Bygge anlegg i Audi A4 Avant.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge anlegg i Audi A4 Avant.

Heisann, kjøpte meg her for et par uker siden en Audi A4 1.8 TQ avant, altså stasjonsvogn. Fikk med et anlegg bestående av orginale høytalere i dører, framme er det komponentsett, diskanten er plassert høyt på døra, nær A-stolpen.

Bak: På dørene her er jeg usikker på om det er bare mellomtone, eller om det er coaxial ht, noen som vet?

Fikk også med en sub med to elementer i bagasjerommet, det er to stk 12 tommere av merket lightning audio, forsterkeren er også av samme merket, bare søppel.. Blir røska ut så fort jeg får penger til og handle noe som spiller musikk. Kondensator var også montert, samme merke som forsterker og høytalere, 1,0F. Denne kan vel være brukbar, spenningsmåler er det også på den.

Spilleren er en Blaupunkt av noe slag, denne skal være OK.

Så til spørsmålene.. SKal brukes et sted imellom 10 og 15 000 KR på lyd, musikk smaken er egentlig alt mulig, men går mye i rock, pop og litt trance av og til. SKal ikke akkurat være med på noe dB drag heller, bare få frem golyden, og selvfølgelig litt trøkk. Ser for meg og bytte ut alt av høytalere, må også ha nye forsterkere, så et komplett oppsett trenger jeg.

Ser for meg en firekanals forsterker til høytalerne og enten en Mono, eller 2 kanals til og drive sub, alt etter om jeg skal ha ett, eller to element, holder vel i lange baner og kjøpe et BRA element, istedet for og kjøpe to billig subber?

Kom med forslag!

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er mitt forslag, og for min del er dette et fantastisk oppsett:

Spiller: Alpine CDA-9886 (fantastisk lyd i denne 4v spilleren fra Alpine)
    Fremme: Polk Audio db-6501 Component System (som støpt i de fleste tyskproduserte biler)
    Bak: Polk Audio db-691
    Sub: Polk Audio DB1212 (1x12") eller Polk Audio DB1222 (2x12")

Har brukt massevis av penger på anlegg til forskjellige biler, alt bra original-anlegg til dB-Drag, alt fra Honda CRX til Audi RS2. Og for meg er det ingen tvil om at det oppsettet ovenfor er fantastisk til variert musikk i en bil som er i daglig bruk.

Hos Polk Audio får man gromlyd, og det koster heller ikke flesk. Og dersom du ønsker å ha muligheten til å pumpe bass så er det ingen tvil om at man skal ha 2 sub elementer. 2 elementer forflytter dobbelt så mye luft.

Til slutt vil jeg påpeke at den viktigste delen i oppsettet er spilleren, akkurat denne 4 volts spilleren fra Alpine leverer i lange baner, og må ikke sammenlignes med 2 volts spillere.

Du finner utfyllende informasjon om komponentene på Bilradiospesialisten -

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Her er mitt forslag, og for min del er dette et fantastisk oppsett:

Spiller: Alpine CDA-9886 (fantastisk lyd i denne 4v spilleren fra Alpine)
    Fremme: Polk Audio db-6501 Component System (som støpt i de fleste tyskproduserte biler)
    Bak: Polk Audio db-691
    Sub: Polk Audio DB1212 (1x12") eller Polk Audio DB1222 (2x12")

Har brukt massevis av penger på anlegg til forskjellige biler, alt bra original-anlegg til dB-Drag, alt fra Honda CRX til Audi RS2. Og for meg er det ingen tvil om at det oppsettet ovenfor er fantastisk til variert musikk i en bil som er i daglig bruk.

Hos Polk Audio får man gromlyd, og det koster heller ikke flesk. Og dersom du ønsker å ha muligheten til å pumpe bass så er det ingen tvil om at man skal ha 2 sub elementer. 2 elementer forflytter dobbelt så mye luft.

Til slutt vil jeg påpeke at den viktigste delen i oppsettet er spilleren, akkurat denne 4 volts spilleren fra Alpine leverer i lange baner, og må ikke sammenlignes med 2 volts spillere.

Du finner utfyllende informasjon om komponentene på Bilradiospesialisten -
    Takk for utfyllende svar. Hvordan spiller Polk Audio i forhold til f.eks Ground zero og JBL, mener da subbene. Og hvordan er komponent settene i forhold til f.eks Focal? :-D

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noe fra verken Focal, JBL eller Ground Zero i egne biler, så jeg kan desverre ikke et veldig godt grunnlag for direkte sammenligning.

Men av det jeg har hørt i andres biler vil jeg si JBL har laget noen veldig gode subwoofere i årene som har gått, gjerne med dypbass såvidt jeg husker.

Med det oppsettet jeg har listet opp får man en veldig ren og riktig lyd.
    Siden det er to subber, og uendelig med instillinger på Alpine spilleren kan man tweake systemet etter eget ønske, det kan gå virkelig dypt og med masse bass om ønskelig, men det er fart og "punch" dette settet virkelig står frem.

Det koster selvsagt en del, og man trenger forsterkere til å drive samtlige høytalere skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Har ikke hatt noe fra verken Focal, JBL eller Ground Zero i egne biler, så jeg kan desverre ikke et veldig godt grunnlag for direkte sammenligning.

Men av det jeg har hørt i andres biler vil jeg si JBL har laget noen veldig gode subwoofere i årene som har gått, gjerne med dypbass såvidt jeg husker.

Med det oppsettet jeg har listet opp får man en veldig ren og riktig lyd.
    Siden det er to subber, og uendelig med instillinger på Alpine spilleren kan man tweake systemet etter eget ønske, det kan gå virkelig dypt og med masse bass om ønskelig, men det er fart og "punch" dette settet virkelig står frem.

Det koster selvsagt en del, og man trenger forsterkere til å drive samtlige høytalere skikkelig.
    Hei, hvilke forsterkere anbefaler du til oppsettet du lista opp?

Mvh, Kjetil.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Rockford Fosgates T10001BD til å drive subene, men jeg kommer ikke på modellbetegnelsen på forsterkeren som driver høytalerne i farta. Er RF det også, tilsvarende modell som nevnt ovenfor, men da 4ch.

Du kan selvsagt også bruke feks. Harman Kardon CA470 til å drive høytalerne, den er av meget høy kvalitet og koster vesentlig mindre. Hadde nok gått for den selv om jeg hadde litt strammere budsjett, men jeg valgte to like RF for at det skal se likt ut.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk å sjekke rundt på bruktmarked for forsterkere, man kan komme over gode kjøp om man er heldig!

http://avforum.no/avtorget/
    VW-Audi Club Norwegen - www.vwaudi-club.no
    http://bimmers.no/
    FINN.no: Reise, Torget, Eiendom, Bil, MC, Båt, Tjenester ...

:wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et oppsett som jeg også ville sett litt på:
    Spiller- Pioneer DEH-P8100BT kr: 3990
    4 kanals Cadencs ZRS C9 kr: 2990
    mono Cadence ZRS C65 kr: 3990
    Front HT Focal A 165 A3 kr: 2190
    Bak HT Focal 165 CVX kr: 1490
    Subber Focal 27v2 kr: 2390
    Sum: kr: 174040

Da vill du få et anlegg som spiller meget pent og samtidig med skikkelig punsh. Kjøper du dette samlet, kan jeg nesten garantere at du får god rabbat.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et forslag til:

PIONEER DEH-P88RS-II 5999,-
    €€ Velkommen til Installbay.no €€
    +
    AUDIOSON LRx 6.9 6999,-
    +
    HERTZ HSK 165 2399,-
    +
    HERTZ DCX 165 599,-
    +
    HERTZ ES 300 D 1199,-

Totalsum blir 17195,- Alt hentet fra installbay.no og de gir nok en god pakkepris.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •