Bra anlegg til en billig penge, hva?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bra anlegg til en billig penge, hva?

jeg kjøpte meg akkurat ny bil, Mercedes c 220cdi sport 99 modell stasjonsvogn. Lyden i anlegget som sitter i er ikke akkurat god, så jeg tenker jeg må bruke noen lapper på å få det litt bedre. Nå står det to cd spillere i, en billig pioneer sak og den originale. Begge disse tror jeg ikke er det helt store, så tenker å skifte de ut. Høytalerene tenker jeg også å bytte. Tenkte muligens i to komponentsett(ett i dørene forran og et i dørene bak). Har tenkt en del på dynabel sine, de tror jeg ser bra ut til en rimelig penge. Som cd spiller har jeg tenkt litt på Alpine CDA-9812RB(4*60watt). Men lurer litt på om denne er kraftig nok til å drive to komponentsett skikkelig?(6 1/2" versjonen)

Jeg vurdere også å kanskje sette inn en sub med en forsterker ved en senere anledning.

Hva tror dere om et slikt oppsett? Noe anna dere kanskje heller ville ha godt for?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cd- spilleren du vurdere å kjøpe er en grei spiller, en bra spiller til hva den koster, dynabel har mye bra og billig bilstereo.

Men nei, en cd-spiller klarer ikke å drive ett komp sett skikkelig, en "normal" cd-spiller yter ca 23-27 watt rms, det sier seg selv at det ikke går, desverre.

Men du vil få MYE bedere lyd enn det du har nå.

Mvh

Newcomer db-monster sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva er budsjettet?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En vanlig cd spiller til bil yter som tidligere nevnt ikke mer enn 27RMS som oftest.
    Det anbefales derfor sterkt at du kobler høytalerne til en forsterker. (mer jobb, men det er verdt det)

Skal du ha GOD lyd anbefaler jeg to forskjellige merker på høytaler siden (selv om det finnes mange fler som er gode)
    Personlig har jeg god erfaring med både Kappa serien til Infinity. MB Quart lager også høytalere med veldig ren og klar lyd.
    Vet også at Focal produserer høytaler element til bilstereo. Så vil tro at de også har brukbar lyd, selv om jeg ikke har hørt de selv.
    Har også hatt et sett med Alpine høytalere. Disse spilte også bra, hvertfall med tanke på ytelse kontra pris.

Regner med at du er avhenig av budsjett, men hvis anlegget virkelig kan koste har Pioneer en egen "referance series" Det er nok noe av det råeste du får, men skal du ha hele serien med høytalere, cd spiller, forsterker(e) og sub blir det ikke billig...
    Når det gjelder pioneer sine mer normale høytalere anbefaler jeg deg å styre unna. Lyden i de er litt "grøtete" Da er lyden i Alpine høytalerene mye bedre. Men som sagt, best lyd får du ved å gå litt opp i pris, til feks MB Quart og Infinity Kappa series.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •