magnat monoblock

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

magnat monoblock

lure på om magnat er nokka bra merke å satse på når d kommer til forsterker, har tenkt å kjøpe den hærXtremeCar å lure på om d e nokka brukbart..

å tenkte på å kjøpe 2 12" med den forsterkeren, kan bruke rundt 2tusen på hvært element, d e ikke nøye med fin å myk bass, skal ha nokka som slår hardt.
    tenkte på å kjøpe 2 alpine type R, kicker L5 eller kicker comp VX 12
    men er åpen for forslag

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med 2 slike €€ Velkommen til Installbay.no €€ får du ihvertfall mye lyd for penga.

Vet ikke allverden om forsterkeren dog

Newcomer JørgenP sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal ha noe som slår hardt? Huff, får håpe de ikke banker deg opp da.

Om bassen er god eller ikke, har ikke så mye med verken høyttaler eller forsterker, men kasse. Kassen teller mest.

Det du vil ha, er en portet kasse, en stor en, med lav tuning. 30-33Hz.
    Kicker hadde jeg holdt meg unna, fordi da tror jeg nok du kommer til å trenge litt mer effekt enn det du antyder å bruke.

Ground Zero sine 12" er fine når det gjelder lydtrykk, og særlig i forhold til pris. De finner du hos elutstyr.no. En Magnat Black Core One eller nå hva den heter driver disse greit, men ikke optimalt.. Ville nok heller satset på monoblokk fra dynaBel(tenker på den som leverer 2500Wrms i 1ohm) den vil nok gi høyttaleren rikelig med W til en billig penge. Disse finner du også hos elutstyr tror jeg, eller så kan du hvertfall finne de hos dynabel.no.

Men husk, du kan kjøpe så dyrt og kraftig utstyr du bare vil, men om kassen suger, så suger også lydtrykket. Ferdigkasser leverer ofte ikke så bra lydtrykk, men kan være en ide om du ikke har peiling på kassebygging.

Aeroporter(runde) er å anbefale, om du skal ha slotport(firkantet) så må du huske å runde av "endene", eller kantene om du vil. Både inni og utenfor kassen, vikitg at det er avrundet også inni! Ellers vil du få stygg basslyd.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •