Brukerguide: Streame Spotify til din PS3 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 70
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Samme problem her. Blå ball på pc og finner ikke spotify, men kun VLC i radio mappa.
    My bad. Gikk inn på media server via musikk istede så fant jeg spotify, men fortsatt ingen lyd fra ps3 :/ og etter en liten stund så kom det opp feilmelding "datatypen ikke understøttet".

Edit: Var nok bare jeg som var litt kjapp i vendinga for nå funker det Lagger noe ille da :/

Er litt dumt det der at det tar så lang tid mellom sangbytte for mister jo starten på sangen.

Tusen takk for en enkel og god guide

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man mister kun starten av den første sangen man setter på.

Det er jo litt ustabilt, man får en delay på 10-20 sek avhengig av utstyret sitt(nettverk, pc, kabler osv), noen ganger detter man plutselig ut, spotify crasher osv.

Men alt i alt får man faktisk 100% lydkvalitet fra Spotify(320kbits avhenger av om du har Premium eller ikke) rett til anlegget sitt. Jeg syntes ihvertfall det funker bra til å være en gratisløsning!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Man mister kun starten av den første sangen man setter på.

Det er jo litt ustabilt, man får en delay på 10-20 sek avhengig av utstyret sitt(nettverk, pc, kabler osv), noen ganger detter man plutselig ut, spotify crasher osv.

Men alt i alt får man faktisk 100% lydkvalitet fra Spotify(320kbits avhenger av om du har Premium eller ikke) rett til anlegget sitt. Jeg syntes ihvertfall det funker bra til å være en gratisløsning!
    Nei, er ikke det verste det. Men den lagginga hele tia får jeg fnatt av allerede! Vet ikke om det er PC eller hva som er noe drit her. rart den skal slite med 320kbits når nettet går som pokker ellers :/

Edit: Nå ligger pcen ca 1 minutt og 30 sek foran ps3'en på grunn av lagg :S Var ikke på langt nær så ille i går, men i dag er det helt ubrukelig

Edit2: Mener ikke at det har noe med denne løsningen å gjøre, for har prøvd å streame video før og det var BARE hakking.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har prøvd å streame video over nettverket ditt, og DET hakket, så er det nok nettverket som er flaskehalsen der.

Jeg opplever 10 sek delay fra jeg endrer noe i Spotify(bytter sang f.eks) til det skjer på anlegget. Dette var for meg helt greit.

Men når det er 1,5 min delay, begynner jeg å mistenke at det er noe annet snuskeri. Bruker du kablet nettverk? Homeplugs? Trådløst?

Prøv også å kjør en ping test mellom 2 pcer i nettverket ditt også. Er den over 20ms i gjennomsnitt, så er det ille.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har prøvd å streame video over nettverket ditt, og DET hakket, så er det nok nettverket som er flaskehalsen der.

Jeg opplever 10 sek delay fra jeg endrer noe i Spotify(bytter sang f.eks) til det skjer på anlegget. Dette var for meg helt greit.

Men når det er 1,5 min delay, begynner jeg å mistenke at det er noe annet snuskeri. Bruker du kablet nettverk? Homeplugs? Trådløst?

Prøv også å kjør en ping test mellom 2 pcer i nettverket ditt også. Er den over 20ms i gjennomsnitt, så er det ille.
    Kjører trådløst og routeren står en etasje under, så er nok her problemet ligger. Men ved nedlasting og alt slikt går det så det suser, men det blir kanskje noe annet igjen?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Streaming via nettverket ditt belaster utstyret enormt mye, så det ligger nok litt i det! Jeg har en PC som er koblet til nettverket via homeplugs, og dette er pcen jeg bruker daglig til vanlig arbeid. Går unna når jeg laster ned, men når jeg skal streame til kinoen så blir det fort en annen opplevelse.. Homepluggene begrenser megabitten ganske mye, og det gjør et dårlig trådløst nettverk/dårlige signaler i nettverket også!

Så om du drar en kabel fra router til PS3 og til PC for å sjekke, så tror jeg opplevelsen blir en helt annen!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Samme problem her. Blå ball på pc og finner ikke spotify, men kun VLC i radio mappa.
    Har nesten motsatt problem: Nå har jeg prøvd det meste, men jeg får ingen ball i det hele tatt. Finner icon i radio mappa ps3 dog, men får bare en feimelding når jeg prøver å kjøre

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har noen blå ball, kan det være følgende:

- Du har ikke restartet spotify etter å ha lagt inn dsbridge filene i spotify mappa di
    - Du har ikke lagt dsbridge filene på rett sted

Åssen windows kjører du?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har samme problem som H1ning. jeg har Vista.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må dere dobbeltsjekke om dere har alle filene på rett plass!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Fantastisk! Takk for tipset, funker fett. 8) (Får håpe selve Spotify-applikasjonen kommer til PS3 en vakker dag også!)

Til info ang. pkt 6, denne stien kan også være "C:\Windows\System32\Macromed\Flash" dersom du f.eks har Windows XP.

Fikk det til da jeg la dsbridge filene+lame fila etter denne stien.:-)
    Prøv dette H1ning.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da skal jeg legge til den banen i guiden! Gir også cred i guiden til deg Woodstock!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må dere dobbeltsjekke om dere har alle filene på rett plass!
    Nå har jeg både dobbelsjekket og trippelsjekket alt. Startet maskinen på nytt. Prøvd fler versjoner av lame_enc.dll uten resultat. Kan det ha noe å si at jeg kjører win 7u 64 bit?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører Win 7 64 bit selv, så det har nok ikke noe med det å gjøre.

Men får du ingen blå ball når du kjører spotify? Ikke når du setter på en sang en gang?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men får du ingen blå ball når du kjører spotify? Ikke når du setter på en sang en gang?[/QUOTE]

Ikke noen ball i det hele tatt. Nå har jeg gått igjennom alt igjen, men det er ett eller annet jeg overser. Mediaserveren virker som den skal på ps3´n ellers.
    Prøver jeg å starte det fra ps3´n så får jeg bare "datatypen er ikke understøtted"

Takknemlig for all hjelp :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lagt dsbridge, dsound.dll, og lame fila i både i Spotify mappa og etter denne stien C:\Windows\SysWOW64\Macromed\Flash

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det ligger noe feil med plasseringen av dsbridge filene jeg, så sjekk det ut nøye. Prøv gjerne på en annen PC for å sjekke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok det ligger noe feil med plasseringen av dsbridge filene jeg, så sjekk det ut nøye. Prøv gjerne på en annen PC for å sjekke.
    Nå har jeg prøvd det på en Vista maskin som står på samme nettverket. Fungerte som bare det på første forsøk.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses, rare greier. Trodde jeg hadde klart å filtrere ut problemene ved å legge til at man skulle legge filene i Flash mappene også. Men tydeligvis er det noe annet ute å går, så om noen veit om grunnen til dette, så si ifra! Jeg oppdaterer guiden med cred vett!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses, rare greier. Trodde jeg hadde klart å filtrere ut problemene ved å legge til at man skulle legge filene i Flash mappene også. Men tydeligvis er det noe annet ute å går, så om noen veit om grunnen til dette, så si ifra! Jeg oppdaterer guiden med cred vett!
    Kommer tilbake om jeg skulle finne ut av det

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •