cd spiller fra usa

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

cd spiller fra usa

Hei.

jeg driver å skal bytte ut det orginalet anlegget i bilen, å har i den forbindelse tittet på elementer å div. fra USA. (spare noen kroner der har jeg funnet ut):grin: .....
    Men så lurte jeg på å kjøpe cd spilleren derifra å, men lurer veldig på hva slags problemer dette kan by på, som f.eks radio. vil den fungere her i norge?:???:
    håper det er noen som vet, eller som kanskje har prøvd dette selv som kan hjelpe meg med noen svar her:roll:

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    radioen vil fungere delvis men du vill slite med dårlig mottak mange plasser.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spiller fra usa

Når det gjelder radio så kjører amerikanerne på hel og halv frekvenser så du vil nok slite vodsomt med en del kanaler litt avhengig av hvor du befinner deg.
    Foruten det vil nok apparatet fungere smertefritt, noen spillere har faktisk "europeean"radio , det er bare å sjekke varebeskrivelsen.

Dersom du først kjøper fra usa så kjøp en spiller fra en av de store produsentene, har selv et par dårlige erfaringer hvor jeg ble fristet med lave priser og det gikk noen mnd så sluttet apparatet å virke
    I norge har vi jo 5 års reklamasjon på dette, verdt å tenke på.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt så bruker ikke USA samme frekvenser som vi gjør, men noen modeller støtter begge deler og endel kan modifiseres for å støtte norske frekvenser.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg fått litt mere å forske på
    men tenkte på 2DIN spiller for å fylle ut mest mulig etter det orginale som sitter i bilen i dag..
    men er det noen som vet om hva slags merke som lønner seg å velge?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik911
    Når det gjelder radio så kjører amerikanerne på hel og halv frekvenser så du vil nok slite vodsomt med en del kanaler litt avhengig av hvor du befinner deg.
    Foruten det vil nok apparatet fungere smertefritt, noen spillere har faktisk "europeean"radio , det er bare å sjekke varebeskrivelsen.

Dersom du først kjøper fra usa så kjøp en spiller fra en av de store produsentene, har selv et par dårlige erfaringer hvor jeg ble fristet med lave priser og det gikk noen mnd så sluttet apparatet å virke
    I norge har vi jo 5 års reklamasjon på dette, verdt å tenke på.

du vet ikke om noen merker som er merket med (europeean) radio som du kan foreslå?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tittet litt mere på (sonicelectronix.com) etter spiller. her har de et bra utvalg i de fleste pris klasser virker det som...:-D Men så kom jeg over et par spillere som man kan kjøpe en ekstra (antenne) til. dette for å kunne ta inn radiokanaler gjennom sirius (sattelitten til viasat). Er det noen som har hørt om eller hvert borti dette. Funker det? Da med tanke på at dette skal sitte i en bil som er i konstant bevegelse, og ikke som en parabol som henger på husveggen..:???:

Er det foresten noen som har erfaring med handel gjennom sonicelectronix.com? er det bra eller dårlig?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gps går jo på satelitt

Men eg også lurer litt på om folk har erfaring med sonicelectronix.com?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på om Sirius-radioen fungerer i Norge, men som Grumpyferal sier, GPS går på satelitt, ja.

Om du ser på kart over en satelitts dekningsområde, så kan det være ganske enormt.

Sonicelectronix fungerer greit, kjøpt ting derfra tidligere. Har også hørt stort sett positive ting når andre har kjøpt derfra.

Har kjøpt en god del CD/DVD-spillere fra USA selv, det er bare å anbefale - spesielt om du vil ha radio, men ikke er avhengig av RDS og det å få inn alle kanaler (USA bruker kun oddetallfrekvenser, dvs. f.eks. 101.1 og 101.3 - ikke 101.2).

Noen Alpine-spillere har valg i menyene for å aktivere europeiske radiofrekvenser - dog fortsatt uten RDS.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt her, er det Oddetallsradio som er saken der borte! Har selv kjøpt en Pioneer spiller fra USA og spillern fungerer krute godt den, men radio signaler har jeg flaks hvis jeg får inn (Og da er de svært dårlige) Har hatt spillern min i snart 4 år nå!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser noen spillere støtter AM/FM... det funker vel i norge?!

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ser noen spillere støtter AM/FM... det funker vel i norge?!
    Ser det er lenge siden dette men på min cd spiller står det følgende i speccs :

Tuner Frequency Range

* FM:Tuner Frequency Range(MHz): 87.5-107.9

Rekner med den støtter norske frekvenser også da?

(Sony GT640UI) som ankommer fra statene i denne uka.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •