Anlegg i BMW E46 99-modell

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Anlegg i BMW E46 99-modell

Hei

Tenkte jeg skulle bygge meg anlegg til min E46 sedan.

Det er i fremdørene mid-bass og diskant av uvisst størrelse og element i hattehylle av uvisst størrelse.

Bilen har BMW Business CD som jeg har lyst og beholde for utseendets skyld.

Har lyst å koble på 4-kanals forsterker til denne samt bytte ut alle elementene i hele bilen og koble disse til forsterkeren.

Blir vel også subwoofer, men ikke med en gang.

Har dere tips til element og forsterker som krever minimalt med modifikasjoner ? (tenker på kutting i interiør samt dører og hattehylle. kabler er ikke nøye med)

Mvh
    Filip

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på min andre E46, men jeg har aldri tenkt på å bytte ut høyttalere. Tanken på en sub har vært der, men foreløpig har det blitt med tanken.

Det jeg derimot kan anbefalle er Desnion ICElink sin Ipod kobling mot den originale BMW business front enheten. Det har virket knall i begge bilene mine.

Dension Audio Systems
    Profil Data a.s

Når det gjelder høyttalere så tror jeg det er standard 13cm elementer som brukes i hattehyllen og i framdørene. Se vedlagte link til pioneer sine sider.

BMW 3-series 4-door E46 (03-1998/03-2005) - Høyttalere og tilbehør til din bil

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker og bukker for svar

13cm til dører og hattehylle ja, men leste en plass en kar som hadde kjøpt, men det passet ikke, elementene ble for små.
    Leste en annen plass at elementene er 6,25", noe som er MEGET uvanlig. Bilprodusentene gjør det ikke lett

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av filip
    Takker og bukker for svar

13cm til dører og hattehylle ja, men leste en plass en kar som hadde kjøpt, men det passet ikke, elementene ble for små.
    Leste en annen plass at elementene er 6,25", noe som er MEGET uvanlig. Bilprodusentene gjør det ikke lett

man får adaptere slik at 13cm passer.

skiftet cd-spiller i en e46 328 coupe for en stund tilbake, man får erstatningspaneler til midtkonsollen slik at det ser bra ut. de originale spillerne og høyttalerne som står i bmw er ikke mye å skryte over, ikke engang bose høyttalerne.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor fikk du kjøpt et slikt erstatningspanel?

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinram
    Er på min andre E46, men jeg har aldri tenkt på å bytte ut høyttalere. Tanken på en sub har vært der, men foreløpig har det blitt med tanken.

Det jeg derimot kan anbefalle er Desnion ICElink sin Ipod kobling mot den originale BMW business front enheten. Det har virket knall i begge bilene mine.

Dension Audio Systems
    Profil Data a.s

Når det gjelder høyttalere så tror jeg det er standard 13cm elementer som brukes i hattehyllen og i framdørene. Se vedlagte link til pioneer sine sider.

BMW 3-series 4-door E46 (03-1998/03-2005) - Høyttalere og tilbehør til din bil
    Hvor kjøpte du Dension Audio Systems? Hvilke modell valgte du? Pris? Har en E91. Tror det er likt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sevald
    Hvor kjøpte du Dension Audio Systems? Hvilke modell valgte du? Pris? Har en E91. Tror det er likt
    Trir det er det som er i linken "Profil Data a.s"

xanakor: er det ikke harman/kardon som er i BMW ? Uansett, ikke noe å skryte av

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Dension systemet av Profil Data. Jeg husker ikke helt hva den modellen jeg kjøpte het, men det var forrige modell serie som bare aksepterte Ipod og ikke den nye GW serien som også aksepterer USB +++. Jeg betalte ca 2000,- for mitt sett.

En kamerat har kjøpt en GW (usikker på hvilken modell det ble) til sin E39, og han er også kjempe fornøyd. Veldig praktisk å bare ha en USB stick med musikk i hanskerommet.

På hjemmesiden til Dension så finnes det et selector verktøy som forteller hvilken modell som passer din bil. Sjekket kjapt for E91 og fant for Navi prof og Business og for vanlig Prof, men ikke den vanlige Business modellen. Ville tatt en tlf til Profil Data og hørt med de. Fikk inntrykk av at vedkommende som jobbet med Dension systemene der har god oversikt.

Dension - Compatibility (velg oem fra menyen på venstre side)

Newcomer Sevald sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Skal ta en telefon til dei:-)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For montering av 16 cm høyttalere bak.
    34147 Høyttalerovergang E46
    Normalt er det 17 cm i bak og 16 cm foran.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •