Cd-spiller uten linjeutgang -> Forsterker.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cd-spiller uten linjeutgang -> Forsterker.

Heisann, lurte på om noen kunne komme med oppklarende svar i forhold til følgende problemstillig...

Jeg har en cd-spiller uten linjeutganger, klippet derfor av pluggene på høyttalerkabelen og koblet disse sammen med de vanlige høyttalerutgangene på spilleren, opplever nå at det smeller litt i det jeg starter spilleren, samt at jeg hører en del støy fra spilleren samt dynamostøy...

Fryktet først at jeg hadde ødelagt noe, men ved å koble ut forsterkeren høres alt igjen normalt ut...lurer derfor på om det på noen måte lar seg gjøre å koble opp slik jeg gjorde og få et vellykket resultat med litt trylling og justering... eller om det eneste rette er å bytte spiller? vet at det går an å få tak i adapter, men har fått inntrykk av at disse heller ikke er et veldig godt alternativ..

Setter pris på kommentarer i forhold til nevnte problemstilling

Mvh Tommy

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    øøøhh... du kjører signal rett fra høyttalerutganger på spiller rett inn på linjeinnganger på forsterker?!??? I såfall er du en STORKLABB og fortjener juling! (litt av en velkomst på forumet! Heheheh!)

Litt lite info her .... hvilke høyttalere? Hva er det EGENTLIG du har gjort? Send bilder hvis det er vanskelig å forklare. Du har klippet av pluggen på HØYTTALERkabelen? SIKKER på at det er HØYTTALERkabel du snakker om, og ikke SIGNALKABEL? Men du skriver også at du har koblet høyttalere sammen med andre høyttalere på høyttalerutgang.... dette var ikke til å bli klok av.
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Intermediate BoGGis sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suppebuss
    Heisann, lurte på om noen kunne komme med oppklarende svar i forhold til følgende problemstillig...

Jeg har en cd-spiller uten linjeutganger, klippet derfor av pluggene på høyttalerkabelen og koblet disse sammen med de vanlige høyttalerutgangene på spilleren, opplever nå at det smeller litt i det jeg starter spilleren, samt at jeg hører en del støy fra spilleren samt dynamostøy...

Fryktet først at jeg hadde ødelagt noe, men ved å koble ut forsterkeren høres alt igjen normalt ut...lurer derfor på om det på noen måte lar seg gjøre å koble opp slik jeg gjorde og få et vellykket resultat med litt trylling og justering... eller om det eneste rette er å bytte spiller? vet at det går an å få tak i adapter, men har fått inntrykk av at disse heller ikke er et veldig godt alternativ..

Setter pris på kommentarer i forhold til nevnte problemstilling

Mvh Tommy
    Dynamostøy?! Jeg tror jeg har det på golfen min litt! Men det er da aldeles av mekanisk årsak og har ingenting med elektronikk å gjøre!
    Tror du kanskje bør vurdere en annen cd spiller/kilde ettersom den må være ganske tvilsom om den ikke har linjeutgang! det trenger ikke være dyrt! Jeg har feks en som du kan få billig! Det er iallefall en cd spiller med linjeutgang og utgang for eksterne DAC'r.

Det er jo ikke noe godt alternativ å få tak i adapter til en allerede tvilsom kilde. Skaff deg en litt mer skikkelig en! Det sier no jeg!

Om du synes at jeg prater tull så er det greit! jeg har vore på flaska og sier dette med relativ promille! Men jeg hadde alikevel ment det samme i edru tilstand!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JKJK
    øøøhh... du kjører signal rett fra høyttalerutganger på spiller rett inn på linjeinnganger på forsterker?!??? I såfall er du en STORKLABB og fortjener juling! (litt av en velkomst på forumet! Heheheh!)

Litt lite info her .... hvilke høyttalere? Du har klippet av pluggen på HØYTTALERkabelen? SIKKER på at det er HØYTTALERkabel du snakker om, og ikke SIGNALKABEL? Men du skriver også at du har koblet høyttalere sammen med andre høyttalere på høyttalerutgang.... dette var ikke til å bli klok av.
    Hehehe, bedre med juling og fasiten enn ingen juling og like uvitende

Jeg var litt vel ivrig etter å få gang på ting så jeg måtte jo improvisere, .. jeg klippet av rca pluggene i ene enden av signalkabelen fra forsterkeren,.. de to som egentlig skulle gått inn i de savnede linjeutgangene... dermed kunne jeg koble disse nyfriserte kablene inn på ledningene til rear + og - i ISO kontakten bak på spilleren, håper du begynner å se tegningen nå?

Spiller: Pioneer DEH-2020MP, forsterker: Harman Kardon Ca-470 + Høyttalere: DB-6501 og DB-1240, 12" Subwoofer

Dersom utskiftning av spiller er det beste alternativet hadde jeg satt pris på et bra forslag til den også, .. antar at jeg bør gå for 3 linjeutganger denne gangen? har fått en forkjærlighet for pioneer.. hvor stor del av totalsummen bør man egentlig legge i spilleren?

Mvh Tommy

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •