Feste Subwoofer i bilen *Ferdig*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer Jobby sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Feste Subwoofer i bilen *Ferdig*

Hei.

Skal ha meg en subwoofer til bilen, den skal stå i bagasjerommet på en Golf IV. Skal ha en ekstern forsterker som også skal ligge i bagasjerommet, finnes det noen pakker med subwoofer og forsterker? 3000 max.

Tenkte å ta turen til Bilradiospesiallisten idag, men vil se hva dere anbefaler først.

Skal kjøres på en Pioneer CD spiller.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jobby
    Hei.

Skal ha meg en subwoofer til bilen, den skal stå i bagasjerommet på en Golf IV. Skal ha en ekstern forsterker som også skal ligge i bagasjerommet, finnes det noen pakker med subwoofer og forsterker? 3000 max.

Tenkte å ta turen til Bilradiospesiallisten idag, men vil se hva dere anbefaler først.

Skal kjøres på en Pioneer CD spiller.
    Hei.
    For lite penger så vil jeg anbefale å bruke litt mer.
    Pakkeløsninger med ferdigbygget kasse gir grei lyd. Men vis du er ute etter noe som trøkker ganske godt så skal Digital Designs 1508 være noe for deg.

Så plusser du på med en

Det koster dog rundt 5k, men det gir nok mer for pengene enn noe alà dette: JBL GTO Basspack - Bilradiospesialisten - BILSTEREOPAKKER

=)

EDIT: Vis du ønsker mer membran areal finnes DD elementet i 10", 12" og 15". Alt etter hva du ønsker.
    Men den "lille" 8" har en rekort på rundt 151db ...

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste suben eg har hørt, når det gjelder ren lydkvalitet og trykk..(den har alt som er bra) er Focal men koster 5000 for elementet. Men dei har og andre.. hør med impotøren. iceaudio

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1508 sammen med denne forsterkeren.

dynaBel AS

PGA bug i windows eller avforum klarte jeg ikke å redigere overstående innlegg.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JBL GTO Basspack - Bilradiospesialisten - BILSTEREOPAKKER

Kjøper nok dette idag, skal inn å teste det idag

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke inne den JBL pakken, så jeg kjøpte: Alpine mrp-m350

Har nå koblet det opp, men det virker ikke. Det kommer ikke lys eller noe i forsterkeren, så jeg tror at det ikke er spenning. Skal ta heim et multimeter og måle dette i morgen. Hvis det er spenning, kan det være en instilling på Pioneer DEH-p70bt som ikke skal være slik som den skal, har lest bruksanvisning og har satt Subwooferen ON, men er usikker på om det er flere instillinger som skal stilles rett. Noen som har erfaring med å aktivere subwooferen med Pioneer.

Kommer edit i morgen om det kom spenning fra batteriet.

Active Toby91 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    307
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du koblet til remote fra spiller til forsterker? (blå ledning)

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Toby91
    har du koblet til remote fra spiller til forsterker? (blå ledning)
    Det var det første jeg tenkte,,,, Pioneer spiller pleier å ha en kabel som det står REMOTE på.... Sjekk også at jordingen er god nok... Jeg har selv opplevd forsterkere som ikke starter PGA dårlig jording....

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kan du enkelt sjekk ved å koble +på remote på forsterker, da skal den slå seg på. remotekabelen fra spillern er kun styrstrøm (eller av og på knapp om du vil)

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke koblet remote nei, har bare L og H med RCA koblet til Pioneeren fra forsterker.
    I den kabelen som går til L og H på Pioneeren fra forsterkeren var den en syltynn ledning som helt sikkert er til remote, skal koble den til ikveld.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den kabelen som går til L og H på Pioneeren fra forsterkeren var den en syltynn ledning som helt sikkert er til remote, skal koble den til ikveld.
    Den synlige ledningen er jordings ledning. Dette for å kunne få samme jord potensial på spiller og forsterker. Slik at du unngår støy.

Det er dog mange som bruker denne kabelen til remote.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var remoten som ikke var koblet til :P Funker nå

Tar et par spørsmål i samme slengen, når jeg tar av tenninga/Pioneeren, så lyser forsatt lyset i sub-forsterkeren, er det meninga at det skal lyse uansett om tenninga er av? Eller vil dette "tømme" batteriet, slik at jeg ikke får start på bilen hvis den står lenge i ro?

Hva er den beste måten å feste forsterker og sub-kassen til et "matte" som ligger i bagasjerommet, matten er liksom gulvet bak i bagasjerommet og skjuler reservehjulet som ligger under matta. Matta er ca 1-2 cm tjukk..

Tenkte å feste forsterkeren med borrelås men er usikker på sub-kassen..

Tips ?!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Forsterkeren vill stå på så lenge spiller er på. Da du slår av denne, skal forsterker skru seg av.

Skru forsterker fast i kassa, da kan mann fjerne begge lett om mann må det.

Det er et MUST å skru fast forsterker og subber i bilen. For det første ungår du at det blir noen kortslutning, da det ikke ligger å slenger å dra i kabler.

Å skulle du komme i en kollisjon eller bråbrems må dette stå fast, da dette rett å slett blir et prosjektil som bare vill ut mot front av bilen. Du kan jo tenke deg selv, hvordan si ca 50-60kilo vill oppføre seg i en bråstopp.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikset slik at forsterkeren gikk av/på i takt med spilleren nå, var den remote ledningen som fikk strøm fra batteriet og, så jeg måtte ta ut den slik at det bare gikk mellom spiller og forsterker.

Bør jeg skru fast forsterkeren oppå eller på siden av subben?
    Har du noen tips for å feste subben til den matta som ligger i bagasjerommet?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikset slik at forsterkeren gikk av/på i takt med spilleren nå, var den remote ledningen som fikk strøm fra batteriet og, så jeg måtte ta ut den slik at det bare gikk mellom spiller og forsterker.

Bør jeg skru fast forsterkeren oppå eller på siden av subben?
    Har du noen tips for å feste subben til den matta som ligger i bagasjerommet?
    VIlle nok skrud den så det var greit å komme til, for kobling og innstillinger.
    Ville skrudd den fast rett i karroseriet med selvborrende skruer. Fire små vinkler og små selvborrende skruer.. Bruk kleb å tett/ teck7 da du monterer for å tette rundt skruen mot rust.
    Jeg ville gjort dette. Har selv opplevd at en kamerat har fått varige ryggsmerter av en basskasse som kom flyvende i mot sete ryggen. Dette var heller ingen bråstopp, bare en hard nedbremsing.

Intermediate dc1515sandnes sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forsterkeren må ikke stå rett i karosseriet... noen tar kveld å andre får en fæl jordings støy... men noen takler det.

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok ikke mulighet for å feste den i karosseriet er liksom et revervehjul som ligger under denne matta alt ligger på. Så jeg må nok lime kassen fast i denne matta ?!

Er interiør resten av bagasjerommet og, så det må bli å feste den i denne matta.

Ville noen bilder vært gudd?

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nok ikke mulighet for å feste den i karosseriet er liksom et revervehjul som ligger under denne matta alt ligger på. Så jeg må nok lime kassen fast i denne matta ?!

Er interiør resten av bagasjerommet og, så det må bli å feste den i denne matta.

Ville noen bilder vært gudd?

NEI NEI NEI!!!!!
    Den kassen MÅ festes! Uansett hvordan, den skal stå 100% FAST!
    dEN KASSEN VIL VEGE MANGE TONN når den kjem flygande fremmover og drep deg og andre. Ver så snill å fest den orntlig, lime holder bare ikke. Det blir heller ikke godkjent.
    Sikringer på plussen, har du det? også plusssen til anlegget fremme vis du har lagt opp egen ny. Uten sikring-INGEN EU godkjenning.
    Vitsen med sikringer på kablene er jo for å unngå kortsluttning og brann. Vis du har batteri bak og, må det sikring på begge sider av plussen som går bak, dette for å sikre kabelen. Sikring på begge sider kan det godt vere og om du har kondensator bak.

Lykke til og hugs fest alt!!!!!! :-)

Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 1 batteri i bilen som står framme og har satt sikringa 20 cm i fra. Så den skal nok bli EU-godkjent den :razz:

Jeg skal finne en måte å skru fast dette på. Må tenke litt på hvordan jeg skal få det til.

Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 1 batteri i bilen som står framme og har satt sikringa 20 cm i fra. Så den skal nok bli EU-godkjent den :razz:

Jeg skal finne en måte å skru fast dette på. Må tenke litt på hvordan jeg skal få det til.
    Ja, tenke er viktig :razz:
    Flott du hører på oss her. Er en veldig viktig ting og i tillegg slipper du dårlig kontakt og mye trøbbel.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •