Jeg har en Citroen Xantia fra 1994. Den har orginalt 6 høytalere. 2 stk 17cm med 60W. 2 stk 13cm med 60W og 2 tweetere som jeg ikke har klart å få tatt en titt på. Den har tidligere hatt en kasettspiller som den forrige eieren byttet til en Clarion DB148R med "High 4 x 51 Watt maximum power output" CD-spiller.

Problemet er at hvis jeg skrur opp volumet nevneverdig så høres det ut som lyden "sprekker" og det er ikke noe særlig å høre på i det hele tatt.

Dette ønsker jeg derfor å gjøre noe med, men jeg har ikke peiling på bilstereo eller høytalere i det hele tatt. Derfor trenger jeg litt hjelp.

Av onkelen min så fikk jeg 2 stykk høytalere han kjøpte i frankriket for et par år siden. Jeg tror de er italienske av merket TLM? Jeg vet at de er 17cm og kan gi 60W. Jeg har prøvd å google dem men har ikke klart å finne noe mer om dem, derfor vet jeg ikke om de er noe å satse på. Det gikk fint å installere dem i bilen men jeg kan ikke si at jeg merket noe særlig forskjell.

Forhåpentlighvis så kan noen her hjelpe meg å sette sammen en pakke med helt akseptabel lyd og som er rimelig grei å installere. Jeg har ikke noe klart definert budsjett men jeg vil helst ikke bruke så mye penger. Da jeg ikke bruker bilen så mye i utganspunktet synes jeg det blir feil prioritering å bruke masse penger på noe som bare blir brukt av og til.

All hjelp tas i mot med takk.