Sub på vanlig 4x35w spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub på vanlig 4x35w spiller?

Er det mulig å drive en subwoofer fra en vanlig spiller med 4x35w utgangseffekt?

Har egentlig ikke så mye peiling på dette, men kunne tenkt meg litt mer basstrykk i bilen. Er ikke ut etter noe verstinganlegg, men en rimelig løsning uten dyre ekstraforsterkere som spiller greit.

Hvilken sub bør jeg i så fall kjøpe? Aktiv/passiv? Watt? Tommer?

Newcomer Sir.KnowsAlot sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du bør gå for en aktiv løsning dersom du ikke har lyst til å kjøpe noen ekstra effektforsterker. =)

Det finnes ikke så mange aktive løsninger for bil der ute som er fryktelig gode, men de vil vel gi et lite løft i lyden vil jeg tro. =)

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kenwood har (eller hadde) en spiller som visstnok kunne dra en liten sub.. Noe jeg ville tatt med en klype salt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer

hei.

Jeg har en slik løsning på min pioneer spiller. Der er de bakre høyttaler-utgangene satt til SUB på spilleren. Har så satt en liten passiv sub til et hjemmeanlegg under setet bak i bilen og dette fungerer svært bra!! På denne måten får jeg delt bort bassen på frontsettet slik at dette spiller mye bedre også. Men, det gir selvfølgelig ingen krafig rystende bass

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan selvsagt koble 2 bass høyttalere til utgangen din og ha et passivt delefilter til de, vis du ikke har mulighet for deling i spilleren. Du vil jo få bass av det men vil ikke kunne få noe sørlig bass trykk og det kan være en fare for at spilleren ikke overlever belastningen.

Den beste løsningen vil være å gå for en forsterker som har høynivå innganger, da kan du koble høyttaler signalet inn på forsterkeren, å så koble en sub til den.

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fruen har en 10" aktiv tube fra MDS i bilen, fungerer helt greit. Ikke direkte noe DUNDER å BRAK men det er godt nokk i massevis.
    Om du ikke ville gjøre masse utav det, så er en aktiv løsning en god løsning

Kanskje en av disse kunne falle i smak?
    Prisgunstig aktiv subwoofer på hele 160W! MDS Fanatic Power A8

10" aktiv subwoofer MDS Fanatic Power Designo WAC10
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du kjøper en veldig lettdreven subwoofer med veldig liten bevegelig masse, som f.eks. Morel Elate SW10 (kr. 2398,- veil. fra Bilradiosenteret.no) kan du, med et passivt lavpassfilter (spole) i serie med elementet, drive det med CD-spilleren.

Men høyt vil det åpenbart ikke spille.

Edit: Jeg har også et par Elate SW10 til salgs, meget pent brukt. 1300,-/stk. Send PM.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •