bilstereo til primera

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

bilstereo til primera

hei

jet kommer nå snart til og overta en nissan primera 94 modell. Da blir det selvfølgelig full sving med bilstereo:-). Det er forøvrig ikke verdens største dynamo i denne billen, tror den bare er på maks 45ampere, så jeg skal ikke ha noen store subber i bagasjerommet. prisen på alt bør ikke være mer en 7000 og gjerne mindre en det

Det jeg forøvrig har tenkt på, er og sette to 5.25 toms bassmelomtoner i sidedørene og ha to diskanter på dashbordet. Jeg vil at dette sette skal være forholdsvis følsomt siden jeg ikke har så mye kraftreserver i billen.

jeg er redd for at det kan bli litt spinkelt med kun komponentsett sa jeg har tenkt litt på og sette en eller to 8 tommers subber i hattehyla i lukket kasse, eventule kanskje en 10 vist jeg i det hele får plas til det, eller kanskje hive denne bak i bagasje rommet? Men jeg er i grunn litt usiker på hvordan jeg bør gjøre dette så trenger litt hjelp her

ellers må jeg jo ha forsterker og cd-spiller men jeg er egentlig ganske grønn her på hva som er bra tli denne prisen

hva med bateri vil jeg trenge et nytt her, er vel ikke det beste bateriet orginalt?

kodensator tror jeg at jeg droper i første omgang og heller hiver på det senere vist jeg føler behov for det

håper det er noen bilstereo entusiaster her som kan hjelpe meg. Er første gangen jeg prøver meg på dette

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har montert både i sedan og i stasjonsvogna så her er jeg litt på hjemmebane.
    selv kjører jeg sunny

Først og fremst: Demp bilen! Dørene i vertfall og bakluka!!
    Så 6 1\2" frontsettt er det plass til.

Batteriet er ikke plagsomt godt så bytt det. Og bagasjerommet er veldig tett som på alle andre sedaner. Så du må finne en løsnig på å få lyden inn på andre måter en en vibrerende bil.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Blogz
    Har montert både i sedan og i stasjonsvogna så her er jeg litt på hjemmebane.
    selv kjører jeg sunny

Først og fremst: Demp bilen! Dørene i vertfall og bakluka!!
    Så 6 1\2" frontsettt er det plass til.

Batteriet er ikke plagsomt godt så bytt det. Og bagasjerommet er veldig tett som på alle andre sedaner. Så du må finne en løsnig på å få lyden inn på andre måter en en vibrerende bil.
    jeg har funnet ut det er 80a dynamo i billen og ikke 40 slik jeg trodde:-D så tror jeg går for noe litt kraftigere saker likkevel

Men når det gjelder sub, så har jeg tenkt på to altarnativ. Enten bygge ny hattehylla med en lukket kasse, til en ti eller tolv tommer, eller bygge en båndpass kasse med et 10 eller 12 element, med røret opp i hattehylla, men jeg er lutt usiker på det med lengeden på bassrørert, jeg må jo ha et passe langt rør opp til hatte hylle, men kan dette ødlegg for konstruksjonen? bør jeg da heller feste røret helt yterst i kassen for at rørene skal bli lange nok?

litt vansklig og forklare så her er en tegning

Vedlegg 31895

jeg tenkte og bruke vibroplast til demping noen som har erfaring med det?

trenger også tips til nytt bateri, elementer( frontsett og subb), cd-spiller og forsterker, tilsamen maks 10 tusen, demping kommer utenom det

er det plas til 6.5 i primera blogz? bilen er ikke her nå jeg får ikke sjekket det, men jeg har ikke så lyst og drive og modifisere dørene vist det er 5.25 orgianalt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    jeg har funnet ut det er 80a dynamo i billen og ikke 40 slik jeg trodde:-D så tror jeg går for noe litt kraftigere saker likkevel

Men når det gjelder sub, så har jeg tenkt på to altarnativ. Enten bygge ny hattehylla med en lukket kasse, til en ti eller tolv tommer, eller bygge en båndpass kasse med et 10 eller 12 element, med røret opp i hattehylla, men jeg er lutt usiker på det med lengeden på bassrørert, jeg må jo ha et passe langt rør opp til hatte hylle, men kan dette ødlegg for konstruksjonen? bør jeg da heller feste røret helt yterst i kassen for at rørene skal bli lange nok?

litt vansklig og forklare så her er en tegning

Vedlegg 31895

jeg tenkte og bruke vibroplast til demping noen som har erfaring med det?

trenger også tips til nytt bateri, elementer( frontsett og subb), cd-spiller og forsterker, tilsamen maks 10 tusen, demping kommer utenom det

er det plas til 6.5 i primera blogz? bilen er ikke her nå jeg får ikke sjekket det, men jeg har ikke så lyst og drive og modifisere dørene vist det er 5.25 orgianalt
    Om du må bytte dynamo er jeg ikke sikker på. De primerane jeg har montert i har taklet relativt strømkrevende subber (JL audio 13" W7 og 2stk JBL GTI10") ved bytte til et godt batteri. De hadde sikkert spella bedre med enda større kabler og dynamo, men det blir da lyd ijaffal.

Du må nok modde dørene litt får å få inn 17cm fontsett, men det synes ikke etterpå.

Vi har hatt grei suksess med å sett elementene mot bakseteryggen i sedanbiler. Og så ha en eventuell bassport opp av hylla. (han kjører ofte med seteryggen nede)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du må bytte dynamo er jeg ikke sikker på. De primerane jeg har montert i har taklet relativt strømkrevende subber (JL audio 13" W7 og 2stk JBL GTI10") ved bytte til et godt batteri. De hadde sikkert spella bedre med enda større kabler og dynamo, men det blir da lyd ijaffal.

Du må nok modde dørene litt får å få inn 17cm fontsett, men det synes ikke etterpå.

Vi har hatt grei suksess med å sett elementene mot bakseteryggen i sedanbiler. Og så ha en eventuell bassport opp av hylla. (han kjører ofte med seteryggen nede)
    kanskje jeg skal gå for og modde dørene til 6 1/2, men har du noen forslag til hvordan jeg kan gjøre dette?

men det med suben rett bak setteryggen er ikke aktuelt, jeg kommer nok ikke til og kjøre med seteryggen nede slik som ha kompisen din

blir nok enten bånpass eller og lage ny hattehylle med en lukket kasse

jeg har nå funnet elementer,forsterker og spiller som virker til og være bra

enten focal eller hertz

komponentsett

elutstyr.no - Multimedia for bil og hjem

sub enten focal eller hertz

og en trekanaler fra audison

og denne spilleren fra alpine,

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje jeg skal gå for og modde dørene til 6 1/2, men har du noen forslag til hvordan jeg kan gjøre dette?
    Hvis jeg ikke husker feil så er det bare å kappe en adapterring i en tynn huntonitt plate(finnes på baksiden av mange møbler og lignende) Og så kappe ut det på dørtrekket som kommer litt i konflikt med elementene.

men det med suben rett bak setteryggen er ikke aktuelt, jeg kommer nok ikke til og kjøre med seteryggen nede slik som ha kompisen din

blir nok enten bånpass eller og lage ny hattehylle med en lukket kasse
    Ok men du kan vite om det:-D det er ikke fali
    jeg har nå funnet elementer,forsterker og spiller som virker til og være bra
    Ser jo lovende ut fra hva jeg har hørt på lingende forum sider.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke husker feil så er det bare å kappe en adapterring i en tynn huntonitt plate(finnes på baksiden av mange møbler og lignende) Og så kappe ut det på dørtrekket som kommer litt i konflikt med elementene.

Ok men du kan vite om det:-D det er ikke fali
    Ser jo lovende ut fra hva jeg har hørt på lingende forum sider.
    tror ikke jeg går for focal eller hertz sub element likevel, ser ikke ut som om disse er bergenet til båndpasskasse, tror det heller blir noe fra infinity eller jbl vurderer og importere fra statene ser det er en del og tjene på spesielt infinity og jbl

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •