Oppgradere anlegg i BMW med orginal radio/spiller

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppgradere anlegg i BMW med orginal radio/spiller

Hei

Jeg har et budsjett på 10.000 og tenkte jeg skulle få bedre lyd i bilen, en BMW 523i 2000-modell med business-cd/radio. Ønsker å beholde CDen/radioen av utseende-messige grunner. Har fått to forslag/tilbud;

Autolyd: Installere forsterkeren Pioneer PRSD420. Forsterkeren tror jeg kostet 4990,-. Pris inkludert montering: 8000,-

SR Bilradio: Clarion forsterker (1190,-), Alpine 13" høytalere (890,-), MBQuart composite 13" (1490,-), div kabler (1090,-). Totalpris med montering ca 8.600,-.

Han hos Autolyd var svært overbevisende. Han garanterte at lyden ville bli bra. Blir lyden mye bedre bare ved å skifte forsterker? Vil det bli bra med orginalhøytalerne? Hva mener du om tilbudene?

PS: Jeg er ingen lydfanatiker, men ønsker bare å oppgradere slik at lyden blir noe bedre enn det den er i dag. Budsjett er som nevnt 10.000,-

Mvh
    Sander

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    http://avforum.no/forum/god-lyd-bile...99-modell.html

Du kan oppgradere selv med Blaupunkt forsterker og tilhørende kabel. Jeg gjorde dette og forskjellen er veldig stor. Før følte man at der ikke skjedde noe når man skrudde på volumen, lyden blev egentlig bare dårligere og dårligere.
    Med Blaupunkt forsterkeren er det et festfyrverkeri av lyd, og du hører nå tydeligt forskjell i kvaliteten på sangene du spiller, anlegget er veldig avslørende....enorm forskjell.
    Dynamikken er veldig god også. Eneste du bør tenke på er å begrense den dybe bassen til høyttalerne bak kanskje, jeg fik det problem at de tålte veldig lite! Foran, hvor der er mindre høyttalere klarer det hva du kaster etter de, helt utroligt.
    Jeg har midlertidig satt et par 6,5" Peerless hifi høyttalere i hatthyllen som erstatning for de originale, og da bruker jeg lowpass funksjonen slik at de bare spiller under ca 100 hz.
    Nye høyttalere, Focal f.eks. vil selvfølgelig hjelpe ytterligere, men jeg vet ikke helt om diskantene i dørene (har du separate diskanter?) kan tas ut, tror egentlig ikke det.

Jeg hadde egentlig ikke de store forventninger til blaupunkt sin plug-and-play forsterker men jeg blev veldig overrasket....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •