Bass i hatthylle E46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bass i hatthylle E46

Prøvde å skifte de originale høyttalere i hatthyllen til et par Peerless SC165 med kortsluttningsring der satt i mine Carlsson OA50.2.
    Peerless´en har stor magnet og er en fin høyttaler, men, jeg er blev noe skuffet da jeg hørte den i bilen.
    Har en Blaupunkt PNP 4 x 75 watt forsterker, og det originale frontsettet spiller full-range og klarer tilsynelatende det meste uten å knele, men både de originale høyttalere i bak, og Peerless´en har store problemer.
    Gain på frontsettet er på ca. 1/4 og bak ca. 1/2, og selvom baksettet er filterert ved ca. 100 hz via forsterkeren (!!) da får jeg disse "klikk" lyder der tyder på overbelastning og bak henger ikke på volumet foran.
    Jeg er meget overrasket over dette, men kanskje det er normalt?
    Hva må jeg gjøre? Kan vanlige hifi høyttalere egentlig ikke brukes til bil?
    Jeg trenger ikke subbass, men liker bare litt ekstra tyngde til lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har selv brukt hifi elementer i bil uten noen drastiske problemer, men min erfaring er at bil elementer ikke er så kravstore til omstendighetene rundt dem,mens hjemme elementer stiller litt krav til kassevolum,demping osv før man kan få en fin lyd, hvis du har hatt et element løst i luften,så satt det ned i et kabinett så hører du en drastisk forskjell. bmw e46 har vel disse små plast kassene hvis jeg ikke husker feil, disse er ikke noe å skryte av, å er med på å ødlege lyden i mine ører, har montert noen 100 bil anlegg å som regel fjerner jeg disse kassene som bmw bruker, gjorde det i min egen bil å det ble mye bedre. til bmw e46 så får du jo kjøpt en orginal 8" bass i fra harman/kardon. det er ikke verdens beste men den gir orginal annleget et lite løft. jeg har muligens en liggendes,eller så er ebay gunstig på pris på disse elementene. er du fast bestemt på å bruke hjemme elementer er det greit å finne noen som ikke har veldig høy OHM.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •