Hjelp til anlegg i en Nissan Primera sri 97mod..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til anlegg i en Nissan Primera sri 97mod..

Noen som kan hjelpe meg med ett greit frontsett med cd spiller og alt osv til en pris under 10k? ^^ er ett par 6,5" i front og ett par 6,5" i hattehylla.. må jeg bore hull til diskantene da?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må legge til at jeg er ute etter en blanding av fin lyd, men med litt trøkk, skal ordne med subber og monoblokk selv.. ^^

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan komme med noen forslag, men tror du må utdype litt mer hva du skulle ha..

Skal du bare ha høyttalere til framdørene, eller til hattehyllen også? Og skal du ha et komponentsett, imed at du snakker om egen diskant? (altså et 2-veis sett med eget delefilter).

Her er uansett noen forslag:

Forslag 1:

Focal 165CVX (foran og bak) FOCAL 165CVX
    Pioneer DEH4200SD Pioneer DEH-4200SD

Tot: 5078,- + frakt

Forslag 2:

Focal 165VR (foran) FOCAL 165VR
    Focal 165CVX (bak) FOCAL 165CVX
    Pioneer DEH4200SD Pioneer DEH-4200SD

Tot: 6178 ,- + frakt

Har valgt å foreslå Focal fordi det nesten aldri slår feil.. relativt fornuftig pris, kvalitet, pentspillende, med god mulighet for å dra på litt også. Selv har jeg også god erfaring med pioneer spillere.. her er det selvsagt mange modeller som er mer fancy og langt dyrere enn den jeg nevner, men tror den nevnte har det man treger til vanlig bruk.

Mvh. Håvard Herberg

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar=)

Lurte faktisk litt på det med 2 eller 3veis høytaler.

Har ikke tatt av gittere på høytalerene i fronten enda så vet ikke om det er 2 eller 3veis, men kjøpte bilen med sprengte høytalere så alt må byttes

Men vist jeg bruker 3veis i framdørene og 2veis i hattehylla trenger jeg da diskant utenom også?

Jeg kan få en kompis til å fikse diskant i dørene men er det virkelig nødvendig vist jeg får skaffet en god 3veis høytaler?

Kan vell ikke nevne en forsterker til det også?^^

Er ikke så lett å vite hva man skal kjøpe som nybegynner så vist du har noen12" subber å anbefale, så kjør på, anlegge totalt vil jeg ha for under 20k. Så vist du greier mekke ett helt anlegg hadde det vært topp! :-P

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke åssen bilen din er.. men ser du ikke spesielt noe gitter til diskant er det nok bare en 1-veis høyttaler av noe slag. Begge forslagene er vel forsåvidt såkalte 2-veis løsninger, dvs. delt mellom diskant og såkalt bassmellomtone. Høyttalerne i det første forslaget kalles en coaxial-høyttaler og har egen diskant innebygd i selve elementet.. settet med delt diskant og bassmellomtone har eget delefilter som deler frekvensene til de forskjellige elementene. Dette vil da ofte spille litt mer oppløst (penere) og muligens høyere uten at det blir grøtete. Forøvrig vil jeg tro at det holder med et slik sett i front i såfall, som jeg nevner i forslag to. Men nå synes jeg også at coaxial høyttalere begynner å bli ganske bra i seg selv.

Hvis du skal ha egen forsterker til høyttalerne kan jeg anbefale DynaBel (som jeg bruker selv). Igjen kvalitet til meget fornuftig pris! eksempel:

Bilforsterkere dynaBel BF0804 - dynaBel AS

Når det gjelder bass er det uendelig mye å velge mellom.. vet ikke hva du er ute etter her, mye bass, eller pen lyd? Eventuell en kombinasjon mellom begge :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ute etter småfin lyd med mye trøkk @når d gjelder bass ^^

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er ofte slik ; )

Vet ikke om du har noe krav til kasse.. men jeg har en tråd gående på forumet som kanskje kan gi deg noen forslag, spesielt om du vil ha liten lukket kasse.

http://www.avforum.no/forum/god-lyd-...erelement.html

(se side 2)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du jeg må kjøpe nye kabler vist jeg skal drive høytalerene på fullt?

Selges 6,5" i par eller må jeg kjøpe 2stk av alle? blir litt dyrere en planlagt vist de ikke selges i par :/

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av guttenX
    Tror du jeg må kjøpe nye kabler vist jeg skal drive høytalerene på fullt?

Selges 6,5" i par eller må jeg kjøpe 2stk av alle? blir litt dyrere en planlagt vist de ikke selges i par :/
    Prisen er nok oppgitt i par ja. Skal du ha egen forsterker til høyttalerne må du nok regne med å måtte dra litt kabel (også fordi denne da gjerne blir plassert i baggasjerommet).. : )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er ny i faget, bør du begynne i riktig ende.

Du bør måle alle høyttalerne for å være sikker på hva du har plass til, og så kan du begynne med å lese bloggen min som en forberedelse til arbeidet? :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt fra bilstereospesialisten nå, eller 25 februar for å være nøyaktig, det er godt over en uke siden nå og jeg har ikke fått noe sporingsnummer og di har registrert at jeg har betalt og han sier varene er sendt.

Frontsette rett fra Focal leverandøren også spilleren fra siden deres.

Jeg har forresten ringt til siden to ganger og spørt hvorfor jeg ikke får noe sporingsnummer men det var pga. frontsette blir sendt fra en annen plass, også lurer jeg på om noen av dere har bestilt fra siden før og kan fortelle litt..

Må jeg hente tingene på posten eller kommer di på døra midt i arbeidstiden?-.-

/utolmodig.. ;o

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestilt fra bilstereospesialisten nå, eller 25 februar for å være nøyaktig, det er godt over en uke siden nå og jeg har ikke fått noe sporingsnummer og di har registrert at jeg har betalt og han sier varene er sendt.

Frontsette rett fra Focal leverandøren også spilleren fra siden deres.

Jeg har forresten ringt til siden to ganger og spørt hvorfor jeg ikke får noe sporingsnummer men det var pga. frontsette blir sendt fra en annen plass, også lurer jeg på om noen av dere har bestilt fra siden før og kan fortelle litt..

Må jeg hente tingene på posten eller kommer di på døra midt i arbeidstiden?-.-

/utolmodig.. ;o
    Hmm, litt rart at du ikke har fått sporingssnummer på den ene da i hvertfall.. Vil vel tro de dukker opp på posten. Får håpe du blir fornøyd da! For fortelle oss hva du synes når varene er i hus : )

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja satser på det

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok slutt me bokmål! begynne å bli jævla lei av å ringa å masa på den sidå når det e den samme mannen så tar telefonen kvar gong å lover sporingsnummer på mail osv og at spilleren var på vei osv, ka **** e detta for ei dritt sida? kunne like greit bestilt fra elutstyr hadde eg vist bedre.. nå har d gått 2uker å eg har ingen anining kor pakken e.. eg vett at sånt pleie å ta tid, d e greit! men eg har rett på å vita kor varene befinne seg, spesielt når eg har betalt 6,5k på forhånd!

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok slutt me bokmål! begynne å bli jævla lei av å ringa å masa på den sidå når det e den samme mannen så tar telefonen kvar gong å lover sporingsnummer på mail osv og at spilleren var på vei osv, ka **** e detta for ei dritt sida? kunne like greit bestilt fra elutstyr hadde eg vist bedre.. nå har d gått 2uker å eg har ingen anining kor pakken e.. eg vett at sånt pleie å ta tid, d e greit! men eg har rett på å vita kor varene befinne seg, spesielt når eg har betalt 6,5k på forhånd!
    Hmm, høres noe suspekt ut ja. Får håpe varene dukker opp snart : /

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm, den var i oslo igår men er ankommet stavanger nå kommer kanskje på mandag da vell..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •