Bytte av orginalhøyttalere i Saab 9-5 - Impedans spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte av orginalhøyttalere i Saab 9-5 - Impedans spørsmål

Bilen har AS2 som betyr at den har forsterker og 7 orginalmonterte høyttalere. Det finurlige er forskjellig impedans på høyttalerene som er orginalmontert:
    Dashbord: 4 Ohm
    Framdører: 2 Ohm
    Bakdører: 3,8 Ohm

Vil det medføre problemer å montere 4 Ohm's høyttalere i frem og bakdører ? Er 2 ohms's i frem og bakdører ok ? Eller bør man holde seg strikt til den impedansen som sitter i orginalhøyttalerne ?

Hilsen bilstero nybegynner

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TS igjen:
    Hvis jeg skal følge standard impedansen og utvalg av høyttalere i det norske markedet kommer jeg opp med følgende:
    Dash: Polk audio 3,5" - 4ohm
    Fremdører: Infinity Kappa 6,5" - 2 ohm
    Bakdører: Focal Access cvx 4" - 4 ohm

Som dere ser en lett blanding av merker for å få det hele til å gå opp mht impedans og høyttaler diametre

Alternativet er å sette en Focal Acess 165cvx i fremdørene. Dette er 4 ohm's høyttaler. MEN uskikker på hvordan forsterkeren vil reagere på denne konfigurasjonen ?

I min uvitenhet skulle jeg tro at samme merke og serie gir mest harmonisk lydsignatur i bilen? Kommentarer.....

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste vil nok være å installere høytalere av samme merke som sacer sier.
    Jeg vil anta at det beste er å kjøre på med høytalere med en impedanse på 4 ohm. Dette er den generelle impedanse standarden for bil-stereo. Faren med for lite impedanse i HT.ene er for stor last for forsterkeren. 4 ohm på alle HT-ene vil gå helt fint...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •