AVH-P4000DVD Ny Multimediaspiller fra Pioneer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer toppe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AVH-P4000DVD Ny Multimediaspiller fra Pioneer

Hei

Jeg ser at Pio har kommet med en ny dobbel-DIN spiller og vurderer å gå til innkjøp. Har noen erfaring med denne overhodet?
    Vurderer å kjøpe en på EBay og montere den i min '07 Passat.

Jeg er intressert i om noen vet hva som trengs av evt innbyggingsrammer, adaptere til multifunksjonsratt, ISO-kontakter osv...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg fikk samme spiller i posten idag, etter å ha bestilt den fra 6ave på Amazon.com. Har desverre ikke fått testet den enda, da den ble sendt uten kabler (ca 700,-) og stålramma som brukes for å installere den (ca 600,-). Det følger med en kabel, men den må kobles selv (den går kun ut i løse ledninger, ikke ISO kobling).

Først trodde jeg at jeg hadde blitt lurt, men da jeg åpnet manualen så jeg at delene jeg hadde fått faktisk var de som skulle følge med. Mulig det er en billigere pakke uten disse delene, eller at det er slik det er vanlig å selge dem i USA.. Så det er ihvertfall noe det kan være greit å være obs på.

Kablene hadde jeg heldigvis fra et tidligere Pioneer anlegg, men ramma må jeg kjøpe. Mulig jeg får gjort det imorgen, kan gi mer tilbakemelding da.

Spilleren er heller ikke sonefri (sone 1), så originale dvder går ikke så bra.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke om du er klar over det, men siden jeg også har vært inne på tanken på å kjøpe fra USA så kan jeg nevne et par problemer jeg har blitt gjort oppmerksom på...

Radio'en er visst et stort problem å få til å fungere som den skal da USA stepper på 200Khz, men norge stepper på 500khz. Altså vil du oppleve at mange radiokanaler får dårlig mottak. Samtidig så har vel ikke USA RDS?

Ang montering så er det nok bare rammen du trenger ja, så er det tut og kjør

Gi gjerne en tilbakemelding på dette med radioen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med radioen var jeg faktisk klar over, men jeg bruker sjelden radioen så det er ikke særlig problem for meg. Den stepper 200 ja, og da kun på oddetall.. Så du får inn noen kanaler, men som radio er den litt redusert.

Jeg prøvte å koble den til iPod også, med blandet resultat. Jeg fikk kontroll over iPoden, men fikk ingen lyd. Dette var en eldre iPod modell (4th gen tror jeg), så det er mulig du må ha en ekstra audio kabel på disse. Forhåpentligvis virker det bedre på en nyere modell (på bildene på Pioneer sine sider viser ihvertfall kun docking kontakten).

Jeg er litt skuffet over displayet. Det virker rett og slett litt simpelt. Jeg har ikke sett noen film på det enda, men til vanlig musikk (som jeg kommer å bruke den til) er det litt kjedelig. Det virker heller ikke som det er noen form for visualisering/skjermesparer, noe jeg synes er litt rart. Hvis du søker på spilleren på Google bilder så ser du den skjermen som hele tiden er oppe (kun tittel o.l.).

Heldigvis leverer den lydmessig som forventet. Nå er dette første del av anlegget mitt (har kun originale høyttalere i en Golf IV), men likevel er det ingen tvil om den leverer bra lyd.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, godt du var klar over radiobiten

Er displayet bra mht lysstyrke, refleksjoner osv?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virket som klart og godt display ja. Nå har jeg kun testet det på kvelden så kan ikke si sikkert for dagtid, men virker bra.

Har ikke kjøpt ramma enda, så bare tester litt. Prøvte å koble til en USB minnepinne og fikk samme resultat som med iPod, dvs kontroll (oversikt over alle filene) men ingen lyd. Vet ikke helt hva som er problemet..

Film fikk jeg ikke testet pga spilleren nekter å spille uten signal fra håndbrekket. Noe jeg ikke er sikker jeg har, og så er ganske irriterende

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •