Guide: Cerwin Vega! (typer/forsterkervalg etc.) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 90 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1781
    Intermediate djfreedo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg skal kjøpe meg en CV! db10b bassbooster nå.. jeg har IKKE peiling på hvilken forsterker jeg skal kjøpe nå jeg ass:P

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Antall Watt og audiofil lydopplevelse..................har ingenting med hverandre å gjøre ;-)

Det er utrolig at dere ikke snart blir så "voksne" at dere velger å prøve-smake andre mer vel-lydende alternativer.............;-)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djfreedo
    hvor mye effekt er det egentlig i nad 218? og hvor mye kosta de nye?
    2x200w rms i 8 ohm 1x 700w 8 ohms mono kostet vel 10 eller 11k nye??

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt svar vel vel litt sent.. men samma..

Flageborg: Jeg tror noen av oss begynner å bli eldre, men det kommer jo alltids nye medlemmer og nye 12,13,14 åringer som har oppdaget det morsome i CV og de må jo hjelpes på riktig vei.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er de riktge tallene til Nad 218.

http://207.228.230.231/info/NAD_218THX.pdf

2x200 watt i 8 ohm. Kontinuelig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad 218 var ganske dyre rett før de var tatt ut av produksjon ja.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nad 218 å anbefale for meg som hører mest på trance/techno?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte mine 1515 og en 218 for 13500.- i 2000. En 218 ble for spett så jeg handla en til. Den ga jeg 8000.- for ny (Har kvittering). Totalt ga jeg 21500.- Jeg solgte mine 2 218 i fjor for 10500.- og hvis ryktene er sanne går et par ok 1515 for 9000++.- nå. Dvs at jeg har kunnet "nyte" musikk over 120 dB og se film men dundrende lyd for 2000.- i 6 år. Slå den Flageborg!

2 x NAD 218 er ikke lett artileri på 1515, men de har en tendens til så slippe taket når det kreves. Dype drønn forvinner p.g.a utladning. Dette har jeg ikke opplevd med MA Oberon 6.1 enda.

Bruktprisen på 218 er nok på vei ned nå som det blir kjent at man kan få MA Oberon 6.1 til ca. 10.000.- brukt. Bruktverdi på 218 synes jeg da bør være på ca. 4000.-

Jeg bytter gjerne høytalere Flageborg, hvis du kan komme med et par som varter opp med like høy morofaktor og evne til å spille høyt samtidig som det er en god hi-fi høytaler. Prisen får ikke overstige 30.000.-

Og til "CewiN-", velkommen til den offisielle CV! tråden! Tabellen inneholder mye info, og noe kan være feil. Mesteparten av innholdet stammer fra søk på nett og ved hjelp fra andre her på forumet. Jeg veide mine 1515 (ikke DC) til 63 kg uten avstivninger. De ligger og slenger bak høytalerne da de har løsnet. Det er ikke så lett å veie de når de står på spikes og man bruker baderomsvekt. Kan 73 kg være "shippingweight"?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det virker som ma oberon 6.1 er ganske bra men det ligger ikke akkurat mange på finn eller avtorget nå da..

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Det som står i gamle Hifiklubben aviser er feil. Cerwin Vega oppga i begynnelsen at impedansen på DC-serien va 8ohm. Men etter en test i Hifi elektronikk fant dei ut at dei synker heilt ned i 2ohm når dei spiller musikk. Etter det fekk Cerwin vega mye kritikk og forandra det til 4ohm. Det er derfor DC-serien er veldig vansklig og drive. Og du må ha en veldig stor forsterker på dei. Ivertfall DC-15 og DC-1515.
    Det forklarer hvorfor jeg målte ca. 2 ohm over utgangene på mine DC15 med multimeter, det er en stund siden og jeg bare tenkte det måtte være feil, siden man får bare en pekepinn på rett impedans ved å måle der med multimeter.

velvel, da hadde jeg altså 450 watt fra denon blokkene mine på dem jeg da... da vet jeg ikke om det bare var forvregning som tok kvelden på dem allikavel gitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det virker som ma oberon 6.1 er ganske bra men det ligger ikke akkurat mange på finn eller avtorget nå da..
    Det er nok lenger mellom brukte MA 6.1 enn 218. Du må smøre deg med litt tolmodighet. Jeg vet hvordan det er, får man først lyst på noe og penga er klare, skulle man helst hatt det i går.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Det er nok lenger mellom brukte MA 6.1 enn 218. Du må smøre deg med litt tolmodighet. Jeg vet hvordan det er, får man først lyst på noe og penga er klare, skulle man helst hatt det i går.
    hehe, ja, men jeg har ikke penga klare så det gjør ikke no :razz: så MA Oberon 6.1 er et bra valg til dc-15?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe "overkill", men 4.1 koster 12.000.- hvis jeg ikke husker feil. Så de 2.000.- ekstra for 6.1 er jo ikke så mye. Kjekt å ha litt å gå på hvis høytalerne skal byttes en gang. De kan brukes på stort sett hva som helst. Hvis du kommer over en brukt NAD 218 eller En Rotel 1080 til en fornuftig pris er jeg ganske sikker på at du kommer "i mål" med de også.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror jeg skal ta å kjøpe MA Oberon 6.1 jeg nå :razz: så har jeg no bra hvis jeg bytter høytalere også ;-) noen forslag på åssen forforsterker eller integrert forsterker jeg skal kjøpe til?? jeg må jo ha det også..

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge har en bra en til en billig penge. Flere som har vært fornøyd med den her. Ellers nevner Skorob noen i post #2 i denne tråden.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Konrad
    Cambridge har en bra en til en billig penge. Flere som har vært fornøyd med den her. Ellers nevner Skorob noen i post #2 i denne tråden.
    ok.. er det forforsterker jeg burde kjøpe til MA Oberon 6.1?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tror jeg skal ta å kjøpe MA Oberon 6.1 jeg nå :razz: så har jeg no bra hvis jeg bytter høytalere også ;-) noen forslag på åssen forforsterker eller integrert forsterker jeg skal kjøpe til?? jeg må jo ha det også..
    Det sier jo også noe da, at folk er fornøyde med sine 6.1. Jeg er hvertfall strålende fornøyd!

Jeg ville valgt en ren pre amp, ikke en intrgrert med utganger, forskjellene mellom skikkelige stereo pre amper føler jeg ikke er så veldig stor, hvertfall ikke i budsjett klassen. Men hadde jeg vært deg ville jeg sett etter en med xlr ut og kanskje inn også. Og samtidig en med mulighet for å stille bass/diskant.

Et fint sted å begynne er Hifiklubben, de selger Thule og Cambridge, thule har 2 modeller og cambridge har 1. Ellers så kan du sjekke bruktmarkedet for å finne noen andre merker.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok.. er det forforsterker jeg burde kjøpe til MA Oberon 6.1?
    JA

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Det sier jo også noe da, at folk er fornøyde med sine 6.1. Jeg er hvertfall strålende fornøyd!

Jeg ville valgt en ren pre amp, ikke en intrgrert med utganger, forskjellene mellom skikkelige stereo pre amper føler jeg ikke er så veldig stor, hvertfall ikke i budsjett klassen. Men hadde jeg vært deg ville jeg sett etter en med xlr ut og kanskje inn også. Og samtidig en med mulighet for å stille bass/diskant.

Et fint sted å begynne er Hifiklubben, de selger Thule og Cambridge, thule har 2 modeller og cambridge har 1. Ellers så kan du sjekke bruktmarkedet for å finne noen andre merker.
    okei ;-) jeg skal sjekke jeg ;-)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    552
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian

hva er egentlig xlr utgang? kanskje et dumt spm men :razz:

Side 17 av 90 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •