Opel Astra Cupe 99mod --> strømkabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Opel Astra Cupe 99mod --> strømkabel

Hei.

Har et par ting jeg lurer på angåene starten på mitt nye prosjek i bilen min.
    Jeg skal ha forsterker i bagasjerommet, sammen med sub og div, og trenger da selvfølgelig en strømkabel fra batteriet og bak til bagaskerommet.

1. Probelem mitt er, for å få kabelen skjult i kanalen inni bilen langs setene, må jeg ha ut forsetene. Noen som har anelse på hvordan jeg gjør dette? Evt andre måter å gjøre dette på? Går ut i fra at å legge kabelen i kanalen er beste løsning.

2. Kabelelen gjennom torpedo veggen, frem til motor rommet. Min forige bil var en 240, 85 model, altså 1000 vis av muligheter der siden bilen var så stor og ting ikke er plassert så tett og kompakt som biler er i dag. Jeg tenkte å enten finne et hull som allerede er der, men som jeg tviler sterkt på at jeg får en 32mm tykk kabel gjennom, eller (noe jeg er litt skeptisk til) borre et nytt hull i veggen. Noen som har tips her?

Håper på noen hjelpsomme svar, takker på forhånd

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, kanskje litt sent svar men jeg svarer for det

Jeg har også Astra Coupe og har akkurat trekt kabel i den. Jeg har ikke trekt så tykk kabel som du skal, men jeg tok ikke ut setene, jeg bare løsnet lista og klemte kablene nedi. Utrolig hva man får plass til der. Nå skriver du ikke hvilken motor du har i coupeen din, men har du som meg en 1,8i så er det ikke noe ledig hull. Hvis du ser bak motoren på høyre side så se du en svart plate hvor gasswiren går igjennom. Det brukte jeg drillen med ett steppbor og lagde ett hull. Da kommer kablen ut litt over gasspedalen og kan lett trekkes vidre

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Takker for svar.
    Jeg har kommet så langt at jeg har fått lagt kablene, sånn som du sa
    Trengte ikke å ta vekk setene bare flippet opp ene siden på dekselet og la den nedi.

Eneste som gjenstår nå er å få kabelen frem til motor rommet. Har snakket med noen som driver med dette og de sa at det ikke var noen ledige hull i bilen min, som du sier. Så jeg skal borre et hull. Så takke for tips om hvor jeg kan borre det. Hva brukte du til å tette igjen med? Og brukte du noen gjennomføringer for å beskytte kabelen mot karroseriet? Eller er ikke det nødvendig hvis man tetter med f.eks sikafleks eller silikon.

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruk gummi gjenomforing også kan du ha på sikaflex eller andre morosaker rundt etter på for få det helt tett..

det vil gi deg en bedre natte søvn om du vet at kabelen riktig lagtopp,
    enn om du borrer ett hull og drar den igjenom..

Troeen

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du fikk grei plass til 35mm2? Synes det nesten var litt trangt for den jeg la Jeg brukte en gummi gjennomføring ja, da skraper ikke kablen mot metallet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    32mm2 gikk greit ja. Og to sett med signal kabler og styre strøm til forsterker på andre siden

Hvor får man tak i gjennomføringer? Noen nettsider som har dem?

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tettis
    32mm2 gikk greit ja. Og to sett med signal kabler og styre strøm til forsterker på andre siden

Hvor får man tak i gjennomføringer? Noen nettsider som har dem?

har vel det du trenger og litt mer
    €€ Velkommen til Installbay.no €€

Troeen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •