Anlegg til Renault Clio

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg til Renault Clio

Morn gutta.

Har akkurat arvet den gamle dvergen til mor, en Renault Clio 99 modell.

Og har lyst til å sette inn et anlegg i den, har satt inn nye front og bakhøytallere. De i front fungerer fint, de bak har lite trøkk, men regner med at det har mest å si siden dem blir dratt av en 4x45W mosfet forsterker (aka cd-spillern).

Så har lyst til å sette inn et anlegg.

det beste hadde vært å bytte ut de to bak, og sette inn en sub, siden jeg er fornøyd med lyden på de forann.

alle høyttalerne har en dimensjon på 13cm eller 5,1/4".

Siden detta er en veldig liten bil, så vil det ikke koste så mye for å få god lyd.
    når det kommer til lydmessig, så vil jeg heller ha god lyd, den MASSE lyd, ikke noe Cerwin Vega/ PA anlegg messig.

Sub tenkte jeg ca. 10"? det burde vel være nok til å holde GOD liv i bilen?.

Pris messig så håpet jeg på å holde meg rundt 4-5000 kroner.

Setter pris på alle svar eller spørsmål.

Zcum

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Morn gutta.

Har akkurat arvet den gamle dvergen til mor, en Renault Clio 99 modell.

Og har lyst til å sette inn et anlegg i den, har satt inn nye front og bakhøytallere. De i front fungerer fint, de bak har lite trøkk, men regner med at det har mest å si siden dem blir dratt av en 4x45W mosfet forsterker (aka cd-spillern).

Så har lyst til å sette inn et anlegg.

det beste hadde vært å bytte ut de to bak, og sette inn en sub, siden jeg er fornøyd med lyden på de forann.

alle høyttalerne har en dimensjon på 13cm eller 5,1/4".

Siden detta er en veldig liten bil, så vil det ikke koste så mye for å få god lyd.
    når det kommer til lydmessig, så vil jeg heller ha god lyd, den MASSE lyd, ikke noe Cerwin Vega/ PA anlegg messig.

Sub tenkte jeg ca. 10"? det burde vel være nok til å holde GOD liv i bilen?.

Pris messig så håpet jeg på å holde meg rundt 4-5000 kroner.

Setter pris på alle svar eller spørsmål.

Zcum
    Du kan ikke bare bytte ut bak-kanalene dine og erstatte dem med en sub.

Du skriver ikke hvilken spiller som står i bilen, har den noen linje utganger? Vis den har det kan du bruke den utgangen til å gi signal til en ekstern forsterker og bygge en sub kasse.

En god og billig sub til bil er Peerless XXLS 10" Aluminium , monterer du den i en 20-25 liter lukket kasse vil du få en pen bass.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til spiller Har jeg Pioneer DEH-1100MP Spiller DEH-1100MP MP3 CD-radio med front Aux-inn, 1 RCA linjeutgang og rød knappebelysning - Pioneer Bilstereo - CD spiller

Den har da linje utgang.

Til høyttalere foran har jeg SONY XS-F1336 http://strommen-bilradio.no/product_...roducts_id=419

Og de bak kan jeg ikke finne på internett siden til dem jeg kjøpte dem hos.

kan jo bytte ut bak kanalene, og sette inn en sub.
    Men hender jo at jeg har med folk bak i bilen, så har lyst til å ha litt lyd bak også.

Så tenkte jeg skulle bruke Linjeutgangen til å koble til forsterkeren til subben, og så bruke spillern til å drive de 6 høyttalerne mine(4x 13cm, og 2x tweeters).

Jeg synes de bak gir grei lyd i høyere frekvenz, men bassen er slapp, men hvis jeg setter inn en 10" sub i bagasjerommet, så vil det ta igjen for det tapte der, samt gir meg et ekstra KICK i de lavere områdene, samt da kan jeg stille den på bassen i høyttalerne, slik at jeg får en bedre lyd overall.

Men veit ikke hva slags subwoofer jeg skal kjøpe, om jeg skal kjøpe element og kasse separat( og hvis jeg skal, hva stort volum må kassa ha, og hva slags materiale er det beste), eller om jeg skal kjøpe Kasse med element.

samt hva slags forsterker jeg skal ha, siden kombinasjonen av høyttalere og forsterker utgir hva slags lyd du får. skarp, fyldig, myk osv.

Også vet jeg ikke hvor stor forsterker jeg burde ha, osv.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •