Anlegg til Saab 9-3 2001-mod

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg til Saab 9-3 2001-mod

Hei,
    som nybakt Saabeier, tenkte jeg nå å begynne på anlegg.
    Har egentlig ikke bestemt meg helt for hva jeg skal ha av anlegg, og er veldig åpen for innspill. Jeg vil fokusere mest på god lyd, men selvsagt at det skal være mulig spille ganske høyt. Jeg hører for det meste på ganske tung musikk (heavy metal o.l.) og trenger noe som takler dette bra.

Jeg har sett at Saaben har 6x9-høyttalere standard baki, og tenkte bruke nye 6x9 der, komponentsett foran (vet ikke størrelse, noen som vet?).

Jeg må vel også ha en ny spiller, og lurer på om det er 2-dim som passer? Eventuelt om disse passer 100 %? Er også åpen for andre innspill når det gjelder spiller.
    Trenger selvsagt en eller flere forsterkere.
    Skal også ha 1 (eller 2?) subbere bak i bilen, og har sett at flere har løst dette med å plassere de på "siden" heelt bakerst, slik at bagasjeromplassen ikke blir ødelagt. Er mest interessert i f.eks. 2x 10" med følgende kasser som passer i disse "lommene".

På forhånd takk for alle forslag og innspill : )

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ja, jo

Nå har jeg kikket en del der og klikket litt rundt, men finner ingenting som treffer blinken. Så hadde vært veldig fint om noen her fortalte meg ting jeg spør om : D

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-DIN passer ikke rett i, du må ta ut ramma rundt kjørecomputeren, samt sage vekk en plastskiller under den igjen. Da går en 2-DIN spiller rett i.

En subjektiv mening (som mange deler), dropp 6x9 bak, legg heller pengene i frontsettet. Et mye brukt argument er at "du sitter vel ikke med ryggen til scenen på konsert?". Et mer teknisk argument; Lyden fra frontsett og 6x9 vil treffe øret ditt i forskjellig fase, og med en tidsforskyvning. Du sier du er ute etter god lyd, det er enklest å få til med kun frontsett og sub.

Har du AS2 eller AS3 i bilen? AS3 har originalmonterte høyttalere (6,5") i dørsidene og forsterker bak kickpanelet på passasjersiden. Adapterringene til disse originale kan brukes, men anbefaler at du heller lager deg noen nye i MDF. Det kan være litt knotete mtp dørtrekk, men det går med litt planlegging.

Hvis du går for en 1-DIN løsning så har Saab originalutstyr til dette, bestående av en skilleplate og en "lomme" til å ha under spilleren.

Jeg har også sett løsningen med sub i "lommene" baki bagasjen, men ikke hørt hvordan det spiller.

Selv har jeg en 2-DIN Pioneer AVIC-HD3, Polk SR6500 frontsett, Polk C500.1 monoforsterker og Polk C300.2 to-kanaler. MTX 10" i slotport-kasse. Spiller høyt nok til at jeg driver og sparer til MYE dempemateriell, dette selv om Saab ikke de verste på å fabrikkdempe bilen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har en del gromme forsterkere til salgs her på torget hvis det kan være av interesse!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •