Audi A3 8L, 1996. Forsterkere og høytalere skal kjøpes inn!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audi A3 8L, 1996. Forsterkere og høytalere skal kjøpes inn!

Heisann!
    Trenger noen tips til kjøp av Anlegg!
    Jeg har rundt 15 000 å legge i dette, har nylig kjøpt meg en CD/DVD spiller fra Boss med 7" skjerm, så den er i boks. Det jeg trenger da er:
    - Høytalere ( Foran i dørene og Bak )
    Forsterker til Høytalerene.
    Nye ledninger til dette vis det trengs. Tipper det er orginal kabler og det er vel smart å bytte ut?
    - Subwoofer I bagasjen
    Forskerker til denne
    Kabler

Det jeg vill prøve på er å få det så diskre som mulig. vill helst holde ting orginalt og at det ikke tar så mye plass, subwooferen skal jeg prøve å få intregrert i bagasjen, så det ser ut som den sto der orginalt. trekt med likt stoff som er der fra før av og at det vil bli noe plass til evt rot man har med seg!

Liker at lyden er klar og fin men er også veldig glad i Bass! Over tid kan for mye bass bli hardt å høre på. men jeg vill ha mulighet til å ha sterk bass når jeg føler for det. så basskassen må vell være portet.
    Skal ikke endre noen størrelser i dørene så der må elementene være 13cm. I hattehyllen kan jeg vell få meg til å skjære litt vis det er nødvendig med større en 6.5" som er der fra før av.
    Eneste diskant plassen i bilen er i døren ved håndtaket. synes at det vill peke veldig rett inn i øra så trur ikke jeg vil ha noe der. så helst fulltone høytalere overalt.

Håper dere har noen intresange tips å komme med. så jeg som ikke har peiling må feile å satse uten hjelp! hehe

Hilsen Daniel

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen bilder

Her er noen bilder av bilen. Noe rust i dører, og "rustfri" som den er får jeg nye dører på garanti bare jeg får den inn på verksted. Vill helst få på styling. men tenkte at lyden får komme først siden bilen ser veldig bra ut original. den skal senkes og få nye felger..

Hilsen Daniel

Intermediate Gesel sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du ikke har høydeskrekk???

Sats på et bra frontsett og forsterker i første omgang, så bygger du bare videre på det med tiden Og gå for komponentsett, du vil angre ellers.. Med en god diskant vil den ikke skjære deg i ørene uansett posisjon.

Polk-Momo er min personlige favoritt i bil

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for Svar

Gesel! Svarer alltid du!

Så litt på Polk Audi MM5251 vis det var de du mente? Aldri vært borte Polk før. men virker som du har peiling..
    Hvem forsterker ville du anbefalt til disse? og har du greie på hvor mye plass det er i en audi a3? har null peiling på hvor mange cm med rom det er der elementene er.

Hilsen Daniel

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handler det om Audi svarer jeg som regel

Er ikke all verdens plass, men i A3'en til en kompis av meg monterte vi de du nevnte uten problem.

Av forsterker kanskje en Rockford Fosgate Power T600-4, da har du nok effekt både til høyttalere foran og bak. Går du for en to-kanaler er denne grom: Polk/MOMO C-300.2

Husk å regn med et par tusen i kabler + kondis... Evt. nytt batteri, sjekk ut Stinger batteriene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med sånne som deg!

Ja okei. Så på forsterkeren du nevte. noe dyr men som du sa, de har nok god kontrol på polkene ivertfald. skal ha en 4 kanals. må få noe gromt noe i hattehyllen også!
    Kan jo si da at penger ikke er noe problem. Jeg har 56 000kr - Lappen - Felger - Senkesett så jeg sitter igjen med noe rundt 22 000kr. trur dette vill holde til et greit anlegg. og usikker på om det blir noe basskasse og det med en gang vis jeg liker lyden med bare høytalerene.

Som du vet så får jeg bilen av mamma, å hun bruker den fortsatt så vet ikke å godt hu ville likt at jeg holdt på å skru av deksler og mye greier til ledninger akkurat nå. så vill få kjøpt inn det meste så jeg har det klart til noen måneder før jeg får lappen, som er noe lenge til. huff.

Har ikke veldig greie på batterier men det er nylig kjøpt inn nytt batteri til bilen, null peil på om det er noe bra noe men kan gå ut å se..!

Vis du har noen gode tips til høytalere i hattehyllen hadde det vært morro!

Og kabler, fungerer de fra bilradiospes bra trur du?

Morro at du nevner ting fra den siden, fordi har snakket litt med de å fått litt tips og de virker veldig hyggelige så synes det er veldig greit å få kjøpt ting derifra

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilradiospesialisten er en grepa butikk, ja

Kjøp deg tykke nok kabler ihvertfall, ellers vil du få problemer om du får deg en satan av en forsterker engang

Jeg har 54kvadrat i bilen min fordelt på tre forsterkere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    54kv ja, det er såppas!

Fikk sett litt på batteriet og tok noen bilder så du kan se!
    Varta Blue dynamic
    D24
    60Ah

Virka ikke som noe syke greier.....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hjelper det noe spesielt med tykke kabler fra batteriet til forsterker vis kabelen fra dynamoen ikke er så tykk? Eller burde jeg kanskje bytte den også?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bytt begge, men du trenger ikke like grov som fra batteri til forsterker(e). Har du stort batteri vil du ikke "tømme" batteriet og du lader 14,1(ca.) uansett hvor tykk dynamokabelen er, forutsett at dynamoen funker ordentilg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for svar

Den er grei..!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det strax innkjøp av:

Forsterker: Rockford Fosgate T600-4
    en 4-kanals forsterker på 150 RMS watt i 2ohm, som skal drive:
    Polk Audio MM5251 Komponent høytalere. 5.25" som skal i dørene + diskant og
    Polk Audio MM691 Fulltone høytalere. 6x9" som skal være bak.

Har veldig god følelse for disse høytalerene/forsterkeren, har hørt mye bra om de. så forventer et godt resultat! Alt av kabler blir kjøpt på Bilradiospesialisten og går for en 21mm2 strømkabel. De sa det holdt

Takk for all hjelp.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det holder helt til du kjøper inn en diger monoblokk til T215-subbene du kjøper til høsten :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe

Jaja, så sant. men da får jeg ta det problemet da Frister ikke å legge så mye penger i kabler nå, kanskje det gjør det da? ;P
    Men neida, blir nok ikke noe subwoofere før kanskje neste sommer, har noen andre ting å gjøre på bilen før det

Men tusen takk for all hjelp Gesel! Godt at det fins sånne som deg
    Kanskje vi snakkes igjen når jeg trenger Sub osv hehe

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gesel
    du lader 14,1(ca.) uansett hvor tykk dynamokabelen er, forutsett at dynamoen funker ordentilg.
    Nei du lader ikkje 14,1V uansett kor tjukk kabelen er. Eg ville no ha brukt same dimmensjon. Går vel like mykje straum frå dynamo til batteri som frå batteri til anlegg? Greit at strekket som regel er kortare og derfor mindre spenningstap i kabelen, men når ein først strekker kablar i bilen kan ein like greit bruke same dimensjon på dynamo og....

...synest eg i alle fall.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    766
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg veit bare at jeg har hatt STORE anlegg uten å gjøre noe med dynamokabelen. Har alltid hatt store batteri(er), og aldri hatt noe problem med lading, etc. Hadde et anlegg i gamle A4'en med 4xT212 og tilhørende forsterkere, sleit aldri med strøm der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Varene mine på vei !

men før jeg begynner å tulle med noe i bilen, er det noen som har lyst til å gi noen tips om demontering? og sette det på igjen selvfølgelig! har aldri vært borti dette....

Daniel

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •