Hifi I båt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2

Tråd: Hifi I båt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hifi I båt

Morn Folkens

Jeg har snust litt på å sette inn et hifi anlegg i en båt. Båten er en 40 fots seilbåt, så det er en del plass her og der.

Det er allerede laget muligheter for å montere en bil-cdspiller, men jeg lurer på om jeg skal drive noen System Audio høytalere og da trenger jeg mer effekt enn det en slik boks kan levere tror jeg?

Høytalerene er SA Comet i front, SA comet center (kan utgå hvis jeg ikke har plass) og to SA talent.

I tillegg så skal jeg montere to ute høytalere i cockpit.

Er det noen som har forslag til en grei CDspiller og effektforsterker jeg kan bruke her?

Noen problemer med å koble hjemmekino høytalere til en bilforsterker?

Jeg kan drive anlegg både på 12 og 240 V i båten så hvis noen har forslag til andre setup så er det bra, men jeg vil ha så lite som mulig elektronikk "fremme" i båten. Vil kunne gjemme det unna i skott og skrog.

-Kringon

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kringon
    Morn Folkens

Jeg har snust litt på å sette inn et hifi anlegg i en båt. Båten er en 40 fots seilbåt, så det er en del plass her og der.

Det er allerede laget muligheter for å montere en bil-cdspiller, men jeg lurer på om jeg skal drive noen System Audio høytalere og da trenger jeg mer effekt enn det en slik boks kan levere tror jeg?

Høytalerene er SA Comet i front, SA comet center (kan utgå hvis jeg ikke har plass) og to SA talent.

I tillegg så skal jeg montere to ute høytalere i cockpit.

Er det noen som har forslag til en grei CDspiller og effektforsterker jeg kan bruke her?

Noen problemer med å koble hjemmekino høytalere til en bilforsterker?

Jeg kan drive anlegg både på 12 og 240 V i båten så hvis noen har forslag til andre setup så er det bra, men jeg vil ha så lite som mulig elektronikk "fremme" i båten. Vil kunne gjemme det unna i skott og skrog.

-Kringon

Det er ikke noe problem og koble noen vanlige høytallere til en bilstereo. Det eneste du bør være litt obs på er at de bør være relativt lett drevne, så alt over 93db vil være possetivt. Jeg vil anbefale deg å kjøpe en spiller enten fra Pioneer eller Alpine, da disse har de mest stabile forsterkerne. Er det litt avstand fra batteriet/strøm sentralen til spilleren bruk god tukkelse på strøm kabelen 4 eller 6mm2.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •