ikke bassene i seg selv.det stemmer at den ene er delt ved 100hz og den andre ved 400hz.Dette er for å unngå overdreven mellombass og få mer trøkk ved lavere frekvenser.dette er bare en av mange ting som ikke har blitt gjort med clsc 215. men nå er jo det en mye billigere og dårligere konstruert høyttaler enn 1515; så det blir litt urettferdig å sammenligne de.
    så hadde jeg rett igjen.. ang 4 veis og deling altså

burde vel være mulig å redusere diskanten litt?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min pa amp kosta 32 000 kr tror jeg ny...Spiller ikke så utrolig pent da.
    Men 1515 skriker helt klart mere enn clsc-215 så da må jo diskanten i seg selv skrike på 1515 Men jeg liker lyden litt brutal så da er det jo perfekt for meg Min amp er oppgitt til 1200 rms pr. kanal i 4 ohm så den burde vel dra 1515 med grei kontroll, så er nok ikke pga for liten amp at di skriker.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gunnar! vil du prøve å beskrive lyden i 1515 forhold til AT-100?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lab sin FP serie koster ikke så mye, fra ca 15 000 og oppover til ca 40 og de er noe av det mest pentspillende PA'en så akuratt det stemmer ikke!

Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte meg en cerwin vega db-10b for noen dager siden. jeg har ikke fått testa den for jeg har ikke noe forsterker enda. men når jeg fikk den så var dekselet litt løst på en måte og de bryterene var litt løse. noen andre som har det sånn på sin. jeg har jo ikke testa den enda heller.

Side 21 av 90 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •