Trenger cd-spiller, front HT og forsterker til Fiesta :oops:

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger cd-spiller, front HT og forsterker til Fiesta :oops:

Har fått meg en gammel, men Strøken Ford Fiesta 1.1L. 82-83 modell :P

Jeg har hatt en sub stående en stund, men trenger en cd-spiller, front høyttalere og sansynligvis en forsterker? Subwooferen jeg har er en kasse med 2X12" proson på 800W.

Jeg er ikke spesielt kresen på lydkvaliteten, men digger å kjenne bassen dunke Så det er det viktigste, men må kunne spille litt høyt uten at det blir skurring eller at det blir slitsomt å høre på.

Når det gjelder cd-spilleren er jeg altså ikke noe særlig kresen på lydkvaliteten, og har sett litt på SPILLERE - CD-spillere med DVD - Boss BV-7950 - Bilradiospesialisten. Har lyst på en med en slik type display, og ikke noe dyrere enn den der! Det er absolutt maks:P

Og selfølgelig så billig som mulig det andre også

EDIT: Kan gjerne kjøpe brukt

Mvh Olav B, Gulbrandsen

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med det er den basskassen de selger på netthandelen og andre nettbutikker? det er en meget dårlig basskasse. beklager å si det men.

SPILLERE - CD-spillere - Sony CDX-GT620U Cd-spiller - Bilradiospesialisten

en god og enkel spiller.

forsterker

FORSTERKERE - 4-kanals forsterkere - Lightning Audio S4.400.4 - Bilradiospesialisten

høyttalere:
    HØYTTALERE - 13 cm - Polk Audio db-521 - Bilradiospesialisten

mvh
    stian

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis lydkvaliteten ikke er førsteprioritet så fungerer nok spilleren du linket til helt utmerket. Den har jo også preout's og subutgang. Så da kan du koble til eksterne forsterkere etterhvert

Men passer den inn i dashbordet til Fiesta'en ??

Hva slags størrelse er det på det orginale frontsettet ? Eller skal du bygge egen baffel ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xanakor: Jeg har faktisk testet den proson kassa mi, og jeg var fornøyd med det jeg hørte den lille tiden da

Jeg har veldig lyst på den cd-spilleren jeg linket til, men det er ikke mulighet for at jeg heller tar den jeg linket til og heller går litt ned på de andre tingene? Jeg kjøper gjerne brukt også hvis dere finner noe der altså

AndyMcnebb: Det er bra Da håper jeg det blir den jeg kommer til å kjøpe, blir nok litt "harry" med en slik cd-spiller i en slik bil, men, men:P

Det har verken vært cd-spiller eller kassett spiller i den noengang så det er ikke plass i dashbordet egentlig, men vet om en som kanskje kan lage plass der, eller som kan skaffe sånn greie man kan bare feste på eller noe. Det er laget til plass til høyttalere både foran og bak, vet ikke helt hvor god plass det er der, men det regner jeg hvertfall med at han fyren jeg kjenner kan få til

Har du noen tips da?

EDIT: Hva tror dere om Designfull og stilrent mediasenter | FINN torget da?

Mvh Olav B, G

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen tips da?
    Vel. Siden det er en såpass gammel bil, gjør det jo ikke noe om man bygger den litt om

Resultatet blir helt klart best hvis dere bygger egen baffel til høyttalerene.
    Da kan du også bestemme elementstørrelse selv. 6,5" elementer er helt klart å fåretrekke fremfor mindre løsninger. Gjerne 2 eller 3 veisløsninger der man kan plassere diskantelementet på A stolpene. Evt. med et mindre mellomtone element på på dashbordet hvis en 3 veisløsning er aktuelt.

Var jo tøff den spilleren du linket til. Men det sto ikke noe om modell eller merke...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har nå kommet over et par høyttalere på lagersalg (Boston Acoustics SL80 2-way plate speakers For 5"x7" and 6"x8" openings at Crutchfield.com) som jeg kan få til 399kr der, og den cd-spilleren som ble foreslått i første post(SPILLERE - CD-spillere - Sony CDX-GT620U Cd-spiller - Bilradiospesialisten) til 1205kr Tror dere det blir bra da?

Forsterker venter jeg litt med. Får da lyd uten den også

Totalt(inkl. frakt): 1792kr

Mvh Olav B, G

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •