Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 90 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 1781
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror nok jeg har fått litt galt inntrykk av hvilke personer som kjøper slike høyttalere.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på GøranB?

Påstand: 98 % av befolkningen kunne "levd" med CV! med tanke på lydkvalitet, men når det kommer til den fysiske størrelsen og utseendet sier mange stopp. Men på fest kan 100 % leve med lyden og man får rett og slett ikke nok lyd/bass. Ingenting er som et anlegg som kan gi deg bakoversveis når festen når "klimask". Og siden ingangsbilletten til en receiver med romkorreksjon er såpass lav, kan de låte meget bra ved moderat volum også. Vokal er kanskje den svakeste siden til CV!?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det er bare å vri på bass knotten det. Inntil jeg fikk 1515 har jeg alltid hatt den knotten på nesten max. Max power!
    ..og max grøt! :razz:

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V12F og V15F har 6,5" mellomtone, ikke 5,25"

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    ..og max grøt! :razz:
    Grøten er vel godt forseglet inne i ditt kranie vil jeg tro, nok en gang bekrefter du akkurat det! IDIOT!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Pug-nose, retter opp neste gang jeg har mulighet.

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som erfaring med Cerwin vega V-12F? vurderer et innkjøp:P

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt denne høytaleren selv, men har hatt en del timer med øret forran V12. Dersom du liker lyden i en Cerwin Vega, er dette en knallgod høytaler. Spiller som alle de andre modellene, meget høyt, med godt trykk. Du får veldig mye for pengene, veldig mye! Vurderte denne selv, for en god stund tilbake.. før jeg oppdaget at det fantes mer enn godt trykk og overdøvende lydnivå.

Jeg er ikke en anti-cv som mange andre her på forumet, selvom jeg foretrekker høytalere av et litt annet kaliber. Til budsjett systemer til hjemmekino, eller som en party-høytaler, er vel denne noe av det bedre på markedet. (Legger da selvfølgelig pris som en av de viktigste faktorene)

I tillegg til dette, må jeg si at til å være en såpass "kasse-høytaler" som CV er, så er faktisk V-serien pen. Den er nøytral og grei, med godt design. Nå koster jo V12'en kun 1500,- pr. høytaler, dvs 3000,- for et par. Dette er mindre enn andre bruker på kabler. Har vurdert å spandere disse høytalerene til broren min, som en introduksjon til min hobby!

V12 veier vel 20,5kg, det er en høytaler med følsomhet på 98dB. Her kan man finne rimelige elektronikk løsninger også, som spiller skikkelig godt! V-serien er det bare å guffe opp, sikringene tar seg av resten. Løp å kjøp - Have fun!

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    V12 er knall vare, spiller også litt mer "riktig" lyd, bass - kontra topp, enn V15. Jeg hadde hatt denne i minHK selv om ikke rommet spiste så mye bass! Pass på diskanten om du bruker "svak" receiver eller amp. Det er godt mulig å drepe denne selv om den har sikring (pga peaker med clip). Diskanten i V-seien koster 800 pr stk :-? Plussforsikring er også et alternativ som er å anbefale i et slikt tilfelle.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1215 hadde iflg HiFi klubben en effektivitet på 100 db og impedans på 8 ohm. Har også specs på AT 40, 80 og 100 liggende ett eller annet sted men de står de ikke noe om i tabellen så de skal kanskje ikke være med?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for hjelpen, dette var nytting

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker du på GøranB?

Påstand: 98 % av befolkningen kunne "levd" med CV! med tanke på lydkvalitet, men når det kommer til den fysiske størrelsen og utseendet sier mange stopp. Men på fest kan 100 % leve med lyden og man får rett og slett ikke nok lyd/bass. Ingenting er som et anlegg som kan gi deg bakoversveis når festen når "klimask". Og siden ingangsbilletten til en receiver med romkorreksjon er såpass lav, kan de låte meget bra ved moderat volum også. Vokal er kanskje den svakeste siden til CV!?
    Er nok totalt uenig med den påstanden er jeg redd ;-) Det jeg kan være enig i er at de spiller greit til hjemmekino og spiller svært bra til prisen. Så for all del, rakker ikke ned på Cerwin, ikke det som er hensikten.

Det jeg tenkte på var at de jeg har møtt med CV oppsett, er unge galinger som elsker høy diskant og mye trykk :grin: Derfor hadde det funket like bra eller "bedre" med en krftig nad, enn en utrolig god reciver som 3805/6.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av -DJ_Ultimate-
    Diskanten i V-seien koster 800 pr stk :-?
    Høh? Med andre ord sparer du 400 penger på å slakte et par V-5M. Rar prispolitikk hos HFK.

Intermediate -DJ_Ultimate- sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    809
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på pris på diskant og mellomtone til V15 bare for morro skyld, 800 for diskant og 700 for mellomtone, stkpriser.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    1215 hadde iflg HiFi klubben en effektivitet på 100 db og impedans på 8 ohm. Har også specs på AT 40, 80 og 100 liggende ett eller annet sted men de står de ikke noe om i tabellen så de skal kanskje ikke være med?
    Notert Baldrick! AT serien skal vi selvfølgelig få med i tabellen. Hva effekt angår til denne serien, er det vel DC som står de nærmest kanskje?

Skal utvide tabellen med om det er bi- wire/amp muligheter også. Kan være greit å ha med. Noen som vet om noe mer?

GøranB: Jeg skal love deg at det står mye CV! bortover på mye fint utstyr. Hva er galt med litt trykk i hjemmekinoen/stereoen etter man runder 20?

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grøten er vel godt forseglet inne i ditt kranie vil jeg tro, nok en gang bekrefter du akkurat det! IDIOT!
    De fleste høyttaler/forsterkere vil låte grøtete med basskontrollen nesten på max.Tonekontroller kan selvfølgelig være kjekt å ha pga. varierende innspillinger,men det må ha vært mismatch med komponentene dine hvis du måtte ha basskontrollen permanent nesten på max.

Det er jo selvfølgelig også en stor mulighet for at du er et vaskeekte "basshue",og ikke bryr deg filla om å ha en mest mulig lineær frekvensgang.

mvh
    Grøtforseglet Idiothode

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt korrekt Audiomur, men jeg sa nesten på max. Der tok du deg forresten godt inn. På mitt nåværende anleg kan jeg ikke vri på bassknotten (equaliser) til max. DA blir det skikkelig grøt. Men på mitt forrige oppsett var ikke det noe problem. Det var NAD T-770 receiver med 2 x 216 på S-2. Grunnen til at det ikke ble helt på tryne her er at "bassknotten" kanskje "bare" la på 5 dB ved max utslag ved f.eks 40 hz. Noen receivere forsterkere legge på ved f.eks 63 hz og 12 dB ved fullt pådrag. Så "grøte" blir det nødvendigvis ikke.

Folk som kjøpe høytalere med dobbel 15" og setter på 2kw med forsterkeri er ikke så veldig opptatt av en lineær frekvenskruve, DET kan jeg love deg. Nå vet jeg ikke om du har tatt deg tid til å se på min. Men slik oppsettet er nå er jeg meget fornøyd og toppen ved 45 hz er ikke noe sjenerende. Det låter ikke "boomy" i det hele tatt. Mulig feilkilde her er at jeg la mikrofonen oppe på sofaryggen. Ved kaliberering var mikrofonen montert på kamerastativ i hodehøyde over sofaen.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart ikke CV Gunnar har stukket innom her ennå..han pleier å være først overalt på forumet der CV er nevnt... Men du kommer sikkert snart skal jeg tro! Hehe.. Flott tråd Konrad! Og fin oversikt over anbefalte forsterkere vs. modeller! Jeg er enig med deg i stort sett alle sammen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal bare gi litt skryt til konrad for denne tråden:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har noen eldre CV høytalere som jeg ikke har så mye info om...kanskje noen av dere der ute kjenner til dem? De heter HED 1230, og U 123. De skal visstnok være amerikansk(HED 1230) og europeisk(U 123) versjon av samme høytaler.

Dette vet jeg:

begge er lagd i 1979
    Begge har 12" bass
    Begge er 3 veis høytalere
    U123 har 5" mellomtone
    HED 1230 har 4" mellomtone

Noen som har noe mer info?

Hilsen Dani

Side 2 av 90 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder