Ekstra slag i sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Ekstra slag i sub

Min svoger har nettopp fikset anlegg i bilen, med litt hjelp av meg selve koblingen av anlegget var det han som tok seg av. Problemet er at når han skrur av tenningen, kommer det et "ekstra dunk" fra sub.
    Har hørt om dette problemet før, men ikke hvordan man løser det.

Er det noen her som har peiling eller forslag til hvordan man kan løse det?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valvikjc
    Min svoger har nettopp fikset anelgg i bilen, med litt hjelp av meg selve koblingen av anlegget var det han som tok seg av. Problemet er at når han skrur av tenningen, kommer det et "ekstra dunk" fra sub.
    Har hørt om dette problemet før, men ikke hvordan man løser det.

Er det noen her som har peiling eller forslag til hvordan man kan løse det?

Tror dete r jordinga som gjør dette. Be han finne ett bedre jordings punkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

slag i sub..

drev aktivt med bilstereo i mine "yngre" dager.. Og jeg mener å ha hatt det problemet engang.. Mener at det kom av at det ikke var forsinkelse nok (eller ingen) fra da jeg skrur på/av tenningen. husker ikke helt hva jeg gjorde for å bli kvitt dette.. Til de fleste bilforsterkere så er det som regel en tennings ledning.. en tynn tredje ledning til forsterkeren som kobles til tenningen eller 12 volt når bilen er startet.. det er en 12V spenning til denne som sier at forsterkeren skal skrus på/av.. Nå er dette endel år siden.. og mulig jeg tar feil.. men skader jo ikke å sjekke..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    drev aktivt med bilstereo i mine "yngre" dager.. Og jeg mener å ha hatt det problemet engang.. Mener at det kom av at det ikke var forsinkelse nok (eller ingen) fra da jeg skrur på/av tenningen. husker ikke helt hva jeg gjorde for å bli kvitt dette.. Til de fleste bilforsterkere så er det som regel en tennings ledning.. en tynn tredje ledning til forsterkeren som kobles til tenningen eller 12 volt når bilen er startet.. det er en 12V spenning til denne som sier at forsterkeren skal skrus på/av.. Nå er dette endel år siden.. og mulig jeg tar feil.. men skader jo ikke å sjekke..
    Hvis det er remote'n du tenker på (samme som styrer eventuell antenneheis) så er denne tilkoblet.
    Problemet er i det musikken blir borte, men enda kommer det et siste "blaff" fra sub'n

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke peil på bilstereo men noe sier meg kondensator ?

(tar sikkert veldig feil nå)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Slag i sub

Remote ja! Viste det var noe det het.. husket det bare ikke..
    Hvor har du koblet denne? på cd-spilleren? kanskje dumt å spørre om det, men har sett andre koblet den på en 12V kilde når bilen er startet, da de ikke har remote på på spilleren.. Du kan jo prøve litt feil søking om dette er problemet ved å sette en " bryter" i remote ledningen og skru den av før man skrur av tenningen.. bare for å se om det blir slag da..
    Eller som en annen medlem sier, et godt jordings punkt! Og ikke nødvendigvis helt fram til batteri, men chassiset.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Martin Logan
    Remote ja! Viste det var noe det het.. husket det bare ikke..
    Hvor har du koblet denne? på cd-spilleren? kanskje dumt å spørre om det, men har sett andre koblet den på en 12V kilde når bilen er startet, da de ikke har remote på på spilleren.. Du kan jo prøve litt feil søking om dette er problemet ved å sette en " bryter" i remote ledningen og skru den av før man skrur av tenningen.. bare for å se om det blir slag da..
    Eller som en annen medlem sier, et godt jordings punkt! Og ikke nødvendigvis helt fram til batteri, men chassiset.
    Mener remote er koblet til remote på spiller, men skal sjekke det opp og eventuellt sette inn en bryter som du foreslår.
    Når det gjelder jordinga mener jeg at punktet skal være bra nok, det er innpå bart metall. men kan selvfølgelig prøve et annet...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

slag i subb.

Holdt en del på med dette før, men det er en del år siden. Mulig det er et bra sted dere har funnet, men det kan ligge i jordinskabelen (skjøt, kabelklemmer).Er det flere forsterkere bør disse jordes på samme sted. Mulig dere også må jordet cdspilleren direkte til ramma. Prøv å pusse reint der dere skal jordet. Jeg hadde det samme problemet å det kan være ganske vanskelig å finne feilen. Lykke til..

Newcomer Chris_ sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av valvikjc
    Hvis det er remote'n du tenker på (samme som styrer eventuell antenneheis) så er denne tilkoblet.
    Problemet er i det musikken blir borte, men enda kommer det et siste "blaff" fra sub'n
    Remote er en blå ledning med hvit strek på. Antennekabelen er vel en orange en. Bruker du den antenneledninga som remote så er det store muligheter for at forsterkeren(e) kun vil virke når man har på radio

Så det er langt fra den samme ledningen om det var det du trodde

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •