Hvordan koble opp anlegg i golf IV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan koble opp anlegg i golf IV

Som det står over har jeg en golf IV 99 mod. fire dører.
    Som standar er det bare 2 diskanter og 2 6,5" høytalere foran.

Nå har jeg kjøpt meg 2x8"sub med fortsterker på 500W til å ha bak og 2 coaxial 6,5" til å ha i dørene bak. Har en Pioneer DEH-4000UB spiller.

Det jeg lurer på er hvordan jeg skal koble de 2 coaxial i dørene bak. Subben er grei er jo uttak bak på spillern som ejg har skjønt men ikke helt sikker på hvordan jeg får lyd i bakdørene. Er ikke sikker på hvordan det er koblet opp foran og siden spillern er en 4x50W mosfet så trudde jeg da kanskje at de 4 høytalerne foran tok de 4 utgangene? er det veldig feil? eller er 6,5" og en diskant kobla sammen?så det skal være 2 ledige signalganger til hver dør bak?

utgangene er hvit/hvitsvart=frontleft
    grå/gråsvart=frontright
    grønn/grønnsvart=rearleft or subwoofer
    lilla/lillasvart=rearright or subwoofer
    vanlig rød/hvit utgang=forsterker (trudde jeg)

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med ditt utstyr, så brukes Pioneer spilleren til å koble til høytallerene foran og bak, og subben drives av forsterkeren din i mono. Er det en 5 kanals eller noe lignende kan den jo drive alle elementene, men litt vanskelig å si uten å vite hvor mange kanaler det er på forsterkeren din.

Rød og hvit utgang kobles i forsterkeren ja med en vanlig signalkabel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500 watt - 1/2-channel amplifier

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    funker som både stereo og mono men er jo 2 subwoofere så da kobler jeg vel utgangene til hver sin subwoofer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvis det ikke er gjort skal jeg da koble sammen diskant og 6,5" på hver side foran da eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Sitat Opprinnelig postet av divinegod
    men hvis det ikke er gjort skal jeg da koble sammen diskant og 6,5" på hver side foran da eller?
    Det må du ikke.. Da bir lyden mono og kansje også feil last til spilleren. Kjør alle fire elementene på spilleren på hver sin inngang. Så kan du paralell koble subbene for å få ned lasten (motstand) på disse, som gjør at forsterkeren klarer å mate disse med mere strøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hva med høytallerna bak da? dem er coaxial. de bruker tilsammen 2 utganger så mono til subben. de standar høytallerne foran er ikke coaxial og er da tilsammen 4, da må jeg koble sammen så dem også blir coaxial på en måte bare sette dem i parralell diskant(høyre) og 6,5"(høyre) på en utgang? og samme på venstre?

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det Kenneth sa stemmer. Mono på subben og spilleren til front og bakhøytallere.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hva med høytallerna bak da? dem er coaxial. de bruker tilsammen 2 utganger så mono til subben. de standar høytallerne foran er ikke coaxial og er da tilsammen 4, da må jeg koble sammen så dem også blir coaxial på en måte bare sette dem i parralell diskant(høyre) og 6,5"(høyre) på en utgang? og samme på venstre?
    Frontene dine har nok et delefilter et sted i bilen. Di er nok ikke koblet rett i spilleren da du ville fått fulltone i diskant og 6". Det blir en kanal til to høyttalere(diskant,bass). Er det ikke et eget delefilter i bilen, sitter det et bak på bassen foran. Så du trenger bare å koble kabbelen som kommer fra bassen i front til cd spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok takker for svar. skal prøve dette

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg et lite spørsmål til. Jeg veit hvordan ejg skal få satt i høytallerne i bakdørene men hvordan strekke kabelen fra under døra foran og inn i bakdøra.
    ikke så lett å forklare akuratt men mener fra ved sete og inn under noe deksel der som setebeltet er og derfra og inn i bakdøre hvordan får ejg oppe det?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei igjen.

Da har jeg et lite spørsmål til. Jeg veit hvordan ejg skal få satt i høytallerne i bakdørene men hvordan strekke kabelen fra under døra foran og inn i bakdøra.
    ikke så lett å forklare akuratt men mener fra ved sete og inn under noe deksel der som setebeltet er og derfra og inn i bakdøre hvordan får ejg oppe det?
    Da må mann ta av noen deksler som sitter i døråpningen i frontdøra. På front av dørene er det noen litt store gummipakninger som du kan kutte små hull i. Der kan du tre kablene mellom.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •