Stor forskjell på antenner?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stor forskjell på antenner?

Nå kommer jeg sikkert til å stemples som forumets dølleste trafikant, hvertfall målt etter biltypen og anlegget i bilen, men jeg tar sjansen.

Jeg har en Mitsubishi Space Star -99-modell med original Mitsubishi radio/cd-spiller og antenne. Radioen har for sikkerhets skyld integrert kjørecomputer (snittfart, bensinforbruk, antall km til neste tankfylling etc.), så jeg har ikke lyst til å bytte den ut med uoriginal. Antennen er en liten pisk på taket man skrur av hvis man skal vaske bilen i maskin. Saken er at jeg synes det ofte er svært dårlig radiodekning og mye skurr. Jeg kjører andre biler på samme strekning og der er det mye bedre.

Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre? En ny antenne? Finnes det en type antenneforsterker som kan løse problemet?

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    du kan først prøve å demontere antenne og rense selve fotkontakten da den danner refereanse punktet for mottat signal, denne jordings punktet blir dårlig med årene og da får du en slik dårlig mottakelse som du beskriver prøv det først og lykke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •