Stereovest og deres "horizon"-spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereovest og deres "horizon"-spillere

Hei

Jeg har akkurat kjøpt min første bil, og har litt lyst til å ha fin lyd i den, og gjøre den litt pen(ere enn den er).
    Jeg har et lavt budsjett og kun 1 din til rådighet. Aller helst ville jeg hatt en 2 din spiller med innebygget navigasjon og lignende. I min leting kom jeg over stereovest.no og så at de hadde noen spillere som så veldig fine ut, og som hadde mange funksjonaliteter.
    Mitt hovedspørsmål her er forøvring om noen har noe erfaring med disse, og da spesielt navigasjonsdelen på de. Etter mye søking har jeg ikke funnet noenting utenom stereovest og en kinesisk side.
    Jeg skjønner at det sikkert betyr at jeg burde styre utenom, men ettersom jeg heller ikke har funnet noe negativt tenkte jeg at dette kanskje kunne være et funn!

Bilen er forresten en peugeot 406 fra 2001. Jeg tenker å kjøpe meg en spiller, navigasjon og et komponentsett.. Helst så billig som mulig. Jeg er ikke ute etter så mye lyd, men så bra lyd som mulig. Viktig at hele frekvensspekteret er tilstede, men ikke noen spesielle boosts i noen områder. Tar gjerne imot noen råd dersom noen har erfaring med bilen eller evt. billige løsninger for god lyd. Jeg importerer gjerne selv, men er litt redd for å skru i stykker bilen!

Håper på svar! Alle svar tas imot med stooor takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken spiller er dette? (link/modellnavn)
    De fleste slike kinaspillere gir ofte mye funksjonalitet for pengene, men ikke allverdens lydkvalitet.(eller kvalitet generelt sett)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MD-508g ([StereoVest.no : BILSTEREO)

Det jeg synes er interessant med disse er stor skjerm uten å være 2din/skjerme for andre instrumenter på dashbordet, mange inn/utganger, et pent design, bluetooth og selvsagt innebygget gps.
    Spørmålet er da om kvaliteten på navigasjonen og lydkvaliteten er bra. Jeg har null erfaring med navigasjon, men vil jo ha noe som er bra når jeg først kjøper noe.

En annen løsning er jo selvsagt å ha separat cd-spiller og navigasjonsenhet, men jeg synes gps i frontruta ofte blir veldig rotete.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

husk at du må ha en spiller som går over ens med 406ns seperate display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Må jeg det? tenker du estetikk eller funsjonalitet? sånn ser bilen ut nå: FINN.no - Mulighetenes marked

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

StereoVest.no

Ifølge Kenwood installasjonsmanual er det 17cm plass i frontdørene = 6,5" + spacer, og diskanter i dashbordet. Er som regel lurt å dobbelsjekke selv, spesielt maks dybde for høytaler.

Har kun prøvd denne modellen uten navigasjon.. ,
    så om du vil teste og skrive litt om denne er prisen diskuterbar.

Ser også på spillere fra IE Electronics (1din med optisk lydutgang: ie-electronics.com)
    et utvalg spillere derfra er snart er på vei hit for testing.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner litt mer treff på HiFiMax ( Google, norske sider )

Dette er et annet navn på samme merke og leverandør.
    ( Se Welcome To Hifimax )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for gode svar! Setter stor pris på det!

Jeg har fått bilen nå. De målene du gav meg kan stemme veldig bra ja! Vet ikke når det blir oppgraderinger her ettersom det er dårlig med penger etter innkjøp av bil.. Men det blir nok snart!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer 17cm så er det opptil 64mm dybde for høytalere. Plass til det meste

På hattehyllen er det oppgitt å være plass til det meste uten å måtte kutte i stål. Størrelser (4x6, 4, 5,25 og 6,5)". Det vanlige tipset er å begynne foran.

Leverandør av spillere har ferie fra 7. til 21. februar, haster ikke.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld min uvitenhet, men hvordan har du tenkt å få plass til en dobbel-din enhet hvis du bare har enkel-din?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Gurba.

Som jeg sa i første post, så hadde det vært helt ideelt med en 2 din spiller, men dessverre så har jeg ikke plass til det i min bil ettersom jeg kun har 1 din til rådighet. Så for å svare på ditt spørsmål: Jeg har absolutt ingen anelse!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde uten tvil gått for en enkel-din-spiller av anerkjent fabrikat, med funksjonene du har behov for, uten å fire på lydkvaliteten - og brukt en ekstern GPS ved behov. De koster tross alt under kr. 1000,- nå.

Av erfaring, er det eneste som er sikkert ved å kjøpe et rimelig alt-i-ett-produkt som dette, at man får en vare hvor ingenting er 100%.

Heller to fullt funksjonelle produkter, enn ett halvveis jallaprodukt til samme pris.

Ikke for å svartmale, altså. 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du bare kjip nå?

Neida.. hehe

Jeg tenkte faktisk akkurat det samme, og kjøpte en Pioneer DEH-5200SD (DEH-5200SD CD-tuner med iPod-kontroll, USB foran, SD og 3 høyvolts RCA Pre-outs (2010-modell) - Pioneer Bilstereo - CD spiller)
    Er veldig fornøyd med denne så langt, og hører faktisk god forskjell fra den spilleren som stod der fra før, noe som jeg ikke trodde jeg kom til å gjøre.

Planen videre er å skifte ut høyttalerene i bilen samt å kjøpe en holder for å bruke iphonen min som gps. Dette blir nok ikke gjort før sommeren da.. Takk for hjelp! Hjelper veldig godt å få råd fra andre som ikke kjenner meg i det hele tatt og kan komme med sine anbefalinger uten å ta hensyn til meg!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Miniboom
    Av erfaring, er det eneste som er sikkert ved å kjøpe et rimelig alt-i-ett-produkt som dette, at man får en vare hvor ingenting er 100%.
    Nøyaktig hva er ikke 100% utenom synsingen din? Hvilke merker har du prøvd og hvor mye under 2 års garanti var det på de?

Ref. : Feilfrie produkt fra omtalte leverandør hittil.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe krangling i min tråd!!!!

Neida!
    Jeg skulle gjerne testet ut en Horizon-spiller, men jeg holdt på å gå på døra uten en real cd-spiller med uttak for ipod o.s.v. 1 dag før en lengre reise, så da måtte jeg handle lokalt. Ettersom jeg har forstått finnes de spillerne kun i din nettbutikk, så da falt det på en vanlig velkjent pioneer-spiller.

Jeg konkluderte også med at det kanskje ikke var lurt å ha gps så langt nede i bilen ettersom jeg da må flytte blikket mitt såpass langt unna veien for å følge med på den. Tipper jeg blir en tryggere trafikant dersom jeg har den mer i synsfeltet. Dette kommer jo selvsagt an på bilen, men jeg er den heldige eier av en bil med lavt montert spiller....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt diskusjon bare.

Har lavt montert spiller selv, bruker en eldre Clarion DXZ428R (børstet stålfront) inntil videre siden 4,3" er lånt bort til en mulig blivende forhandler.
    Har sett de som Hifimax noen andre steder innenlands, men satt opp mot et velkjent merke skal det jo være en hard kamp.

Sikkerhet må til, varierer hvor greit det er å kjøre etter stemmen fra GPS..

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifimax'en var da billig.. hadde vært kjekt om noen kunne gitt den en nøytral test !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som kan anbefales til slik test?

Alle modellene er nå kun med GPS, så det ble plutselig meget aktuelt med test.

Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frank3n
    Er det noen som kan anbefales til slik test?

Alle modellene er nå kun med GPS, så det ble plutselig meget aktuelt med test.
    Hmm, ja skulle tro det var noen inne her som kunne ta på seg det!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har brukt Hifimax som navn på spillere osv. nå.

Kun ~7" de lager i 1DIN nå

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •