Volvo Premium Sound

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Volvo Premium Sound

Noen som vet hva dette anlegget nøyaktig består av. Hvilke høyttalere fra Dynaudio er det? Hvilken sub er det? Hvilken forsterker er det?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er Alpine som leverer forsterkeren.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt om google?

"Lyd i verdensklasse
    Nye Volvo S80 kan utstyres med ett av verdens beste lydsystemer, Volvo Premium Sound. Digital forsterker fra Alpine med ICE Power®-teknologi fra Bang & Olufsen PowerHouse, Dolby® Pro Logic II Surround og høyttalere fra danske Dynaudio® gir en lydopplevelse på høyeste nivå. Volvo Premium Sound beskrives mer utfyllende i en separat pressemelding."

http://www.bilinform.no/index.php?It...tent&task=view

Dynaudio - Authentic Fidelity
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Har du hørt om google?
    Er jo mye enklere å spørre her

Men spøk til side, Dynaudio anleggene til Volvo spiller meget bra..

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ

Har du hørt om google?
    Du verden, google er det noe nytt som er kommet?

Jeg vet at det er forsterker fra Alpine og høyttalere fra Dynaudio, det er ikke det jeg spør om. Det jeg spør om er om det er noen som vet typebetegnelsen på disse.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C30
    Dynaudio anleggene til Volvo spiller meget bra..
    Har du hørt det systemet?

Det spiller bra i forhold til mye annet av søppel stereo bilene idag leveres med,men det er langt igjen til det er virkelig bra....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Har du hørt det systemet?

Det spiller bra i forhold til mye annet av søppel stereo bilene idag leveres med,men det er langt igjen til det er virkelig bra....
    Jada, har hørt det i bla. C30, V50 og V70.

Men hva er det du ikke liker og hva må til for å gjøre det bedre??

Jeg er i alle fall veldig fornøyd!!(og jeg liker å se på meg selv som en kresen lytter )

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er i alle fall veldig fornøyd!!(og jeg liker å se på meg selv som en kresen lytter )
    Du får ta en titt på bilstereotråden hans så skjønner du hva han mener.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Du får ta en titt på bilstereotråden hans så skjønner du hva han mener.
    Har sett den tråden ja, og må si at jeg er mektig imponert!!

Det er klart at det går fint an å lage bilstereo som er mye bedre enn de som bilfabrikantene leverer, men jeg er ikke villig til å rive ut hele interiøret i min C30 når Volvo kan levere en fantastisk original stereo.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har ikke hørt anlegget i C30 og V50, kun de to største systemene.

Hva jeg ikke liker, er mye små ting som blir noe stort til slutt...

Det er ekstremt lite sub, ujevn gange på suben, midbassen prøver å overveie lite sub og blir dermed litt boomete, mellomtonen er bra, men litt ujevn i responsen, diskanten litt hard da den mangler luft. Teknisk mangler det bredde, dybde i lydbilde, avstand til lytte posisjon, plassering, masse av dynamik og headroom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt anlegget i C30 og V50, kun de to største systemene.

Hva jeg ikke liker, er mye små ting som blir noe stort til slutt...

Det er ekstremt lite sub, ujevn gange på suben, midbassen prøver å overveie lite sub og blir dermed litt boomete, mellomtonen er bra, men litt ujevn i responsen, diskanten litt hard da den mangler luft. Teknisk mangler det bredde, dybde i lydbilde, avstand til lytte posisjon, plassering, masse av dynamik og headroom.
    Må si at av og til under litt lengre bilturer har jeg tenkt litt på noe av det du skriver nå.

Men hvis man sammenligner anlegget med andre bilmerker så vil jeg påstå at volvo sitt er en del bedre.

Det er jo gøy med 10 høytalere i en liten bil

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at av og til under litt lengre bilturer har jeg tenkt litt på noe av det du skriver nå.

Men hvis man sammenligner anlegget med andre bilmerker så vil jeg påstå at volvo sitt er en del bedre.

Det er jo gøy med 10 høytalere i en liten bil
    Er som jeg sa i mitt første innlegg i denne tråden, det spiller mye bedre enn mye av annen søppel stereo som er i bilene idag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er som jeg sa i mitt første innlegg i denne tråden, det spiller mye bedre enn mye av annen søppel stereo som er i bilene idag.
    Da var vi vel egentlig noenlunde enig fra starten av, skal vi konkludere med: At det spiller mye bedre enn mye av annen søppel stereo som er i bilene idag, men at det er en del som gjenstår før det er optimalt.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at dere sammenligner med lydanlegg som koster dobbelt så mye og benytter dette som referanse. Fjern utstyr fra referanseanlegget slik at det kommer ned på samme prisnivå som standardanlegget og foreta en sammenligning.

Premium sound koster 19.000 ferdig innstalert og da har man 5x130 Watt + 2X130 Watt sub. 12 høyttalere + 2 subber fra Dynaudio burde gi en lydopplevelse som tilfredsstiller minst 99 av hundre.

Fortsatt ingen som vet hvilke modeller som står i for eksempel en 2010 Volvo XC60.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geir Kristiansen
    Problemet er at dere sammenligner med lydanlegg som koster dobbelt så mye og benytter dette som referanse. Fjern utstyr fra referanseanlegget slik at det kommer ned på samme prisnivå som standardanlegget og foreta en sammenligning.

Premium sound koster 19.000 ferdig innstalert og da har man 5x130 Watt + 2X130 Watt sub. 12 høyttalere + 2 subber fra Dynaudio burde gi en lydopplevelse som tilfredsstiller minst 99 av hundre.

Fortsatt ingen som vet hvilke modeller som står i for eksempel en 2010 Volvo XC60.
    Anlegget jeg har i arbeids bilen vil spille fletta av det oppsette du snakker om her, det består av 10" sub, 13cm midbass/mellom tone og 1" diskant, har en femkanals Geneseis Profile forsterker på det som yter 4x60+200watt, der jeg bruker en Pioneer spiller med prossesor. Hele det oppstette koster veil. 12.490,- i butikk... Det som er problemet med et oppsett som du refererer til som koster 19.000,- er at bil produsentene vil ha litt for mye fortjeneste på slike produkter.. så oppsette jeg har i arbeidsbilen som koseter 2/3 av Dynaudio sitt har nok vårt dobbelt så dyrt å produsere,men med mindre påslag pr. ledd....

Når det gjelder XC60 2010 modellen er jeg ikke sikker på hva som sitter i den. Blir nok å få mye info om hva som skjer når turen går til IFA om ca. 1 uke

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder XC60 2010 modellen er jeg ikke sikker på hva som sitter i den. Blir nok å få mye info om hva som skjer når turen går til IFA om ca. 1 uke
    Det er ikke standard høyttalere fra Dynaudio som står i Volvoen. Sendte en epost til Dynaudio og der fikk jeg vite at det var høytalere produsert for den bilen. Mulig at de benytter dem i alle Volvoene, men hele oppsettet er tilpasset for bilen.

Du glemte forøvrig å ta med arbeidspenger for ditt oppsett. Er man ikke i stand til å sette inn anlegget selv er det en betydelig kostnad forbundet med å få dette gjort av fagfolk.

Nå er lyd heldigvis et meget subjektiv emne å diskutere så det blir mye jeg sier og du sier. Jeg regner med at Alpine + Dynaudio burde være en kombinasjon like bra som noe annet så det skal bli spennende å høre hva anlegget klarer å prestere.

Det er forøvrig liten tvil at de fleste som selger et eller annet er tilbørig til å ta en alt for høy pris for produktet sitt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •