Hjelp til å finne et godt subwooferelement! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 69
    Newcomer Sonique sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    Det trur eg absolutt hadde våre verdt det. De nye elementene skal vist vere ganske heftige:-D
    Blitt gira på audiopulse element nå.. vet om det står noe om den kommende serien noe sted?

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sonique
    Blitt gira på audiopulse element nå.. vet om det står noe om den kommende serien noe sted?
    De kommer snart i salg og til dags dato er det ikkje nokon full beskrivelse med bilde av nokon av elementa som kommer. Men det kommer litt ny info i denne tråden her somme tide. TC Sounds Back! - AVS Forum

Full prisliste ligger på audiopulse sin tråd her på forumet.:-D

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Even Sundgot
    De kommer snart i salg og til dags dato er det ikkje nokon full beskrivelse med bilde av nokon av elementa som kommer. Men det kommer litt ny info i denne tråden her somme tide. TC Sounds Back! - AVS Forum

Full prisliste ligger på audiopulse sin tråd her på forumet.:-D
    Herlig! Da er det bare å følge med 8)

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sålangt kommet fram til følgende muligheter, innspill?

Seas Lotus 200

Peerlees XXLS

Audiopulse Revo

Dynabel 9412

JBL GT P1220 (brukt)

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    av de produktene du har valgt.
    ville jeg kjøpt Audiopulse Revo.

Du har ikke sett på B2 Audio da?
    B2 Audio.no
    AC 10 eller AC 12

eller et litt grommere element HD12

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toby91
    av de produktene du har valgt.
    ville jeg kjøpt Audiopulse Revo.

Du har ikke sett på B2 Audio da?
    AC 10 eller AC 12

eller et litt grommere element HD12
    Hehe, ja.. Revo'n er vel desidert dyrest også, men heller vel mot det.

Aldri hørt noe særlig om B2 audio egentlig.. men elementene dems ser jo lovende ut i grunn Erfaring med de selv?

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har bare erfaring med B2 Audio HD18 og snart B2audio M12.
    og kan ikke si annet at jeg aldri har hatt noen bedre elementer før.
    de spiller dypt, presist og sinnsykt høyt.
    men de jeg veit om som har andre elementer fra B2 Audio har ikke annet en skryt å komme med ;-D

ligger noen tråder med erfaring om dette merket på bilstereoforumet

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har bare erfaring med B2 Audio HD18 og snart B2audio M12.
    og kan ikke si annet at jeg aldri har hatt noen bedre elementer før.
    de spiller dypt, presist og sinnsykt høyt.
    men de jeg veit om som har andre elementer fra B2 Audio har ikke annet en skryt å komme med ;-D

ligger noen tråder med erfaring om dette merket på bilstereoforumet
    Hvor pent spiller de da? Hehe, er presentert først å fremst som et spl element ser jeg

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor pent spiller de da? Hehe, er presentert først å fremst som et spl element ser jeg
    jeg kan egentlig ikke sammenligne de med noe annet en Dynabel Dy 9242, noen SPL audio element og Dynabel Dy 9812.
    og kan ikke si annet enn at HD18 spiller mye mer uanstrengt, renere, dypere og selvsagt også mye høyere.
    men tror også at de vil bli enda bedre når jeg får nye forsterkeren en B2 Audio M12.

visst du ser på Ac serien til B2 så er dette en hybrid serie som både kan spille pent og høyt.
    er også noen biler som deltar på emma konkuranser med Ac elementene.

HD serien spiller pent de også men her er det lagt mer vekt på å spille høyt. En som har et av disse elementene i en fiesta synes det spiller meget pent og høyt.
    jeg er ihverfall ekstremt fornøyd med mine elementer.

men jeg tror ikke du går i feil retning selv om du velger noen av de andre elementene du foreslo selv ;-D

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan egentlig ikke sammenligne de med noe annet en Dynabel Dy 9242, noen SPL audio element og Dynabel Dy 9812.
    og kan ikke si annet enn at HD18 spiller mye mer uanstrengt, renere, dypere og selvsagt også mye høyere.
    men tror også at de vil bli enda bedre når jeg får nye forsterkeren en B2 Audio M12.

visst du ser på Ac serien til B2 så er dette en hybrid serie som både kan spille pent og høyt.
    er også noen biler som deltar på emma konkuranser med Ac elementene.

HD serien spiller pent de også men her er det lagt mer vekt på å spille høyt. En som har et av disse elementene i en fiesta synes det spiller meget pent og høyt.
    jeg er ihverfall ekstremt fornøyd med mine elementer.

men jeg tror ikke du går i feil retning selv om du velger noen av de andre elementene du foreslo selv ;-D
    Okay. Er nok ingen dårlige elementer nei.. og er jo selvsagt ute etter flere forslag, så skal lese litt på forumet du nevner ovenfor.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som nevner Rockford Her.. Power serien låter utrolig bra i refleks kasse, men krever som sagt omlag nesten 50 liter for å yte det den skal, og for at det skal bli mest riktig lyd. Og da veier kassen fort 40 kg, da bassern veier 12kg omtrent, og Bassworx Ultra Glossy 1x12" veier 30 alene bare. Men jeg har denne i min nissan sunny som også er en "åpen" bil, og dette spiller hifi bass uten problemer, og spiller usedvanlig dypt :-D Koster dog mellom 3 eller 4 laken også da..

Da mener jeg Rockford Fosgate Power T1.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Ingen som nevner Rockford Her.. Power serien låter utrolig bra i refleks kasse, men krever som sagt omlag nesten 50 liter for å yte det den skal, og for at det skal bli mest riktig lyd. Og da veier kassen fort 40 kg, da bassern veier 12kg omtrent, og Bassworx Ultra Glossy 1x12" veier 30 alene bare. Men jeg har denne i min nissan sunny som også er en "åpen" bil, og dette spiller hifi bass uten problemer, og spiller usedvanlig dypt :-D Koster dog mellom 3 eller 4 laken også da..

Da mener jeg Rockford Fosgate Power T1.
    Ja, rockford har gått meg hus forbi her i tråden hvertfall, rett og slett fordi jeg aldri har hørt noe fra merket : ) men skal jo ut i fra det jeg har lest ha blitt riktig bra de siste årene.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, rockford har gått meg hus forbi her i tråden hvertfall, rett og slett fordi jeg aldri har hørt noe fra merket : ) men skal jo ut i fra det jeg har lest ha blitt riktig bra de siste årene.
    Om de har blitt bedre er sikkert å visst. Rockford var veldig flinke på dundre-bass før, men har tatt seg opp veldig fra det nivået. Jeg har Power T1 12" sub i bilen nå, men den skal byttes ut med en T28) Kan ikke si annet enn at jeg er kjempe fornøyd med den suben. Lettdreven er den også. Hadde Pioneer 3000 watter tidligere, og denne spilte ikke halvparten så bra heller, men den dundra no hinsidiges. Rockford kan dundre den og, men da er det mannen i gata som har justert helt feil.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Om de har blitt bedre er sikkert å visst. Rockford var veldig flinke på dundre-bass før, men har tatt seg opp veldig fra det nivået. Jeg har Power T1 12" sub i bilen nå, men den skal byttes ut med en T28) Kan ikke si annet enn at jeg er kjempe fornøyd med den suben. Lettdreven er den også. Hadde Pioneer 3000 watter tidligere, og denne spilte ikke halvparten så bra heller, men den dundra no hinsidiges. Rockford kan dundre den og, men da er det mannen i gata som har justert helt feil.
    Hehe, har hørt de har skifta litt lydsignatur ja.. Regner med at 3000w'ern du nevner er det samme som jeg har nå. Og som du også nevner, så har heller aldri jeg fått det til å spill pent, hverken i lukket eller reflekskasse, så skjønner ikke helt hva folk ser i det elementet. Ser forøvrig at mange på utenlandske forum omtaler det likt som meg : P

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det pioneer elementet dere snakker spiller somsagt overhodet ikke pent.
    masse mekanisk støy fra det elementet.

angående Rocford Fosgate:
    mange mener at Rockford har tapt seg etter de faset produksjonen over til kina.
    man betaler også såpass mye for merket iforhold til hva man får av kvalitet.
    jeg sier ikke at Rockford ikke er gode elementer men man betaler somsagt endel for merket.

men somsagt før du går ikke feil uansett hva du velger av det du og jeg har listet opp.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rockford har kommet seg mye lydmessig. Kan ikke si kvaliteten på Power serien er i nærheten dårlig, men serier under denne har svak konstruksjon.. :-)
    Du får det du betaler for vil jeg si da. Iallefall når du ser på Ground Zero og f.i ;-) Rockford's toppserie har altid vært dyr, og det kommer den til å forbli også. Den nye T3 12" suben koster jo 15 laken....... Gleder meg til å høre dette monsteret ja!

Prøvde 3 forskjellige kasser på Pioneer uten hell. 1 refleks kasse(BassworX refleks kasse som brukes pr dags dato), en hjemme snekkra kasse som vart veldig bra, men dette funka overhodet ikke, og en vanlig standar lukka kasse du får kjøpt på torshov som heller ikke funka. Den lukka jeg selv lagde hadde 35 liter uten element, og den standar er vel ikke mer enn 20 tror jeg.. Ekke helt sikker, men uansett så er den serien der til pioneer bare dritt :-) Sorry at det sklei litt utafor topic, men fikk da fram et poeng :-D

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja de dyreste serien til Rockford Fosgate er meget bra de.
    men ifølge den generelle meningen rundt omkring på diverse fora så kan man ikke si det samme om de billigere seriene.

har også selv sett endel på Power T2 serien til Rockford.
    men de falt bort grunnet alt for høy pris iforhold til verdi(bortsett fra visst du importerer selv)
    men sikkert meget gode elementer fordiom.
    de er ihvertfall meget pene.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Konklusjon, pioneer'en er without hope, og rokkefård spiller bra først når det blir dyrt? Hehe

Har forøvrig litt interesse for B2, så hvis noen i nærheten av Gjøvik har det og vil gi meg en liten demonstrasjon er det bare å si fra! 8)

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal?

Og listen den vokser.. kom til å tenke på hvorfor jeg ikke har vurdert Focal, og kom egentlig fram til at det har jeg ikke noe godt svar på?

Har ikke blitt nevnt av noen andre i tråden her heller.. Og har til gode å lese noe særlig om focal som bass i bil på norske forum, særlig polyglas serien dems. Lite testet?

Sitter å ser på 13"en deres nå, altså 33V2.. Og det oppfyller jo på papiret egentlig de fleste kriteriene mine greit.

Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har testet disse?