Koble til subwoofer??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble til subwoofer??

Har akuratt satt inn nye 6 x 9” høytalere i hattehylla. De funker bra. Men har ikke peiling på hvordan jeg skal koble til subwoofern. Det er en Cube cx180p subwoofer m/innebygd forsterker 200 watt. Bakpå den står det: Hi inn/power og Low innput. Av ledninger har jeg: 1 Svart, 1 Blå, 1 Gul, 2 svart/hvite og 1 RCA kabel. Er helt nybegynner på sånt, så jeg lurer på hvordan skal dette kobles?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koble til SUB

Hei. Det enkleste er å koble til kun lavnivå-inngangen i Sub-en. Kun en enkel phono-kabel (tilsv. som øvrige lydkabler). denne skal mot en egen SUB-utgang på hjemmekinoforsterkeren din.

Hvis din forsterker IKKE har utgang for SUB, så må du koble fronthøyttalerne gjennom sub-en. Dvs, både høyre og venstre front kobles til SUB-en, og deretter videre til fronthøytalerne. OJ

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du egen forsterker i bilen?

Hei!

Oppkoblingen av din subwoofer kommer mye an på hvordan resten av oppsettet er koblet. Burker du bare cd-spileren i bilen og de innebygde forsterkerene der eller har du egen forsterker i tillegg?

Om spilleren din har egen subwoofer-utgang gjør du som innlegget over sier, du kobler en phono-kabel fra sub-utgang på spiller til low-input på subwooferen.

Har du ikke sub-utgang eller annen utgang du kan/vil bruke kan du koble høyttalerutgang(høy signal) til subwoofer.

I tillegg må sub'en få strøm, så du må koble en ledning fra batteriet (+) og til sub og så en ledning fra sub til et godt jordingspunkt. Hvis du ikke har gjort dette før kan det være lurt å få litt hjelp, det er ofte litt jobb å få strukket opp power, alt etter hvor batteriet er i bilen. Husk at alt du kobler rett mot batteriet MÅ ha sikring i passelig størrelse. I min bil har jeg sikring på (+) kabelen i motorrommet før kabelen går gjennom torpedoveggen og inn til forsterkeren.

Lykke til!

PS! Jeg er absolutt ingen ekspert, så sjekk gjerne med andre. Det er garantert mange her på forumet som har mere erfaring og kunnskap innen bilstereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Status?

Hei!

Hvordan gikk det med oppkoblingen, har du fått grombass i bilen?

Ville bare spørre, er jo kjedelig om du ikke fikk nok hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gikk bra, fikk det til etterhvert , takker for hjelpen