Lyst på ny basskasse - hva er det beste jeg kan kople til denne forsterkeren?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyst på ny basskasse - hva er det beste jeg kan kople til denne forsterkeren?

ELTEK AS
    Jeg har den nederste der. 4 X 50WRMS.

Vet ikke om den der er noe bra eller ikke, men det var den jeg ble anbefalt da jeg kjøpte og skulle ha noe som kunne drive de 2 X 12" på 800 W jeg har fra før av(Proson fra netthandelen vel og merke). Og jeg synes det faktisk funker ganske så bra

Så vil gjerne ha noe dere mener gir bedre/høyere/dypere/kraftigere bass som jeg kan få koplet til den forsterkeren uten at det blir for mye eller lite

jeg har en gammel liten ford fiesta (82 eller 83 mod:P) som er helt strøken! Og siden den er så liten trenger man jo altså ikke så altfor mye, men jeg vil altså ha så mye som mulig Og selfølgelig så billig som mulig!

Makspris: 2000kr!

Takker for svar Mvh Olav B, G

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se etter en bass som ikke trenger mer enn 150w RMS og som har høy følsomhet. Feks 90Db/1w.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, noe som en NetOnNet*- Prispresser pÃ¥ hjemme-elektronikk da eller? Eller kan jeg ta 2stk? Blir dette merkbart bedre enn med den 2 X 12" jeg har fra før av?

Med det jeg har nå så er det sånn at hele bilen rister og durer litt altså

EDIT: Eller muligens en eller to av XtremeCar ?

Mvh Olav B, G

Active
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    366
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei.

Eltek har kjempetilbud på Seas bassene nå. De hadde jeg kjøpt om jeg skulle byttet ut lyden i bilen. De trenger dog en helt annen forsterker. Alternativt kan du kansje kjøpe Peerless sine. Men den forsterkeren din blir nok litt liten. Bruk den forsterkeren du har på høyttallere og kjøp en større til bass, istedetfor å kjøpe enda en kasse med dårlig bass.

Du og jeg sikter nok litt anderledes i søken om lyd.

Mitt tips: Kjøp en god 2-kanals forsterker og feks et Seas komponentsett. De er også på tilbud nå. Så bygger du de ordentlig inn i dørene foran. Les forum på bilstereoforumet for ideer. Så sparer du og kjøper en god monoblokk med iallefall like mye power som bassene skal ha, og Seas bassene. Da har du et anlegg som spiller høyt, og fantastisk flott! Jeg har selv Seas performance komponentsett i bilen og er kjempefornøyd.

men du er vel på det stadiet at originalhøyttallere på spilleren og mest bass i gata er kulest?

Spar og kjøp noe ordentlig.

Edit: om du kun skal ha to subwoofere til 3000 er Peerless resolution 12" til 1348,-/stk et godt alternativ lydmessig.

Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. Er vel forsovet på det stadiet ja :P Har ikke lappen enda, men får den forhåpentligvis snart hvis alt går bra Så jeg har da altså en fiesta jeg skal ha dette i. Det var ikke originalhøyttalere i den eller noe fra før av, så jeg har kjøpt et par Kicker 4" foran, som faktisk spiller ganske så høyt og bra etter min smak Har også et par 6X9" på 300W jeg skal få koplet til etterhvert baki, må bare få kjøpt meg kasser til de :P Har ingen hatthylle(ingen mulighet for å sette det inn heller) jeg kan ha de i.

Jeg er ikke noe god på å bygge kasser akkurat, hadde vel sikkert tatt en evighet hvis jeg skulle gjort det, så vil helst ha ferdig i kasse. Jeg har ikke tenkt til å oppgradere lyden eller noe helt enda, men vil ha det ca planlagt hva jeg skal ha innen jeg skal ha det

Hva ville du anbefalt av forsterker og basser da? Til en student med ikke så god råd Fant ikke de du pratet om skj'øner du ops: Og uansett var vel ikke de i kasse?

Mvh Olav B, G

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du vil ha eit ganske bra anlegg for ikke så alt for mye penger så vil jeg annbefale deg dette.

Rockford Fosgate T10001DB og to sånne
    Kommer på 7500+frakt

Skal love deg det spiller bra, min bror har det i sin Bmw stasjonsvogn og jeg skal ha det i min Peugeot 306:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7500.- :shock: Det blir litt for mye for stipend"lønna" mi tror jeg :S kommer nok til å bli en del år til jeg kan kjøpe noe sånt regner jeg med :/

Mvh Olav B, G

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. blir kansje det, men du finner nok noe billig.
    Kan jo sjekke ut:

Dynabel

Megabillig

Bilradiospes

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •