2 spillere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: 2 spillere

Active kjetilae sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2 spillere

en kamerat har planer om en stereo i båten, han vil ha en spiller som er koblet opp med forsterker, og en spiller som går rett ti 6x9". planen hans er å bruke de samme høytalerne på begge spillerne, noen forslag til hvordan dette kan løses på en enkel måte?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor skal han ha to spillere? Er jo bare å koble 6x9 i cd spiller og forsterker i samme. Eller så må han vel trekke ledning fra 6x9 tli begge spillerene?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hvorfor skal han ha to spillere? Er jo bare å koble 6x9 i cd spiller og forsterker i samme. Eller så må han vel trekke ledning fra 6x9 tli begge spillerene?
    hehe, ikke helt sikker på hvorfor han skal ha 2 spillere, men tror den ene med forsterker skal stå inne i kabinen, til festbruk, og den andre ved kjøre posisjon ved kjøring. men hvordan går det når når man lodder på alle ledningene på høyttalerterminalene, og forsterkerens utgangssignal går rett inn på utgangen fra cd spilleren? må jeg bryte signalene på noen måte? er vel det som egentlig er spm.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å være sikker tror jeg at jeg ville satt på en bryter der han velger hvilken spiller som er tilkoblet høyttalerene, slik at ikke begge kan være det samtidig.

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm... er det bare ikke å ha en forsterker med 2 signalinganger, så bytter han bare hvilken av spillerne som han skal bruke?

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    For å være sikker tror jeg at jeg ville satt på en bryter der han velger hvilken spiller som er tilkoblet høyttalerene, slik at ikke begge kan være det samtidig.
    vært inne på den tanken, men bare lurte på om det finnes noen gadgets som tok seg av detta. blir jo fort 8 ledere inn og 4 ut. og med tilhørende bryter som tåler detta. jeg hadde nok ikke valgt denna løsningen hvis det hadde vært meg, men han vil nå ha det sånn.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    hmm... er det bare ikke å ha en forsterker med 2 signalinganger, så bytter han bare hvilken av spillerne som han skal bruke?
    jeg har ikke kikka på utstyret personlig, men tror han allerede har handla inn komponentene. men hadde nok vært den enkleste løsningen ja.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Den enkleste å mest driftsikre metoden å gjøre dette på, er å handle den Audio X spilleren som er beregnet for båt, som har et eget panel til styreposisjonen, med de viktigste funksjonene på. se denne linken å se hva jeg mener: Audio X Stereo MXDMA80, en kompis har denne, og den god helt grei (faktiskt meget bra) lyd!

2. Den andre metoden: koble signalkabler fra begge spillerne, og inn på forsterkeren via Y-ledd.. Da vil det ikke være noen høyttalersignaler som går mot hverandre fra utgangene på forsterker/spiller. Det er heller ikke noe problem å spille av 2 kilder samtidig, bortsett fra at du blir tullete i hue. Dette kan det jo hende noen av gjestene finner utav også, å da er jo den morroa igang!

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    1. Den enkleste å mest driftsikre metoden å gjøre dette på, er å handle den Audio X spilleren som er beregnet for båt, som har et eget panel til styreposisjonen, med de viktigste funksjonene på. se denne linken å se hva jeg mener: Audio X Stereo MXDMA80, en kompis har denne, og den god helt grei (faktiskt meget bra) lyd!

2. Den andre metoden: koble signalkabler fra begge spillerne, og inn på forsterkeren via Y-ledd.. Da vil det ikke være noen høyttalersignaler som går mot hverandre fra utgangene på forsterker/spiller. Det er heller ikke noe problem å spille av 2 kilder samtidig, bortsett fra at du blir tullete i hue. Dette kan det jo hende noen av gjestene finner utav også, å da er jo den morroa igang!
    hehe. er nok ganske moro i fylla det ja. takk skal du ha! foreslår en av disse delene jeg!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •