Koble til iPod (Touch) i -04 A3 med concert

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer royrov sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Koble til iPod (Touch) i -04 A3 med concert

Jeg sitter å ser på diverse løsninger for å koble min iPod til det orginale Concert anlegget i min 2004 Audi A3.

Hva finnes på markedet i dag ? hvor får man kjøpt det ?

FM sending er uaktuelt, og helst skulle det ha brukt line out på iPod og ikke 3,5mm jack.
    Jeg har nå en iTouch, vet ikke om det vil fungere med de løsningene jeg har sett på.. men i tilfelle får jeg rote frem en gammel ipod eller kjøpe en som støttes..

Ser litt på HK Drive+Play 2, men har egentlig ikke så lyst på en ekstra skjerm på dashboard..

Kom med forslag og linker!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du aux inngang på spilleren i bilen i det hele tatt?

Tør jeg spør hvorfor du ikke vil bruke minijack-utgangen på iPOD'en ?

Er det en sånn kobling du kunne tenke deg?

Eller en slik:

Eller denne (egentlig lik nr 1 men lengre kabel og annen farge):

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er linjeinngang for cdskifter som brukes.. (jeg har ikke skifter)..

om man bruker jack på ipod så bruker man også forsterker på iPod, jeg vil bare ha signaler fra iPod ikke noe forsterking... Sånn at det ikke blir volumjustering på to plasser, samt at det er bedre lyd..

iPod'en skulle i tillegg helst ha vært betjenbar via Concert radioen..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av royrov
    er linjeinngang for cdskifter som brukes.. (jeg har ikke skifter)..

om man bruker jack på ipod så bruker man også forsterker på iPod, jeg vil bare ha signaler fra iPod ikke noe forsterking... Sånn at det ikke blir volumjustering på to plasser, samt at det er bedre lyd..

iPod'en skulle i tillegg helst ha vært betjenbar via Concert radioen..
    Ok

På alle de tre kablene du ser er det dockin/linjeutgangen som brukes og du styrer da volumet kun fra bilens anlegg.

Men jeg tviler veldig på at du kan styre sangene. Til det tror jeg du må ha en original docking og en forsterker som har denne muligheten - slik man har på stueanlegg (Yamaha f.eks).

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest på en del forum osv, derd det er bokse du kobler imellom, får å få basic kommandoer som play, neste, forrige osv på stereoen..

saken er at de postene jeg finner er fra 2006 og tidligere... derfor en smuleutdatert..
    Dessuten er jeg usikker på om det støtter det nye interfacet til iTouch. Derfor begynner det å helle mot HK Drive+play 2, koster $400 på amazon.. Saken er at det blir litt mer installasjon og får den skjermen på dashboard..

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av royrov
    har lest på en del forum osv, derd det er bokse du kobler imellom, får å få basic kommandoer som play, neste, forrige osv på stereoen..

saken er at de postene jeg finner er fra 2006 og tidligere... derfor en smuleutdatert..
    Dessuten er jeg usikker på om det støtter det nye interfacet til iTouch. Derfor begynner det å helle mot HK Drive+play 2, koster $400 på amazon.. Saken er at det blir litt mer installasjon og får den skjermen på dashboard..
    hmmm - tenkte jeg måtte teste noe.
    Både Kia og Hyundai tilbyd iPOD tilkobling i noen av sine biler, henholdsvis Cee'd og i30.
    Jeg tok en tur til Hyundai forhandler og testet ut iPOD saken i en i30.

Ojsann, dette var flotte saker.

Unde armhviler mellom forsetene er det tilkobling, en kabel følger med. USB+minijack i den ene enden og iPOD spesialkobiling (linje) i den andre.
    Kobler til iPOD og hva skjer:
    aha - Hyundai logo på iPOD'en og på radio/CD spiller displayet kommer iPOD sangen opp! I tillegg får iPOD'en strøm

På radio/CD spiller kan man med det ene kontrollhjulet bla rundt i innholdet på iPOD'en og velge artist/album/playlist slik man gjør på iPOD'en.
    Man kan selvfølgelig ha på "miks sanger" og bare velge neste sang via kontrollen på rattet.

Noe jeg synes var ekstra bra: hvis man har valgt aux/iPOD og spiller musikk, men så skrur av eller skifter til radio, så settes sangen på pause. Velg tilbake til aux eller sett på tenningen igjen, og så er sangen tilbake der du var sist.

Jeg er usikker op om iPOD'en går i dvalemodus hvis man skrur av tenningen og lar iPOD'en bare være koblet til.

Dette er vel noe sånn du hadde tenkt deg, royrov?

Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peripheral Electronics, Dension eller Connects2 bør ha noe som kan brukes.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •