Generell anbefaling av produkter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Generell anbefaling av produkter?

SItter og funderer på å oppgradere lyden i bilen ennå mer..

Trenger derfor litt anbefaling fra folk som her erfaring med forskjllig utstyr... Og som gjerne har prøvd og hørt mye av det som finnes på markedet.

Har ganske god innsikt selv, men kan ikke akkurat påstå å ha hørt alt som finnes på markedet av produkter.

Per idag er bilen utstyrt med inifinity Kappa høytalere. Disse gir meget god lyd, så flaskehalsen sitter et annet sted.

Har for all del ikke dårlig lyd i bilen, men vil ha enda bedre

Spørsmålet er hvor mye jeg vil hente på å bytte ut feks cd spiller..

Har per idag pioneer, og selv om jeg vet at alpine gir noe bedre lyd vil jeg fortsette med pioneer pga brukervennlighet...

NOen som feks har hørt på denne cd spillern? : DEH-P88RS-II Pioneer Bilstereo - CD spiller - Bilunderholdning

Står at den skal ha bedre DAC og bedre lyd enn resten av de vanlige pioneer produktene... Spørsmålet er om det er marginalt, elelr hjelper mye?
    Har per idag forrige modell av denne: DEH-P800BT Pioneer Bilstereo - CD spiller - Bilunderholdning

Eller vil det kanskje hjelper mer å bytte forsterkeren?
    Ser at pioneer har fått en serie som skal spille renere PRS-D420 Pioneer Forsterkere - Bilunderholdning
    og vet at alpine sine forsterkere gir god lyd.
    I tilegg produserer jo Harman\Kardon og flere andre kjente leverandører av hifi bilforsterkere...
    Infinity yter kanskje retferdighet mot høytalerene siden de er av samme fabrikat?
    Per idag sitter en av de gamle klasse AB forsterkerene til pioneer der ( gm 6300 f) og driver 4 stk høytalere i bilen (17,5 komponenet sett i dører og 6x9" i hattehylle, inifnity kappa)

Vet for øvrig at flaskehalsen i oppsettet ligger i forsterker eller spiller, da jeg har hørt høytalerne i andre biler, og der var det ennå bedre\klarere lyd.
    Men det er som sagt ikke noe galt i oppsettet eller liknende, for det spiller bra nå også. Vil bare ha noe enda bedre

Setter pris på alle som har noen erfaringer å dele.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir aldri fornøyd, jeg vet hvordan det er. :-D

Jeg har for det meste holdt meg til Alpine, og har vært veldig fornøyd med det. Spesielt forsterkerne har jeg gode erfaringer med.

Jeg kan ikke tenke meg at det i dag er så stor forskjell på lydkvaliteten på spillerne når det er snakk om gode merker som Pioneer og Alpine. En god DAC trenger ikke koste mer enn en femtilapp var det en som sa en gang. Han jobbet med å konstruere slike.
    Selv om Pioneer kan komme med tall som sier at de har en bedre DAC, betyr ikke det nødvendigvis at det er en forbedring du vil høre. Men kanskje en spiller med tidskorreksjon er noe å tenke på for å forbedre lyden et hakk.

Det som spiller størst rolle for lyden er bilen din. Du sier Kappaene spilte bedre i en annen bil, men det er ikke uvanlig. Høyttalerplassering og bilens geometri er helt avgjørende for å få god lyd. Demping kan også gjøre underverker.

Kappa spiller bra, men en annen høyttaler kan være en bedre "match" til din bil.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser poenget ditt med at en annen høytaler kan yte bedre...

Men for å være ærlig har jeg bare hørt noen få bilhøytalere som yter bra i forhold til pris.

Infinity og Mb Quart. Alpine låter fint, men synes lyden blir litt lys og spinkel etter min smak.

Har ennå ikke hørt referance serien til pioneer, men den koster mye..

Har også hørt focal, men synes faktisk ikke det er noe god låt i bilstereo høytalerne deres.. Litt for skarp og spiss lyd i mine ører.

Får bare se hva jeg kan få til av testing av produkter osv.. Men tror nok høytalerne er det siste som byttes ut..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale Seas Lotus Reference. Det beste settet under 10k.

Det er ikke sikkert du vil merke store forkjellen ved å bytte spilleren eller forsterkeren. Det er i høyttalerne forbedringspotensialet ligger. Så det ville jeg revurdert.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ike så dumt ut.. Seas skal jo lage veldige elementer

Hadde i grunn vært artig å få prøvd litt forskjellig.. I hjemmkinoen har jeg jo erfart at det kan være STORE forskjeller på forsterkere i samme prisklasse...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •