Hei! Jeg er ny her inne Virker som det er mye kunnskap og snille folk her, så here goes:

Jeg har et ganske så bra anlegg i min Mazda 626, og har en 4-kanals Focal Solid forsterker på 4x80W som driver et Focal frontsett + noen 6x9" høyttalere i hattehylla. I tillegg har jeg en Cadence monoblokk og 2x10" Ground Zero subber. Det jeg har tenkt en del på er å kvitte meg med subbene og monoblokken, og kjøpe meg en mindre sub som kan drives av Focal-forsterkeren. Den gir 242W RMS med 2 kanaler brokoblet i 4 ohm.

Jeg trenger ikke noen mega boombox, da jeg som regel spiller på moderate nivåer.

Det jeg lurer på er å kjøpe en dynaBel lukket kasse til en 10" bass, og så kjøpe en Rockford Fosgate 10", den skal passe fint i en slik kasse. Det jeg lurer på er: Hva trenger jeg, og hvordan kobler jeg det fra forsterkeren til bassen? Litt amatør på området, og jeg vil ikke gjøre noe galt.

Fikk med meg at jeg bør ha dempemateriale til kassa, det er jo greit. Men vil det bare være å dempe kassa, koble til og skru elementet fast, så er alt klart? Tips til andre alternativer mottas også. Jeg vil helst bruke minst mulig penger på dette. Max 1500 kr, ca.

Mvh

Eivind