Russebil: Bilstereo eller PA-anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Russebil: Bilstereo eller PA-anlegg?

Hva er best til en russebil? Vi ønsker mest trykk og lyd for pengene. Lydkvalitet kommer i 2. rekke da vi mest sannsynlig kommer til å høre på dunk dunk musikk, og ikke tolke trompeter og cymbaler.

Nå har vi ikke satt noe budsjett enda, men om vi sier til ca 15000 da. Kan et OK. pa anlegg drives av et ekstra batteri, eller må vi til med aggregat?

Mest sannsynlig vil høyttalerne bli plassert bak og spille "utover". Er vi heldige, får vi til en ordning slik vi kan snu høyttalerne.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PA er jo billig og er laget for å spille høyt. Et aggregat er kjekt å ha for det er vel begrenset med strøm i selv de største batteri'ene og mye bass drar mye strøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så aggregat og 230V forsterkere er å satse på?

Hvordan er bassen i PA vs bass i bilelementer? De meste jeg har hørt av bilelementer er typen "boom boom" bass. Dersom man har et småheftig PA-anlegg, vil man da kjenne bassen i brystet?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke nødvendigvis 230V forsterkere fordi. Det er bare surt å gå tom for strøm utpå natta.

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har plass til det, er PA å anbefale. PA elementer krever store kasser for å spille dypt. ..., men fordelen med PA er at det som regel har en sinnsyk følsomhet.... 100db med 1W inn er noe heeelt annet enn 88db... Derfor kan du kjøre PA driiit høyt selv med lite strøm. ..., men som sagt; det krever plass.

Ta gjerne en titt på dynabel sine relativt billige PA-elementer. ..., men husk; kassen er viktig!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gurba: Ja småsurt det. Er det noe lydmessig forskjell på å bruke 230v og 12v forsterkere?

Kiskogl: Takk for tipset. Det blir nok sannsynligvis ferdighøyttalere.

Driver å skummer finn og diverse andre nettsider, men det har ikke vært noe særlig interresant det jeg har sett til nå. Det er også forferdelig mange ukjente merker i PA-jungelen.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomp
    Gurba: Ja småsurt det. Er det noe lydmessig forskjell på å bruke 230v og 12v forsterkere?

Kiskogl: Takk for tipset. Det blir nok sannsynligvis ferdighøyttalere.

Driver å skummer finn og diverse andre nettsider, men det har ikke vært noe særlig interresant det jeg har sett til nå. Det er også forferdelig mange ukjente merker i PA-jungelen.
    Hvordan går det med PA letingen?
    Det er ikke noen avgjørende forskjelder på å bruke 230v vs 12v men som nevnt er det surt å gå strømmtomt også.

Er mange ukjente merker ja, jeg ville vurdert behringer selv, rimlig merke, men de er alikevel gode.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi kjøpte russebil med medfølgende anlegg. Har ikke hentet den enda, men den var ganske rimelig så jeg har ikke så store forventninger til anlegget. Man kan jo være heldig

Dersom det fungerer sånn noenlunde slik at de andre er tilfredstilt så regner jeg med at det ikke blir noe flere høyttalere på oss. Vi har endel prioriteringsforskjeller mellom oss. Da må mindretallet innrette seg etter det flertallet bestemmer

Kan sikkert komme med info om anlegget når vi får det, dersom det er interresant. Er bilstereo.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •