Styrestrøm?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Styrestrøm?

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Styrestrøm?

Heisann!

Jeg er egentlig veldig noob når det kommer til bilstereo (og mye annet selvfølgelig :P), så jeg kan ikke si jeg er helt inne i hvordan ting bruker å være..

Uansett så har jeg et par spørsmål angående min nylig innkjøpte dynabel bf4501 som jeg håper jeg kan få svar på!

1: Koblingspunktet som sitter mellom jord og plusspol er vel tilkobling for "styrestrøm" (eller hva man nå kaller det..)?

2: Hvordan kobler jeg denne til spilleren?

3: Man trenger vel ikke noe spesielt grovt tverrsnitt på denne (noen trådpar av en tp-kabel kan kanskje brukes?)?

4: Hvorfor er det 2 stk utganger på denne monoblokken (hva og hvordan skal det eventuelt kobles?)?

Takker for alt av svar som måtte komme!

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Heisann!

Jeg er egentlig veldig noob når det kommer til bilstereo (og mye annet selvfølgelig :P), så jeg kan ikke si jeg er helt inne i hvordan ting bruker å være..

Uansett så har jeg et par spørsmål angående min nylig innkjøpte dynabel bf4501 som jeg håper jeg kan få svar på!

1: Koblingspunktet som sitter mellom jord og plusspol er vel tilkobling for "styrestrøm" (eller hva man nå kaller det..)?

2: Hvordan kobler jeg denne til spilleren?

3: Man trenger vel ikke noe spesielt grovt tverrsnitt på denne (noen trådpar av en tp-kabel kan kanskje brukes?)?

4: Hvorfor er det 2 stk utganger på denne monoblokken (hva og hvordan skal det eventuelt kobles?)?

Takker for alt av svar som måtte komme!
    1: Du kan vel kalle det styre strøm ja. Den inngangen er slik at når den får 12V så starter forsterkeren, den kobles til ATT`en på cd spilleren. ATT er eigentleg utgang til antenne forsterker men kan brukes til å starte forsterkeren.

2: Som sagt, ja.

3: Du trenger ikkje grovt tversnitt, du kan bruke ein tynn 1 leder f.eks eit trådpar på tp kabelen. Det er som regel ein slik tynn ledning på signalkabelen som går mellom spilleren og forsterkeren.

4: Veit ikkje heilt kvifor det er 2 utganger, men du kan heilt sikkert brokoble dem. Se i bruksanvisningen hvordan det kobles (er som regel + på eine kanalen og - på eine kanalen).

mvh
    Frode

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 utganger for og lettere koble til 2 element tipper jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av IsakAlexander
    2 utganger for og lettere koble til 2 element tipper jeg.
    Jepp
    Har en Rockford Fosgate monoblokk jeg, er 2 utganger på den også.

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det blir jo en god del enklere å bruke ferdig paralellkobling på forsterker fremfor å måtte koble fra det ene til det andre elementet.. :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •