Parametric EQ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Parametric EQ

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Parametric EQ

Hei,

Er det noen som har erfaring med å stille inn parametric equalizes? Jeg har akkurat installert nytt anlegg i bilen og anlegget må tunes.

Lurer på om jeg skal ta det til en sjappe, eller om noen ville være interessert i å komme med en hjelpende hånd?

Anlegget er et typisk DIY aktivt opplegg med bl.a Seas ER18RNX høytalere og Alpine xt19 diskant høytalere. Hovedenheten der EQ sitter er en Eclipse CD7200.

8)

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eeep
    Hei,

Er det noen som har erfaring med å stille inn parametric equalizes? Jeg har akkurat installert nytt anlegg i bilen og anlegget må tunes.

Lurer på om jeg skal ta det til en sjappe, eller om noen ville være interessert i å komme med en hjelpende hånd?

Anlegget er et typisk DIY aktivt opplegg med bl.a Seas ER18RNX høytalere og Alpine xt19 diskant høytalere. Hovedenheten der EQ sitter er en Eclipse CD7200.

8)
    kjøp deg en lydtryksmåler å finn ut hvor du har peaker å diper i frekvensomerådet å juster peqen etter det

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eeep
    Hei,

8)
    Skal du klare å få et best mulig resultat med en parametrisk Eq bør du ha en spektrum analysator så du kan se hvilke område du har problemer med og justere rett Q-faktor på båndene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •