Jeg har kjøpt meg en Pioneer DEH-7000BT fra USA.

Fulgte ikke med en slik ISO kobling/overgang som passet min bil, dermed måtte jeg kjøpe en universal ISO overgang, og koble det ut i fra det. Ganske lett og rett fram egentlig.

Jeg mener jeg har koblet alt sammen rett.

Når jeg var ferdig, og skrudde spilleren på og greier, fungerte den med en gang og alt var digg osv.

Når jeg kjørte meg en tur da, så skrudde jeg litt opp på høyt volum. Etter 2-5 minutter, så pluttselig ble det en slik knitring/spraking fra diskantene. Jeg skrudde selvfølgelig ned, og nå kan jeg ikke skru høyere enn 40-43 i volum før det spraker (dette er ikke spesielt høyt på denne spilleren.)

Da er mitt spørsmål: Noen som har noen meninger om hva dette kan være?

Diskantene/mellomtonen er av type Sony Xplod (Ikke spesielt bra/nytt). Disse er direkte koblet til Pioneer spilleren gjennom et delefilter, og har ikke en dedikert forsterker.

Prøvde å sjekke om kablene kunne være løsnet eller noe, men så ingen ting.

Har forresten prøvd en del innstillinger, uten hell. Kjører nå med fabrikk innstillinger. Har en forsterker til sub, men har prøvd å koble den ut, uten noe forskjell..

Altså: På lave volum: Fint
På middels- høyt volum - Knitring/spraking!

Har forresten ikke høyttalere bak.

MERK: Disse høyttalerne er kjørt ganske bra, og tenker nå, at dem muuligens kan være sprengt/ødelagt. Men vil gjerne høre deres syn på saken.