Legge opp annlegg i nyere bil.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Legge opp annlegg i nyere bil.

Hei, jeg har lenge tenkt på å rigge nytt annlegg i min 04mod BMW.
    Men siden det ikke ser ut som om jeg klarer å spare opp nok penger
    i løpet av sommeren tenker jeg kansje å legge opp noe av det gamle annlegget, midlertidig. I allefall strekke opp kabeler og slikt selv.

Hadde egentli tenkt å få dette gjort av Bilradiospesialisten, men det blir jo gjerne litt dyrt. Men det jeg lurer på er hvordan i all verden kan jeg gjøre det?
    Er det noen her inne som har strukket kabeler i nyere BMW'er?

Hvor burde kabelene ligge? Og er det mulighet for å komme gjennom torpedoveggen uten at det blir jalla? Hvis noen har sett en guide ville jeg sette pris på det. Hvis ikke kan jeg kansje lage en guide hvis jeg setter i gang på egenhånd etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det vil være noe problem å legge kabler i en så ny bil. Torpedoveggen finner du nok en gummipropp du kan bruke, se på passasjersiden i motorrommet, det er mest brukte stedet.
    Innvendig i bilen ville jeg undersøkt muligheten for og strekke kablene under "trakkelisten" i dørene, der ligger det gjerne kabler originalt med god plass til flere.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk, jeg får ta en grundig kikk snart, og se om ikke jeg kan finne ut av noe. Husker jeg måtte bore i den gamle bmw'en da det var fullt der de andre ledningene gikk. Er alltid like mye styr å komme gjennom med alle kablene. Hehe. Håper bare jeg kommer i gang med det snart.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en nøyere kikk kom jeg frem til at det er så godt som umulig å finne frem til noen plass i torpedoveggen, jeg kan rett og slett ikke se torpedoveggen for motor og plastdekseler. Men det jeg derimot fant ut er at det allerede er en 12v uttak i bagasjerommet. Jeg regner med denne er lagt opp med alt for tynne ledninger, men hvis jeg går fra den til en kondensator eller et annet batteri, har jeg vell en mulighet?

Eller må jeg skaffe meg en som har greie på nyere bmw'er som kan fortelle meg hvor jeg burde gå med ledningene?

Newcomer matador sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken bmw er dette? mange av de som har batteriet bak eller under baksettet ingen sak å legge kabler ellers, og det er bare å fjerne lister langs siden for å legge kabler. som alltid er ellers mest fornuftig å legge strøm kablen på samme siden som batteriet sitter. signal kabler kan legges på motsatt siden men INGEN KRAV... ikke noe hokus pokus med nyere biler ellers og motor rommene ser mer velfylte ut men er faktisk vanlig med gummi propper bare at disse kan ligge under lyd dempings matten som er der.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ingen dempematte heller, kan stikke ut å ta et bilde så dere kan se.
    Men batteriet sitter i en boks på styrbord side i motorrommet. Jeg går ut ifra at hvis jeg skal gjennom torpedoveggen må jeg gjøre det under dette.

Jeg mener nok også at strøm og rca må legges på hver sin side, hvis ikke får du sånn dum turbolyd i hele annlegget.

Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her kommer bildene.

Her er strømuttaket bak. Ledningene som ikke er med på bildet ser ganske tynne ut. Men hvis jeg bruker kondensator går det kansje? Det er vell kansje ei alt for liten sikring på denne også?

Her er et bilde av motorrommet, som du ser er det ikke mere plass en hva som trengs.

Og her er et bilde av boksen som batteriet sitter inni. Her går ingen ledninger gjennom torpedoveggen.

Og til slutt stakk jeg hånda inn på siden av motoren og tok et lite bilde av selve torpedoveggen, her klarer jeg akkuratt å få inn hånda, men ikke noe mere. Like dårlig plass på andre siden. av motoren.

Newcomer Spajderman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke brukt det gamle 12v-uttaket iallefall, selv om du har tenkt å bruke kondensator/ekstra betteri går det like mye strøm fra dynamo/batteri i motorrom til anlegget bak.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •