sub+forsterker til bmw 320

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

sub+forsterker til bmw 320

Lurer på om det er mulig og koble forsterker til den originale cd spilleren (type buisness navigasjon)? Cd spilleren ligger i bagasjerommet med cd veksler, er det ikke mulig å koble det til denne så slipper jeg og dra kabler fram, batteriet ligger også bak?

Er også ganske mye velge mellom så trenger litt hjelp med hva jeg burde kjøpe, har tenkt på disse.

Komplett.no - Pioneer TS-W3001D4 Champion Series Sub, 30CM, Air Suspension System, 3000W Max + ELTEK AS ?

Eller:

www.megabillig.no MEGABILLIG AS

Kan noen også forklare forskjellen mellom monoblokk/2kanal-4 kanal osv ? Prøvd og søke men finner ikke noe info om det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei på deg Oksen, Har null peiling på BMW, men kan prøve å forklare deg forskjellen på mono,2 og 4 kanal.
    Mono forsterker har bare EN utgang, derav ordet mono, denne blir brukt som subforsterker.
    2 kanaler har TO utganger og blir brukt til å drive frontsett, eller bak høytalere, noen bruker også en to kanaler til front sett og en sub, da noen forsterkere tåler dette, vær OBS på at ikke alle gjør det.
    4 kanaler har FIRE utganger og brukes til ett frontsett og bak høytalere, eller den kan som regel brokobles, slik at du bruker de to utgangene bak til en sub.

Dette var bare kort forklart, er det mere du lurer på så bare spør. Mange her som er bedre til å forklare enn meg...:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må rette deg litt nå alfert, mono betyr ikke at det er en utgang,er mange mono forsterkere som har 2 utganger, blandt annet: rockford fosgate t1500-1bd, t1000-1db,t500-1bd t300-1bd, og Gto serien til jbl. og mange flere.

Mvh

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en E46 3-serie før, da skjøtet jeg meg på høyttalerkablene som går til originalhøyttalerne i hattehylla og koblet suben på der (til høynivåinnganger på suben). Det fungerte greit. Strøm må du jo nesten trekke fra batteriet, men som du sier ligger jo det bak så det går jo fint
    --
    Thorbjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monoblokk er ikke bare en kanal nei, jeg har en Rockford Fosgate T10001BD, er to kanaler på den, men kan nok kobles i mono ja for å få mer effekt ut av den

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cHILL
    Må rette deg litt nå alfert, mono betyr ikke at det er en utgang,er mange mono forsterkere som har 2 utganger, blandt annet: rockford fosgate t1500-1bd, t1000-1db,t500-1bd t300-1bd, og Gto serien til jbl. og mange flere.

Mvh
    mono betyr 1. hvorfor r/f og jbl har 2 kan være for att det skal være enklere å koble nå som de fleste subber kommer med dobbelspole. jeg er overbevist om at disse to går sammen til 1 inne i forsterkeren. t10001bd kan IKKE brokobles som en 2 eller 4 kanaler! Det er ingen høyre og venstre kanal som på en 2kanaler eller stereoforsterker om du vil kalle den det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget mulig at jeg tar feil (det har skjedd før:-D )
    Men er enig med kenneth85 i det han skriver... Men er det slik som cHILL og cv-dan skriver, så må jeg bare spørre hvorfor i all verden kalles disse monoblokker da???

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    monoblokk?

er det ikke bare 1 forsterker modul i monoblokk da, og som bare kan spille "mono"
    utgangen på forsterker til høyttaler er koblet til forsterker modul så du har bare en kanal men flere utganger for den kanalen...

2 kanals har 2 forsterker moduler og kan spille høyre og venstre (sterio)
    jeg har ikke sett en 2 kanals forsterker med mer en 2 høyttaler uttak.. ^^

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei ikke vet jeg, men på min Rockford er det 2 utganger ihvertfall, men har hørt at det er bedre å kjøpe en monoblokk enn en 2 kanaler, vet ikke hvorfor men har hørt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er 1 utgang som går over i 2! sikkert bare for d praktiske, hvem hvet.. men uansett spiller en monoforsterker høyre/venstre gjennom en kanal og ikke som en 2kanaler som ha deler høyre/venstre. (om noen skjønnte hva jeg mente:P)

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Monoblokken min går over i 2 utganger, dette for og kunne ta i mot mye kabler, når man kobler 2 bassere på den f.eks.

Ta en titt på denne pakka her:
    SPL Dynamics

Dette er ikke billig merke SPL, men finsk kvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, feilposting...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurer litt på denne pakken
    Alpine Basspakke - Bilradiospesialisten - BILSTEREOPAKKER

Det der er vell en mono forsterker? Det står at den leverer 1*xxx watt i den og den ohmen hvis du skjønner :P Betyr det at den kan bare drive en sub, eller tar den forsterkeren der begge subbene i pakken? Noe annet ville jo vært rart siden det er en pakke?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den skal drive begge. 1 kanal kan drive fler enn 1 høyttaler, alt etter hvordan du kobler det sammen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •