Hvorfor ikke ha PC bilen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor ikke ha PC bilen?

Sjekk ut dette forumet
    Home | Bil-PC.no

Et nytt norsk forum. Meld dere inn

Hvorfor PC i bilen?

Jo flere muligheter, se bilde

Du legger til eksterne hdd så får du alt av bilder, musikk og filmer som du har og får spilt det av.

Og er man intressert i bil, så får man opp all informasjon om bilen Informasjon ifra OBD-II - Auto Diagnostics.(alle tempraturer på olje, vann og luft, turbo & olje trykk, bilen hastighet og turtall, G krefter, farts og hk/Nm målinger, bensin & luft forhold, bensin forbruk, diagnose, slette diagnose kodene ++++ masse mer informasjon rett på skjermen).

Et enkelt & fult oppsett med skjerm og PC koster ifra 700$ og opp. Da kommer eff. forst, høytalere og kabler utenom.

Sjekk ut Car PC forumet

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke ha pc i bilen? fordi jeg ville kjørt av veien, krasjet og dæva ser ikke helt poenget med det. Men for all del, dingser er gøy. Og jeg kommer sikkert til å syns det er gøy en gang i fremtiden. Var foresten med på å montere en pc i en bil for leeenge siden, før bilspillere tok mp3 og før ipod.

kjenner også en fyr som skrudde fast en crt tv i dashen på en mx5...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    Hvorfor ikke ha pc i bilen? fordi jeg ville kjørt av veien, krasjet og dæva ser ikke helt poenget med det. Men for all del, dingser er gøy. Og jeg kommer sikkert til å syns det er gøy en gang i fremtiden. Var foresten med på å montere en pc i en bil for leeenge siden, før bilspillere tok mp3 og før ipod.

kjenner også en fyr som skrudde fast en crt tv i dashen på en mx5...
    Hehe, en har jo navigasjon, kjøre ikke av veien for det.
    Og så har du all musikken du har inne på PCen, slippe alle cd liggende(ja vet at en kan koble det til cd spillere og).

Og er man intressert i bil, så får man opp all informasjon om bilen(alle tempraturer på olje, vann og luft, turbo & olje trykk, bilen hastighet og turtall, G krefter ++++ masse informasjon).

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konseptet er jo ikke nytt. Men det er genialt. Spørsmålet er om det tåler -30 grader og lavere om vinteren.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Konseptet er jo ikke nytt. Men det er genialt. Spørsmålet er om det tåler -30 grader og lavere om vinteren.
    tja -30 på vinteren vet ihvertfall ikje eg. Men hvor skal ikke den greie det når en multimedia spiller greier det?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke. Mulig det går.

Active maximan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kulde kan blir et problem for skjermen ja. I disse minusgrad tider sliter spilleren jeg har i bilen med det. Da jeg starta i går kveld (20 minus) tok det flere sekunder før skjermen var "fadet" til nytt bilde så alle tall ble bare 8 tall:P

Selve pc boksen har nok ikke noe problem med det så lenge den er HELT tett og det ikke blir kondens i den. Elektriske kretser fungerer jo bare bedre når de er avkjølt

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maximan
    Kulde kan blir et problem for skjermen ja. I disse minusgrad tider sliter spilleren jeg har i bilen med det. Da jeg starta i går kveld (20 minus) tok det flere sekunder før skjermen var "fadet" til nytt bilde så alle tall ble bare 8 tall:P

Selve pc boksen har nok ikke noe problem med det så lenge den er HELT tett og det ikke blir kondens i den. Elektriske kretser fungerer jo bare bedre når de er avkjølt
    ja er enige der. Men det blir det samme med en skjerm til f.eks. en media / navigasjon spiller til bilen ellers. Bare denne skjermen er billigere å bytte ut når den skulle bli ødelagt. Da det er kun skjerm som kan ta frost skader. Men når en har fått startet bilen så stiger varmen fort.

Mener at det ikke er noe argumet med å ikke bruke slik pc skjerm,mindre enn en media / navigasjon skjerm.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten tro at når det er laget for bil så fungerer det i bil. Men det er jo ikke alle steder det er såpass kaldt om vinteren som det er her. Har hatt vanlige bilspillere der det tok en stund for display'et å bli leselig når det var skikkelig kaldt så at en skjerm trenger litt tid for å varmes opp må nok legges inn i beregningene.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt fakta
    Har IKKE fått sett om det er F eller C mne:
    Operating Condition (Temperature) -20 ~ 70
    Operating Condition (Humidity) 10 ~ 90
    Storage (Condition Temperature) -30 ~ 80
    Storage (Humidity) 10 ~ 90

Link
    Lilliput Electronics Co., Ltd. - 7"TFT LCD Touchscreen Monitor (EBY701) - EC Plaza

EDIT
    Det er celcius
    Operating temperature -30°C to 85°C

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fet sak, den tåler nok helt sikkert norske klima, eneste er skjermen som jeg og tror er litt seig... men den blir sikkert varm etter hvert hvis ikke er det mange løsninger på det...8)

blir aldri noe særlig kondens inne i en ny bil... forsterkere og er jo printkort på aluplater og det samme er spilleren forran og.
    neste spiller jeg skal ha blir nok noe slikt, men det blir en stund til å helt sikkert nye å bedre gidder ikke å ha en liten 1,6ghz Atom prosessor... må vær fetere

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dc1515sandnes
    Fet sak, den tåler nok helt sikkert norske klima, eneste er skjermen som jeg og tror er litt seig... men den blir sikkert varm etter hvert hvis ikke er det mange løsninger på det...8)

blir aldri noe særlig kondens inne i en ny bil... forsterkere og er jo printkort på aluplater og det samme er spilleren forran og.
    neste spiller jeg skal ha blir nok noe slikt, men det blir en stund til å helt sikkert nye å bedre gidder ikke å ha en liten 1,6ghz Atom prosessor... må vær fetere
    Er 110% enige. Hadde ikke gått for mindre enn enn cpu på 2,53 GHz, går selv for 2,8GHz Dual Core

Sjekk her er det en nettbutikk som selger
    Car Computer Systems

Meld deg inn på det norske forumet
    Home | Bil-PC.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •